ایران پیما ( تعاونی شماره ۱ ) از قدیمی ترین شرکت های حمل بار و مسافر در ایران است. این شرکت در بسیاری از شهرهای ایران شعبه داشته و ساختمان برخی از این شعب به دلیل قدمت امروزه در فهرست آثار ملی ایران قرار دارند. شرکت تعاونی مسافربری ایران پیما از نیم قرن پیش فعالیت خود را به صورت نمایندگی تهران شروع کرد و پس از چند سال به عنوان یک شرکت خصوصی بنام شرکت ایران پیما فعالیت خود را ادامه داد.
... [مشاهده متن کامل]
شرکت تعاونی مسافربری شماره یک از سال ۱۳۲۸ تحت نام «ایران پیما» شروع به فعالیت کرده و در مهرماه ۱۳۵۹ تمام شرکت های مسافربری بخش خصوصی به ۱۷ شرکت تعاونی مسافربری تبدیل شدند؛ یعنی از بخش خصوصی مسافربری که گاراژ دارها بودند خلع ید شد و در قالب تعاونی رانندگان، دارندگان اتوبوس، کارکنان و در برخی از شرکت ها گاراژدارها مشارکت کردند و تعاونی های جدید راه اندازی شد. شرکت تعاونی مسافربری یک ( ایران پیما ) چون اولین شرکت تعاونی ای بود که به ثبت رسید، شماره یک را به خود اختصاص داد.
با تأسیس ترمینال در شهر اصفهان در سال ۱۳۶۹ رانندگان شاغل در شرکت که دارای مالکیت اتوبوس بودند شرکت تعاونی خود رانندگان ایران پیما را تا سیس نمودند و با دو دفتر فروش برای فروش مجوز گرفتند .
در مورد ناوگان اتوبوسهای بکار گرفته شده در شرکت ایران پیما باید گفت اولین نوع اتوبوس به نام ماکروس بود و نسل دوم اتوبوسهای بکار گرفته شده بنز ۳۰۲ با اتاق اختصاصی کارخانه ایران پیما بارنگ خاص قرمز بوده است.
در اواسط سال ۱۳۷۵ برای اولین بار در ایران شرکت تعاونی مسافری ایران پیما اقدام به خرید اتوبوسهای دسته دوم کشورهای اروپا شرقی به نام های ولوو B6 سپس B7 و…. نمود.

... [مشاهده متن کامل]
شرکت تعاونی مسافربری شماره یک از سال ۱۳۲۸ تحت نام «ایران پیما» شروع به فعالیت کرده و در مهرماه ۱۳۵۹ تمام شرکت های مسافربری بخش خصوصی به ۱۷ شرکت تعاونی مسافربری تبدیل شدند؛ یعنی از بخش خصوصی مسافربری که گاراژ دارها بودند خلع ید شد و در قالب تعاونی رانندگان، دارندگان اتوبوس، کارکنان و در برخی از شرکت ها گاراژدارها مشارکت کردند و تعاونی های جدید راه اندازی شد. شرکت تعاونی مسافربری یک ( ایران پیما ) چون اولین شرکت تعاونی ای بود که به ثبت رسید، شماره یک را به خود اختصاص داد.
با تأسیس ترمینال در شهر اصفهان در سال ۱۳۶۹ رانندگان شاغل در شرکت که دارای مالکیت اتوبوس بودند شرکت تعاونی خود رانندگان ایران پیما را تا سیس نمودند و با دو دفتر فروش برای فروش مجوز گرفتند .
در مورد ناوگان اتوبوسهای بکار گرفته شده در شرکت ایران پیما باید گفت اولین نوع اتوبوس به نام ماکروس بود و نسل دوم اتوبوسهای بکار گرفته شده بنز ۳۰۲ با اتاق اختصاصی کارخانه ایران پیما بارنگ خاص قرمز بوده است.
در اواسط سال ۱۳۷۵ برای اولین بار در ایران شرکت تعاونی مسافری ایران پیما اقدام به خرید اتوبوسهای دسته دوم کشورهای اروپا شرقی به نام های ولوو B6 سپس B7 و…. نمود.

ایران پیما نام مدلی از اتوبوسهای مرسدس بنز ۳۰۲ بود که ابتدا توسط اتاق سازان متفرقه در تهران با وسایل ساده ( چوب و ورقهای فولادی ) بر روی شاسی دارای موتور اتوبوس ۳۰۲ ساخته می شد. این اتوبوس که به اتوبوس
... [مشاهده متن کامل]

... [مشاهده متن کامل]
کادیلاکی نیز مشهور بود، از محبوبیت زیادی در بین خریداران برخوردار بود. این اتوبوس معمولاً به رنگ قرمز ( و کرم ) رنگ آمیزی می شد.

