اولین زنی که گواهینامه پایه یک گرفت

پیشنهاد کاربران

خانم جواد تهرانی اولین زنی که گواهینامه پایه اول را گرفت
بانو افتخار جوادتهرانی در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۵۱ اولین زن ایرانی بوده که گواهینامه پایه یک ( سنگین ) گرفت.
و اولین بانویی که گواهینامه گرفت،
بانو هلن شه بنده است که در منابع ایرانی به عنوان اولین زن ایرانی که گواهینامه رانندگی گرفت ذکر شده است.
...
[مشاهده متن کامل]

طبق گزارش ها، او در سال ۱۳۱۹ شمسی ( ۱۹۴۰ میلادی ) موفق شد گواهینامه رانندگی بگیرد و پشت فرمان بنشیند، زمانی که گرفتن گواهینامه برای زنان در بسیاری از کشورها هنوز مرسوم نبود.