اوراق سفید

دانشنامه عمومی

اوراق سفید ( به انگلیسی White Paper ) نوعی گزارش معتبر یا راهنما برای کمک به خوانندگان است که به منظور درک یک مسئله، حل یک مشکل، یا اتخاذ یک تصمیم تدوین می گردد. از اوراق سفید در دو حوزه اصلی استفاده می شود: دولت و بازاریابی کسب وکار به کسب وکار ( به انگلیسی: business - to - business marketing ) . سه نوع اصلی اوراق سفید عبارتند از:
• بازاریابی
• فناوری
• دوگانه
اوراق سفید یک ابزار مشارکتی برای مستند سازی هستند، نه یک قطعیت غیرقابل تغییر از مقررات[ ۱] اوراق سفید تلاش می کنند که نقش دوگانه ای در معرفی و ارائه شرکت ها یا سازمان های دولتی ایفا کنند. [ ۲]
اوراق سفید در دولت برای نخستین با توسط چرچیل در سال ۱۹۲۲ با عنوان اوراق سفید چرچیل ( به انگلیسی: Churchill White Paper ) مطرح گردید.
از دههٔ ۱۹۹۰ مقولهٔ اوراق سفید به مستندهایی که تلاش می کردند بازاریابی B2B را شرح دهند یا ابزارهای فروش گفته می شدند. در حال حاضر اوراق سفید تجاری بسیار بیشتر از اوراق سفید دولتی به کار می روند. [ نیازمند منبع]
عکس اوراق سفید
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس