آژیر خطر ۲. فربیدن سایرن ۲ ( به انگلیسی: Forbidden Siren 2 ) شناخته شده در ژاپن با عنوان سایرن ۲، یک بازی ویدئویی ترسناک در سبک ترس و بقا و مخفی کاری است که توسط پروژه سایرن توسعه یافته شده و به وسیلهٔ سونی کامپیوتر انترتینمنت در سال ۲۰۰۶ برای کنسول پلی استیشن ۲ منتشر شده است. فربیدن سایرن ۲ به عنوان دومین قسمت در مجموعه بازی های سایرن به شمار می رود که دنباله ای بر بازی سایرن در سال ۲۰۰۳ محسوب می شود.
گیم پلی بازی مانند گذشته اما با بهبود بخشی های زیادی همراه است، برای مثال شخصیت ها در هنگام خم شدن حرکت می کنند، یک هشدار حدودی به بازیکن هنگامی شیبیتو در نزدیکی اش باشد، یک سیستم اشاره کننده برای انجام مأموریت ها، وجود داشتن سه نوع تعیین سطح دشواری مراحل بازی، نمای اختیاری دوربین اول شخص، دستورهای تعاملی دارای حساسیت بیشتری هستند به طوری که با یک بار دستور دادن اقدام می کند، برای استفادهٔ رایج به درون بازی آورده شده اند که باعث کند پیش رفتن بازی نشوند. آیتم ها یا اشیاهای مهم بعد از شروع دوباره در موجودی شخصیت باقی خواهد ماند.
سیستم «افزایش دید» ( Sighjack ) بهبود یافته است، به طوری که به طور خودکار در هنگام افزایش دید، نزدیک ترین دشمنان را محل یابی می کند. همچنین در بازی ویژگی های خاصی برای چند شخصیت ثبت شده است، مانند توانایی شو میکامی ( Shu Mikami ) که در هنگام افزایش دید در کنار نابینایی اش می تواند حرکت کند، توانایی ایکوکو کیفونه ( Ikuko Kifune ) که از طریق افزایش دید می تواند دشمنان را کنترل کند و توانایی آکیکو کیوتا ( Akiko Kiyota ) که در مناطی خاص حالت هایی روحی را آشکار می کند.
برخلاف گذشته که اساس بازی در تاکتیک مخفی کاری بود، اکنون بازیکن می تواند بین مخفی کاری و اکشن یکی را انتخاب کند. در سیستم جدید مبارزه ای حمله هایی با سه ضرب معرفی شده است. شخصیت ها بدون سلاح قادر به حمله هستند گرچه بسیار ضعیف و فقط جهت فرار کردن مؤثر هستند. همچنین شخصیت ها از سلاح ها می توانند برای ضربه زدن استفاده کنند. سلاح هایی بسیاری برای هر شخصیت وجود دارند که بعضی از آن ها بهبود یافته اند.
شیبیتوها اندکی سریع تر، خشن تر و باهوش تر از قبل شده اند. با این حال هنوز اختلال ایجاد کردن در عادت همیشگی آن ها راحت است. اگر یکی از آن ها شکست بخورد هنگامی که یک شیریو ( 屍霊, shiryō ) که همان روح جسد است دوباره وارد بدنش شود مجدد شیبیتو زنده می شود. بازیکن می تواند با از بین بردن شیرویی که باعث زنده شدن شیبیتو می شود از طریق اسلحه یا نور چراغ قوه از احیاء شدن شیبیتو جلوگیری کند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفگیم پلی بازی مانند گذشته اما با بهبود بخشی های زیادی همراه است، برای مثال شخصیت ها در هنگام خم شدن حرکت می کنند، یک هشدار حدودی به بازیکن هنگامی شیبیتو در نزدیکی اش باشد، یک سیستم اشاره کننده برای انجام مأموریت ها، وجود داشتن سه نوع تعیین سطح دشواری مراحل بازی، نمای اختیاری دوربین اول شخص، دستورهای تعاملی دارای حساسیت بیشتری هستند به طوری که با یک بار دستور دادن اقدام می کند، برای استفادهٔ رایج به درون بازی آورده شده اند که باعث کند پیش رفتن بازی نشوند. آیتم ها یا اشیاهای مهم بعد از شروع دوباره در موجودی شخصیت باقی خواهد ماند.
سیستم «افزایش دید» ( Sighjack ) بهبود یافته است، به طوری که به طور خودکار در هنگام افزایش دید، نزدیک ترین دشمنان را محل یابی می کند. همچنین در بازی ویژگی های خاصی برای چند شخصیت ثبت شده است، مانند توانایی شو میکامی ( Shu Mikami ) که در هنگام افزایش دید در کنار نابینایی اش می تواند حرکت کند، توانایی ایکوکو کیفونه ( Ikuko Kifune ) که از طریق افزایش دید می تواند دشمنان را کنترل کند و توانایی آکیکو کیوتا ( Akiko Kiyota ) که در مناطی خاص حالت هایی روحی را آشکار می کند.
برخلاف گذشته که اساس بازی در تاکتیک مخفی کاری بود، اکنون بازیکن می تواند بین مخفی کاری و اکشن یکی را انتخاب کند. در سیستم جدید مبارزه ای حمله هایی با سه ضرب معرفی شده است. شخصیت ها بدون سلاح قادر به حمله هستند گرچه بسیار ضعیف و فقط جهت فرار کردن مؤثر هستند. همچنین شخصیت ها از سلاح ها می توانند برای ضربه زدن استفاده کنند. سلاح هایی بسیاری برای هر شخصیت وجود دارند که بعضی از آن ها بهبود یافته اند.
شیبیتوها اندکی سریع تر، خشن تر و باهوش تر از قبل شده اند. با این حال هنوز اختلال ایجاد کردن در عادت همیشگی آن ها راحت است. اگر یکی از آن ها شکست بخورد هنگامی که یک شیریو ( 屍霊, shiryō ) که همان روح جسد است دوباره وارد بدنش شود مجدد شیبیتو زنده می شود. بازیکن می تواند با از بین بردن شیرویی که باعث زنده شدن شیبیتو می شود از طریق اسلحه یا نور چراغ قوه از احیاء شدن شیبیتو جلوگیری کند.
wiki: آژیر خطر ۲