با درود و احترام ،
شرکت مسافربری ایران پیما از اواخر دهه 20 خورشیدی فعالیت خویش را با اتوبوسهای فورد امریکایی و ماگیروس آلمانی در سطح بسیار بالا آغاز کرد.
مالکین وقت شرکت امتیاز ساخت اتوبوسهای بین شهری مرسدس بنز 302 را از شرکت آلمانی مرسدس بنز دریافت نموده و کارخانه اتوبوس سازی ایران پیما را در اواخر دهه 30 خورشیدی در خیابان دماوند تهران افتتاح کرده و بساخت دو مدل اتوبوس طراحی شد داخلی با درجه دولوکس و سوپر دولوکس با رنگ آمیزی بسیار زیبای قرمز _کرم و سالن بس راحت و جادار و بسیار شیک با صندلیهای بزرگ و مبله که قابلیت خوابیدن با زاویه ای قابل قبول داشت و با ظرفیت استاندارد و انحصاری 32 نفر و بصورت کاملا انحصاری جهت بهره بردای فقط در شرکت مسافربری ایران پیما؛مشغول شد.
... [مشاهده متن کامل]
اتوبوسهای پیشرفته و مدرن سوپر دولوکس ایران پیما، بعنوان اولین اتوبوسهای شیشه یک تکه رنگی و کولردار در تاریخ حمل و نقل بین شهری مسافر در ایران از اوایل دهه 40 خورشیدی وارد خدمت در ناوگان مسافربری ایران و ایران پیما شد و بعنوان یک اتوبوس پشیرفته و لاکچری بشدت مورد توجه مسافرین قرار گرفت، بطوریکه شرکت ایران پیما بعنوان یک شبکه بی رغیب سفرهای بین شهری و جاده ای در ایران رفیعترین جایگاه را از آن خویش کرد.
طراحی اتاق این اتوبوس توسط مهندسین صورت پذیرفت ؛ بگونه ای که ارتفاع اتوبوس تا زمین کمتر، پهنایش بیشتر و وزنش سنگینتر از رغیب ایران ناسیونالی خویش بود و به همین خاطر تاکنون گزارشی از چپ شدن این مدل بطور خود بخودثبت نگردیده است.
در اواخر سال 58 که شرکتهای مسافربری را بصورت تعاونی درآوردند، این شرکت بلند مرتبه بعنوان "شرکت تعاونی مسافربری شماره یک"ایران پیما" " به مردم معرفی گردید.
ایران پیما همچنان همانند ستاره ای بسیار درخشان بر تارک صنعت حمل و نقل مسافری بین شهری ایران میدرخشد و هدفی جز رضایت و امنیت ایرانیان نداشته و ندارد.
"ایران پیما در خدمت شماست"






شرکت مسافربری ایران پیما از اواخر دهه 20 خورشیدی فعالیت خویش را با اتوبوسهای فورد امریکایی و ماگیروس آلمانی در سطح بسیار بالا آغاز کرد.
مالکین وقت شرکت امتیاز ساخت اتوبوسهای بین شهری مرسدس بنز 302 را از شرکت آلمانی مرسدس بنز دریافت نموده و کارخانه اتوبوس سازی ایران پیما را در اواخر دهه 30 خورشیدی در خیابان دماوند تهران افتتاح کرده و بساخت دو مدل اتوبوس طراحی شد داخلی با درجه دولوکس و سوپر دولوکس با رنگ آمیزی بسیار زیبای قرمز _کرم و سالن بس راحت و جادار و بسیار شیک با صندلیهای بزرگ و مبله که قابلیت خوابیدن با زاویه ای قابل قبول داشت و با ظرفیت استاندارد و انحصاری 32 نفر و بصورت کاملا انحصاری جهت بهره بردای فقط در شرکت مسافربری ایران پیما؛مشغول شد.
... [مشاهده متن کامل]
اتوبوسهای پیشرفته و مدرن سوپر دولوکس ایران پیما، بعنوان اولین اتوبوسهای شیشه یک تکه رنگی و کولردار در تاریخ حمل و نقل بین شهری مسافر در ایران از اوایل دهه 40 خورشیدی وارد خدمت در ناوگان مسافربری ایران و ایران پیما شد و بعنوان یک اتوبوس پشیرفته و لاکچری بشدت مورد توجه مسافرین قرار گرفت، بطوریکه شرکت ایران پیما بعنوان یک شبکه بی رغیب سفرهای بین شهری و جاده ای در ایران رفیعترین جایگاه را از آن خویش کرد.
طراحی اتاق این اتوبوس توسط مهندسین صورت پذیرفت ؛ بگونه ای که ارتفاع اتوبوس تا زمین کمتر، پهنایش بیشتر و وزنش سنگینتر از رغیب ایران ناسیونالی خویش بود و به همین خاطر تاکنون گزارشی از چپ شدن این مدل بطور خود بخودثبت نگردیده است.
در اواخر سال 58 که شرکتهای مسافربری را بصورت تعاونی درآوردند، این شرکت بلند مرتبه بعنوان "شرکت تعاونی مسافربری شماره یک"ایران پیما" " به مردم معرفی گردید.
ایران پیما همچنان همانند ستاره ای بسیار درخشان بر تارک صنعت حمل و نقل مسافری بین شهری ایران میدرخشد و هدفی جز رضایت و امنیت ایرانیان نداشته و ندارد.
"ایران پیما در خدمت شماست"





