بازار کشاورزان

دانشنامه عمومی

بازار کشاورزان مکانی برای برای فروش مواد غذایی به طور مستقیم توسط کشاورزان به مصرف کنندگان است. بازارهای کشاورزان ممکن است سرپوشیده یا در فضای باز باشد و به طور معمول شامل غرفه ها یا میزهایی می شود که در آن کشاورزان به فروش میوه ها و سبزیجات و گوشت و پنیر و گاهی اوقات غذاهای آماده و نوشیدنی می پردازند. بازار کشاورزان در کشورهای بسیاری در سراسر جهان وجود دارد و منعکس کننده فرهنگ های محلی و اقتصاد است.
فروش مستقیم محصولات در بازار کشاورزان به نسبت فروش آنها به عمده فروشان و شرکت های بزرگ مواد غذایی سود مالی بیشتری برای کشاورزان دارد. فروش مستقیم به کشاورز معمولاً نیاز کمتری به حمل و نقل، سردخانه و انبارداری دارد. علاوه بر این فروش در غرفه هایی در فضای باز، هزینه اجاره، تأمین گرمایش و سرمایش و در کل زیر ساخت کمتری نیاز دارد. همچنین کشاورز می تواند با فروش همزمان محصولاتی که محصول مستقیم خودش نیست هم سود ببرد.
در میان مزایایی که اغلب برای جوامع با بازارهای کشاورزان' تبلیغ می شود می توان به این موارد اشاره کرد:
• کمک به حفظ روابط اجتماعی روستایی و جمعیت شهری[ ۱]
• ایجاد رونق برای کسب و کارهای نزدیک
• معطوف کردن توجه به فعالیت های کشاورزی
کاهش نیاز به حمل و نقل، ذخیره سازی و سردخانه ها هم می تواند برای جامعه مفید باشد:
• کاهش هزینه های انرژی حمل و نقل و سردخانه
• کاهش آلودگی ناشی از حمل و نقل
• کاهش هزینه زیرساخت ها برای حملو نقل ( جاده ها، پل ها و غیره )
• اختصاص زمین کمتر برای انبار مواد غذایی
مصرف کنندگان ممکن است به دلایل زیر از بازارهای کشاورزی حمایت کنند::
• کاهش هزینه های سربار: رانندگی، پارکینگ و غیره.
• مواد غذایی تازه
• غذاهای فصلی
• غذاهای سالم تر
• تنوع غذایی بیشتر. به عنوان مثال: غذاهای ارگانیک، گوشت مراتع، تخم انواع ماکیان، لبنیات خانگی.
• جایی برای ملاقات همسایگان، گپ زدن و غیره.
• یک محل برای لذت بردن از یک پیاده روی در حالی که گرفتن مواد غذایی مورد نیاز
شواهد نشان می دهد که قیمت در بازار کشاورزان کمتر از قیمت های سوپرمارکت ها است. هزینه کم تولید، فاصله کمتر تا مقصد و تعداد واسطه های کمتر عامل این تفاوت قیمت هستند.
با توجه به افزایش علاقه مردم به غذاهای سالم، تمایل به حفظ ارقام و دام محلی ( که به علت تجاری نبودن حمل و نقل آنها یا سختی به دست آوردن استانداردهای غذایی ) و افزایش درک اهمیت مزارع کوچک حاشیه شهرها برای حفظ محیط شهری؛ بازار کشاورزان از تعداد ۱٬۷۵۵در سال ۱۹۹۴ به ۴٬۳۸۵ در سال ۲۰۰۶، [ ۲] به ۵٬۲۷۴ در سال ۲۰۰۹[ ۳] و به ۸٬۱۴۴ در سال ۲۰۱۳ رشد کرده است. در شهر نیویورک ۱۰۷ بازار کشاورزان در حال فعالیت هستند. [ ۴] در لس آنجلس در ۸۸ منطقه بازار کشاورزان وجود دارد. [ ۵] در ایالات متحده در تمام سطوح دولت به ارائه کمک های مالی به بازار کشاورزان اقدام می کند. برای مثال در برنامه های …. این برنامه در درجه اول به خریداران کم درآمد بازارهای کشاورزان، کمک هزینه خرید را می دهد. [ ۶] [ ۷] از جمله این برنامه ها، برنامه تشویقی دلار دو برابر است. این برنامه ها اغلب تکیه توسط بخش غیرانتفاعی پشتیبانی می شوند.
عکس بازار کشاورزانعکس بازار کشاورزانعکس بازار کشاورزانعکس بازار کشاورزانعکس بازار کشاورزانعکس بازار کشاورزان
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس