آی تیونز استور. آی تیونز استور ( به انگلیسی: iTunes Store ) یک فروشگاه رسانه ای دیجیتال آن لاین مبتنی بر نرم افزار است که به وسیله شرکت اپل به وجود آمده است. این فروشگاه در ۲۸ آوریل ۲۰۰۳ تحت عنوان آی تیونز میوزیک استور ( به انگلیسی: iTunes Music Store ) افتتاح شد. این فروشگاه از آوریل ۲۰۰۸، محبوب ترین فروشنده موزیک در ایالات متحده آمریکا و از ۲۴ فوریه ۲۰۱۰، محبوب ترین فروشنده موزیک در دنیا است. این فروشگاه هم اکنون ۲۸ میلیون آهنگ، ویدئو و نرم افزار ارائه می دهد. [ ۱] کاربران می توانند در این فروشگاه به راحتی موسیقی ها و فیلم های مورد علاقه خود را پیدا کرده و به صورت آنلاین خریداری کنند.
آی تیونز استور به عنوان یکی از مهم ترین محصولات شرکت اپل در بازار رسانه ای دیجیتال شناخته می شود و در کسب و کار این شرکت نقش بسیار مهمی دارد. این فروشگاه در سال های اخیر به دلیل رقابت با سرویس هایی مانند اسپاتیفای، آمازون موزیک و گوگل پلی، با چالش هایی مواجه شده است.
استیو جابز با توجه به محبوبیت روزافزون آهنگ های قابل دانلود، [ ۲] [ ۳] [ ۴] فرصت ایجاد یک بستر داد و ستد آنلاین برای موسیقی را دید. در سال 2002، جابز با پنج شرکت بزرگ ضبط موسیقی توافق کرد تا محتوای خود را از طریق iTunes ارائه دهند. [ ۵] استیو جابز فروشگاه موسیقی آیتونز ( که بعداً فروشگاه آیتونز نامیده شد ) را در یک رویداد ویژه موسیقی اپل در آوریل 2003 معرفی کرد. [ ۶]
در گذشته، فروشگاه iTunes از تکنولوژی مدیریت حقوق دیجیتال ( DRM ) به نام FairPlay شرکت اپل استفاده می کرد. این تکنولوژی در قالب یک لایه مولتی مدیا AAC رمزنگاری شده در فرمت فایل چندرسانه ای MP4 است و توسط اپل برای محافظت از اثرات تحت حق تکثیر که از طریق فروشگاه به فروش می رسند، به کار گرفته می شد و فقط به دستگاه های مجاز اجازه پخش محتوا را می داد. [ ۷] [ ۸] با این حال، محدودیت هایی که توسط FairPlay ایجاد می شد، به ویژه محدودیت سازگاری با دستگاه ها، باعث بروز انتقاداتی شد. در این باره یک دعوای قانونی با ادعای نقض قوانین رقابت بر علیه اپل مطرح شد که در نهایت به نفع اپل، به پایان رسید. همچنین، تلاش های متعددی برای حذف محافظت DRM از فایل ها با موفقیت انجام شد و اپل نرم افزار خود را به روزرسانی کرد تا از اینگونه پروژه ها جلوگیری کند. [ ۹]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفآی تیونز استور به عنوان یکی از مهم ترین محصولات شرکت اپل در بازار رسانه ای دیجیتال شناخته می شود و در کسب و کار این شرکت نقش بسیار مهمی دارد. این فروشگاه در سال های اخیر به دلیل رقابت با سرویس هایی مانند اسپاتیفای، آمازون موزیک و گوگل پلی، با چالش هایی مواجه شده است.
استیو جابز با توجه به محبوبیت روزافزون آهنگ های قابل دانلود، [ ۲] [ ۳] [ ۴] فرصت ایجاد یک بستر داد و ستد آنلاین برای موسیقی را دید. در سال 2002، جابز با پنج شرکت بزرگ ضبط موسیقی توافق کرد تا محتوای خود را از طریق iTunes ارائه دهند. [ ۵] استیو جابز فروشگاه موسیقی آیتونز ( که بعداً فروشگاه آیتونز نامیده شد ) را در یک رویداد ویژه موسیقی اپل در آوریل 2003 معرفی کرد. [ ۶]
در گذشته، فروشگاه iTunes از تکنولوژی مدیریت حقوق دیجیتال ( DRM ) به نام FairPlay شرکت اپل استفاده می کرد. این تکنولوژی در قالب یک لایه مولتی مدیا AAC رمزنگاری شده در فرمت فایل چندرسانه ای MP4 است و توسط اپل برای محافظت از اثرات تحت حق تکثیر که از طریق فروشگاه به فروش می رسند، به کار گرفته می شد و فقط به دستگاه های مجاز اجازه پخش محتوا را می داد. [ ۷] [ ۸] با این حال، محدودیت هایی که توسط FairPlay ایجاد می شد، به ویژه محدودیت سازگاری با دستگاه ها، باعث بروز انتقاداتی شد. در این باره یک دعوای قانونی با ادعای نقض قوانین رقابت بر علیه اپل مطرح شد که در نهایت به نفع اپل، به پایان رسید. همچنین، تلاش های متعددی برای حذف محافظت DRM از فایل ها با موفقیت انجام شد و اپل نرم افزار خود را به روزرسانی کرد تا از اینگونه پروژه ها جلوگیری کند. [ ۹]
wiki: آی تیونز استور