باغ عدن بهشت زمینی

پیشنهاد کاربران

باغ عدن یا بهشت زمینی ( به عبری: גַּן עֵדֶן ) ‏ طبق شرحی که در بخش پیدایش در کتاب مقدس آمده جایی است که اولین انسان یعنی آدم و همسرش حوا بعد از خلق شدن توسط خدا، آنجا زندگی می کردند. این باغ بخشی از داستان خلقت در ادیان ابراهیمی است. طبق داستان خلقت از کتاب عهد عتیق موقعیت جغرافیایی آن به رودی چهار شعبه شده ( فیشون، جیحون، حدَّقل، فرات ) و مناطق حویله، آشور و نود[۱] ( اغلب اتیوپی ترجمه شده ) مربوط می شود.
...
[مشاهده متن کامل]

محتویات [نهفتن]
۱ موقعیت
۱. ۱ در بابیلون و سومر
۱. ۲ لبنان
۱. ۳ دیگر فرضیه ها
۱. ۳. ۱ جکسون کانتی ، میسوری
۱. ۳. ۲ تبریز
۲ پانویس
۳ منابع
موقعیت [ویرایش]
نقشه اسپانیایی - عربی از سال 1109 پس از میلاد. باغ عدن در شرق مشخص است ( در بالا )
محل دقیق بهشت عدن، هنوز موضوع جدل و اندیشه در میان مسیحیان است. نظریه های گوناگونی، موقعیت آن را سرچشمه های دجله و فرات، عراق ( میانرودان ) ، آفریقا و یا خلیج فارس حدس می زند و یا میان دیگر مسیحیان یک استعاره شناخته می شود.
در بابیلون و سومر [ویرایش]
برپایه اساطیر سومریان باغ عدن در موازات دیلمون بوده است. جایی جاودانه که مرگ و بیماری در آن راهی ندارد. [۲]
لبنان [ویرایش]
از حزقیال 13 به نظر می رسد باغ عدن در لبنان باشد. [۳]در اسطوره های فینیقی به نظر می رسد لبنان جایگزین باغ عدن است [۴]و ارتباط میان بهشت، باغ عدن و جنگل های لبنان ( احتمالا به صورت نمادین استفاده می شود ) در نوشته پیشگویانه وجود دارد. [۵]ادوارد لیپینسکی و پیتر کایل پیشنهاد می دهند که باغ درختان ( بهشت سومری ) که قدیمی ترین نسخه اشاره به باغ عدن در سومری است ، به محدوده کوهستان های درون و بیرون لبنان ارتباط دارد. [۶]
دیگر فرضیه ها [ویرایش]
جکسون کانتی ، میسوری [ویرایش]
اعضای کلیسای عیسی مسیح از واپسین روز دوم ( همچنین به عنوان مورمون ها یا واپسین روز دوم شناخته می شود ) ، باور دارند باغ عدن در جکسون کانتی، میسوری واقع شده است. [۷]
تبریز [ویرایش]
در یکی از این نظریه ها، دیوید رول ادعا کرده است که سرزمین عدن، در جلگه ای وسیع در شمال کوه آتشفشانی سهند و در نزدیکی تبریز قرار داشته است. رول به مناطق و مکان هایی استناد کرده است که به باور او نام آن ها با توصیفات کتاب مقدس، همخوانی دارد.
این تطابق ها شامل موارد زیرند:
سرچشمه های چهار رودخانه دجله، فرات، ارس و سفیدرود که در نزدیکی بهشت عدن قرار دارند.
محدوده کوه کوشه داغ ( سرزمین کوش )
نوقدی بالا و پایین ( سرزمین نود ) [۸]
اریک کلاین استاد باستان شناسی و تاریخ باستان در دانشگاه جرج واشنگتن درباره فرضیه رول میگوید:فرضیه وی پایه علمی ندارد. فرضیه وی بر پایه گمانه زنی با توجه به انتقال جای نام ها برای رودخانه های گوناگون و مناطق نزدیک آن از دوره باستان به دوران کنونی است. احتمال فرضیه وی بیشتر از دیگر فرضیه ها نیست و احتمالش کمتر از فرضیه های اسپیسر ، زارین و ساور است. [۹]
