بازی های ویدئویی در ژاپن

دانشنامه عمومی

بازی های ویدئویی یک صنعت بزرگ در ژاپن است و این کشور به عنوان یکی از تأثیرگذارترین کشورها در صنعت بازی های ویدئویی شناخته می شود. [ ۴] توسعه بازی های ژاپنی در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی عصر طلایی بازی های ویدئویی را رقم زد. در آن زمان شرکت نینتندو تحت مدیریت شیگرو میاموتو و هیروشی یامائوچی، سگا در همان دوره زمانی، سونی کامپیوتر اینترتینمنت زمانی که در توکیو مستقر بود از مهم ترین شرکت های عصر طلایی بازی های ویدئویی محسوب می شوند. همچنین شرکت های دیگری مانند تایتو، بندای نامکو انترتینمنت، کپ کام، اسکوئر انیکس، کونامی، ان ای سی، و شرکت اس. ان. کی. و غیره از مهم ترین شرکت های صنعت بازی ویدئویی ژاپن هستند.
فضای این صنعت، به خاطر وجود چندین ناشر بزرگ که همگی در بازارهای کنسول بازی های ویدئویی در نقاط مختلف با هم در رقابت هستند شناخته می شود. بازی Periscope که در سال ۱۹۶۵ منتشر شد، یک موفقیت بزرگ برای آرکید در ژاپن بود. در طول دهه ۱۹۸۰، نینتندو که یک شرکت فروش کارت های هانافودا بود، با عرضه کنسول بازی ویدیویی خانگی به نام Famicom یا «رایانه خانوادگی» که در خارج تحت نام سیستم سرگرمی نینتندو یا «NES» شناخته می شد، به یک موفقیت بزرگ در سطح بین المللی تبدیل رسید و شهرت جهانی دریافت کرد. سونی در سال ۱۹۹۴ با عرضه کنسول پلی استیشن که یکی از اولین کنسول های خانگی که دارای گرافیک سه بعدی بود، وارد بازار شد و تقریباً بلافاصله خود را به عنوان یک ناشر بزرگ در این صنعت تثبیت کرد. شیگرو میاموتو در سطح بین المللی به عنوان «پدر بازی های ویدیویی» شهرت دارد و تنها توسعه دهنده بازی ویدئویی است که تا کنون بالاترین افتخار غیرنظامی ژاپن برای هنرمندان ( شخص افتخار فرهنگ ) را دریافت کرده است.
فرهنگ آرکید تأثیر عمده ای در میان جوانان ژاپنی دارد و شهر برقی آکیهابارا یکی از اصلی ترین مکان ها برای بازی های ویدئویی آرکید است. فرنچایزهای بازی های ویدئویی ژاپنی مانند برادران سوپر اسمش. ، پوکمون، سوپر ماریو، کینگدم هارتس، افسانه زلدا، متال گیر، شیطان هم می گرید، انیمال کراسینگ، پرسونا، رزیدنت اویل، دارک سولز و مانستر هانتر مورد تحسین منتقدان قرار گرفته اند و دارای طرفداران زیادی در سطح بین المللی هستند. بازی نقش آفرینی ژاپنی یک ژانر بازی است که توسط ژاپن ابداع شده و محبوبیت داخلی و بین المللی دارد و عناوینی مانند فاینال فانتزی و دراگون کوئست میلیون ها نسخه فروش داشته اند. در سال ۲۰۱۸ ژاپن در حدود ۶۷٫۶ میلیون بازیکن دارد. [ ۵]
عکس بازی های ویدئویی در ژاپن
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس