[ویکی فقه] بارداری اعجازآمیز. نوعی از بارداری که قرآن بدان پرداخته، بارداری به سبب نفخه الهی است که تنها در مورد حضرت مریم (علیه السلام) اتفاق افتاده است.
بنابر آیات ۴۵ و ۴۷ سوره آل عمران هنگامی که فرشتگان از بشارت الهی درباره فرزنددار شدن او خبر دادند، وی از این که بدون تماس با هیچ فردی صاحب فرزند می شود، سخت شگفت زده شد: «قالَت رَبِّ اَنّی یَکونُ لی وَلَدٌ ولَم یَمسَسنی بَشَرٌ...». فرشته الهی گفت که خداوند این چنین هرچه را بخواهد می آفریند و هرگاه اراده او به وجود چیزی تعلق گیرد، آن چیز فوراً پدید خواهد آمد: «قالَ کَذلِکِ اللّهُ یَخلُقُ ما یَشاءُ اِذا قَضی اَمرًا فَاِنَّما یَقولُ لَهُ کُن فَیَکون».
مجسم شدن روح
تفصیل بیش تر این ماجرا در سوره مریم آمده است؛ در آیه ۱۷ این سوره می گوید: ما روح خود را به سوی مریم فرستادیم که به صورت بشر در برابر او مجسم شد: «فَاَرسَلنا اِلَیها روحَنا...». مراد از «روح» در این آیه به نظر بیش تر مفسران جبرئیل است.
ابراز شگفتی
پس از آن که مریم از دیدن روح به صورت انسان ترسید فرشته، خود را فرستاده خداوند معرفی کرد تا پسری به او عطا کند. حضرت مریم (علیها السلام) از باردار شدن خود بدون تماس داشتن با هیچ بشری به گونه حلال یا حرام ، ابراز شگفتی کرد: «قالَت اَنّی یَکونُ لی غُلمٌ ولَم یَمسَسنی بَشَرٌ ولَم اَکُ بَغیّا». فرشته الهی انجام دادن این کار را بر خداوند آسان و آن را نشانه ای برای مردم و رحمتی الهی خواند.
سبب باردار شدن حضرت مریم
...
بنابر آیات ۴۵ و ۴۷ سوره آل عمران هنگامی که فرشتگان از بشارت الهی درباره فرزنددار شدن او خبر دادند، وی از این که بدون تماس با هیچ فردی صاحب فرزند می شود، سخت شگفت زده شد: «قالَت رَبِّ اَنّی یَکونُ لی وَلَدٌ ولَم یَمسَسنی بَشَرٌ...». فرشته الهی گفت که خداوند این چنین هرچه را بخواهد می آفریند و هرگاه اراده او به وجود چیزی تعلق گیرد، آن چیز فوراً پدید خواهد آمد: «قالَ کَذلِکِ اللّهُ یَخلُقُ ما یَشاءُ اِذا قَضی اَمرًا فَاِنَّما یَقولُ لَهُ کُن فَیَکون».
مجسم شدن روح
تفصیل بیش تر این ماجرا در سوره مریم آمده است؛ در آیه ۱۷ این سوره می گوید: ما روح خود را به سوی مریم فرستادیم که به صورت بشر در برابر او مجسم شد: «فَاَرسَلنا اِلَیها روحَنا...». مراد از «روح» در این آیه به نظر بیش تر مفسران جبرئیل است.
ابراز شگفتی
پس از آن که مریم از دیدن روح به صورت انسان ترسید فرشته، خود را فرستاده خداوند معرفی کرد تا پسری به او عطا کند. حضرت مریم (علیها السلام) از باردار شدن خود بدون تماس داشتن با هیچ بشری به گونه حلال یا حرام ، ابراز شگفتی کرد: «قالَت اَنّی یَکونُ لی غُلمٌ ولَم یَمسَسنی بَشَرٌ ولَم اَکُ بَغیّا». فرشته الهی انجام دادن این کار را بر خداوند آسان و آن را نشانه ای برای مردم و رحمتی الهی خواند.
سبب باردار شدن حضرت مریم
...
wikifeqh: بارداری_اعجازآمیز