پانویس [ویرایش]
↑ نود مکانی در شرق عدن ( پیدایش ۴:۱۶ ) مطابق ترجمه کتاب مقدس چاپ انتشارات ایلام چاپ سوم ۲۰۰۲
↑ Cohen 2011, p. 229
↑ Stordalen 2000, p. 164
↑ Brown 2001, p. 138
↑ Swarup 2006, p. 185
↑ Smith 2009, p. 61
↑ Bruce A. Van Orden, “I Have a Question: What do we know about the location of the Garden of Eden?”, Ensign, Jan. 1994, 54–55
↑ Rohl, David ( 1998 ) . Legend: The Genesis of Civilisation. London: Century. ISBN 0 - 7126 - 7747 - X.
↑ Cline, Eric H. ( 2007 ) . From Eden to Exile: Unraveling Mysteries of the Bible. National Geographic. p. 10. ISBN 978 - 1 - 4262 - 0084 - 7.
منابع [ویرایش]
در ویکی انبار پرونده هایی دربارهٔ باغ عدن موجود است.
مشارکت کنندگان ویکی پدیا، «Garden of Eden»، ویکی پدیای انگلیسی، دانشنامهٔ آزاد ( بازیابی در ۱۳ ژوئن ۲۰۰۸ ) .
این یک نوشتار خُرد پیرامون دینی و آیینی است. با گسترش آن به ویکی پدیا کمک کنید.
در ویکی انبار پرونده هایی دربارهٔ باغ عدن موجود است.
قع یک مکان
رده ها: باغ عدنآدم و حوا آرمان شهراساطیر ابراهیمی عبارت های کتاب مقدس عهد عتیق کتاب پیدایش هلال حاصلخیز
قس عربی
جنات عدن : "جنة" تعنی حدیقة غناء ومنها جنینة حیث أشجار الفاکهة والخضرة والماء العذب و"عدن" بمعنى الخلود, فجنات عدن تعنی جنات الخلود أو جنات الخـُـلـد.
ووفق الدیانتین الیهودیة والمسیحیة فالکتاب المقدس یشیر إلى أنها مکان الخلق الأول حیث خلق الله آدم وحواء. وأکثر التعابیر وضوحا موجودة فی العهد القدیم وکلمة عدن مأخوذة من اللغة الأکادیة فی العراق وتعنی الحلاوة.
المـوقـع : تمیل أغلب الآراء إلى ان مکان هذه الجنة هو عند التقاء نهری دجلة والفرات فی جنوب العراق فی منطقة القرنة فی محافظة البصرة. حیث توجد هناک شجرة قدیمة جدآ تدعى شجرة ادم. وهذة الشجرة معروفة عند اهالی مدینة القرنة منذ مئات السنین حیث یخبر الآباء ابنائهم ان ابائم واجدادهم قد وجدوها فی هذا المکان، ویزورها العدید من السواح الاجانب.
أیضا عند ذکر فیقصد بها الجنة فی الدار الاخرة ( وهی اسم لمجموع الجنان ) وتذکر هذه الجنة کونها للمؤمن الذی یکافؤه الرب على طاعاته وعمله الصالح والتزامه بتعالیم دینه بجنات تکثر فیها النعم والمسرات. ولهذه الجنان أنواع ودرجات فهناک الوسیلة والفضیلة والدرجة العالیة الرفیعة والفردوس
[عدل]فی البحث عن
- کان علماء الآثار قد حددوا مراکز تمارس فیها طقوس عبادة الثعبان فی العالم القدیم وهی أرض سومر Sumaria ( تقع فی الجزء الجنوبی من العراق حالیاً ) ، کان الدارس الفیکتوری جورج سمیث أول من ترجم ملحمة جلجامش وفی عام 1875 أعلن عن أعظم اکتشافاته وهی إینوما أیلیش Enuma Elish أی قصة بدء الخلق بحسب معتقدات السومریین والتی ترجع کتابتها إلى 2000 عام قبل المیلاد . . .

بپرس