بازی ویدئویی آرکید. بازی ویدئویی آرکید ( به انگلیسی: Arcade video game ) ورودی پخش کننده را از کنترل های خود می گیرد، سپس آن را از طریق قطعات الکتریکی یا رایانه ای خود پردازش می کند و خروجی را به یک مانیتور الکترونیکی یا صفحه مشابه نمایش می دهد. بیشتر بازی های ویدئویی آرکید با انداختن سکه در دستگاه اجرا می شوند، در چیزی شبیه کابینت ( دستگاه بازی آرکید ) قرار گرفته اند و در کنار دیگر بازی های آرکید، سرگرمی ارائه می دهند. تا اواخر دهه ۱۹۹۰، بازی های ویدئویی آرکید بسار گسترده[ ۱] و از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته بودند. [ ۲] [ ۳]
بازی Galaxy Game و دستگاه کامپیوتر اسپیس در سال ۱۹۷۱ آغازگر عصر بازی های آرکید بودند و بازی پونگ از شرکت آتاری در سال ۱۹۷۲ به عنوان اولین بازی ویدئویی تجاری موفق شناخته شد. . پیشرفت در فناوری رایانه و طراحی گیم پلی منجر به آغاز «عصر طلایی بازی های ویدئویی آرکید» شد البته تاریخ دقیق آن مورد بحث است اما گفته می شود از اواخر ۱۹۷۰ تا اواسط ۱۹۸۰ است. در عصر طلایی بازی های مهاجمان فضایی، پک - من و Donkey Kong به شدت محبوب بودند. صنعت بازی های ویدئویی آرکید از اوایل دهه ۱۹۹۰ تا اواسط ۲۰۰۰ نیز گسترش یافت از جمله مبارز خیابانی ۲، مورتال کامبت و Dance Dance Revolution، اما در نهایت به دلیل رقابت کنسول های بازی ویدئویی خانگی مانند پلی استیشن سونی و اکس باکس مایکروسافت کاهش یافت. اصلی ترین دلیل آن بود که کنسول های خانگی در کنار کاهش هزینه، گرافیک و گیم پلی خود را افزایش دادند. با این وجود، ژاپن، چین و کره جنوبی در حال حاضر صنعت بازی های آرکید خود را حفظ کرده اند. [ ۴]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفبازی Galaxy Game و دستگاه کامپیوتر اسپیس در سال ۱۹۷۱ آغازگر عصر بازی های آرکید بودند و بازی پونگ از شرکت آتاری در سال ۱۹۷۲ به عنوان اولین بازی ویدئویی تجاری موفق شناخته شد. . پیشرفت در فناوری رایانه و طراحی گیم پلی منجر به آغاز «عصر طلایی بازی های ویدئویی آرکید» شد البته تاریخ دقیق آن مورد بحث است اما گفته می شود از اواخر ۱۹۷۰ تا اواسط ۱۹۸۰ است. در عصر طلایی بازی های مهاجمان فضایی، پک - من و Donkey Kong به شدت محبوب بودند. صنعت بازی های ویدئویی آرکید از اوایل دهه ۱۹۹۰ تا اواسط ۲۰۰۰ نیز گسترش یافت از جمله مبارز خیابانی ۲، مورتال کامبت و Dance Dance Revolution، اما در نهایت به دلیل رقابت کنسول های بازی ویدئویی خانگی مانند پلی استیشن سونی و اکس باکس مایکروسافت کاهش یافت. اصلی ترین دلیل آن بود که کنسول های خانگی در کنار کاهش هزینه، گرافیک و گیم پلی خود را افزایش دادند. با این وجود، ژاپن، چین و کره جنوبی در حال حاضر صنعت بازی های آرکید خود را حفظ کرده اند. [ ۴]
wiki: بازی ویدئویی آرکید