اهدنا : در اصل و ریشه به شکل《انا ۱۰》: به این معنا بوده که هرکدام از ما افراد انسانی در آفرینش اولیه به شکل خانواده های ده عضوی مشتمل بر پنج مرد و پنج زن خودی و یا به بیانی دیگر بصورت پنج زوج مختلط مشتمل بر ده نیمزوج ملکوتی یا آسمانی و جملگی بطور مطلقا همزمان و همسن و در یک سن معتدل ملکوتی و هرکدام در نهایت کمال ایده آل خوبی و زیبایی، توانائی و دانائی و هنرمندی آفریده شده و از عشق و زندگی جاودانه برخوردار گردیده ایم.
... [مشاهده متن کامل]
واژه ی عربی السیرات با حروف لاتین Al Sirat از دو کلمه ساخته شده؛ یکی اَل که در زبان عربی حرف تعریف و تعَیُن می باشد و همان نقش the را در زبان امروز انگلیسی را بازی کرده و میکند و دیگری سیرات که جمع سیره بوده به معنای راه یعنی راه ها. خردمندان انسانی که در طول تاریخ پیدایش انسان روی کره زمین تاکنون و بسوی آینده بر روی راه راست هدایت گردیده اند، آنانی اند که در میدان خود شناسی و انسان شناسی به معرفت یا شناخت ابعاد دهگانه ی نفسانی خود ( و منجمله هر فرد انسانی دیگر ) دست یافته بوده باشند. آن خردمندان گمنام فراباستانی و هدایت شده بر روی راه راست، آنانی اند که در سرزمین ایران پیام آسمانی هفت سین را با گوش دل خود دریافت نموده و سپس سمبل سنگی گردونه مهر را برای آیندگان به ارث باقی گذاشته و در فضای زبانی واژه های پر از رمز و راز و معمای دهّر و جهود را تولید نموده اند.
شاید مفید، ثمر بخش و راهگشا باشد بدانیم که راه این طبیعت و راه های دهگانه افراد انسانی ( منجمله بقیه ی موجودات ) دایره وار و از لحاظ زمانی مساوی می باشند و در طول هم و پشت سرهمدیگر در طی این سفر بسیار طولانی و دایره وار دنیوی، مقطعی، نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو بهشت برین متوالی یعنی بین مبدء و معاد حقیقی و واقعی ( منظور از دیدگاه علمی و نه دینی ) در ۱۰ عالم یا دنیا زیر سقف ۱۰ آسمان و روی ۱۰ کره زمین طی و سپری نمیشوند بلکه در ۷ عالم یا دنیا زیر سقف ۷ آسمان و روی ۷ کره زمین و هرکدام با عوالم یا حالت های برزخی خواص و ویژه خویش. چرا ؟ . ارائه یک پاسخ حقیقی به این سوال چرائی به عهده ی خود شناسان و خدا شناسان ( من عرف نفسه فقد عرف ربه ) که گویا به کمک حفظ کردن و بخاطر سپردن کلیه معارف وحیانی و حدیثی و روائی دینی و معارف حاصل از جر و بحث های متکلمین دینی و معارف حاصل از استدلالات فهمانی و عقلانی فلسفی و کشف و شهودات شوقانی و ذوقانی عرفان های گوناگون دینی بر روی راه راست هدایت گردیده بوده باشند. راه این طبیعت یا بطور کلی و عام تر راه این عالم یا دنیا به شکل این آسمان و زمین و هرآنچه که بین آنهاست روی خط یا شاهراه مستقیم 《 دنیا - برزخ - آخرت 》 طی نمی شود بلکه از راه و به روش گردش دایره وار چرخ
{《 تولد - زندگی - مرگ 》《مرگ - زندگی - تولد 》} در اطراف نقطه ی هندسی در مرکز جهان و آنهم از طریق گردش دایره وار وقوع مهبانگ های هفتگانه بر اثر نوسانات خودکار و متوالی انبساط و انقباض در چارچوب طرح مطلق آفرینش و بر اساس قوانین جاودانه و آئین نامه های اجرایی ثابت و پایدار و تغییر ناپذیر آن. تعداد چرخشش ها یا دور های فراوان این دار گردون یا گردونه و یا این چرخ مساوی خواهد بود با تعداد کلیه حلقه های زنجیره دایره وار علت و معلول و برای این دنیا مساوی با یک هفتم آنها و سرانجام به پایان خواهد رسید. مهم اینست که بیدار شویم و واقف و آگاه و هوشیار باشیم که هدف غائی یا نهائی این سفر های دایره وار و مقطعی، حضور انسان در دادگاه عدل الاهی بر اساس حکمت های موسائی و ایسائی و محمدی و بودائی و زرتشتی و اعم و ذالک نمی باشد بلکه رجعت یا بازگشت به همان حالت آفرینش اولیه با کمیت و کیفیت بهشت برین در پایان هر دور و چرخشی.
زه جمله رفتگان و باز آمدگان بر روی این راه دایره وار و دور و دراز / باز آمده ای کو که چنین روشن به خیام گفته بوده باشد راز را باز/ ؟
... [مشاهده متن کامل]
واژه ی عربی السیرات با حروف لاتین Al Sirat از دو کلمه ساخته شده؛ یکی اَل که در زبان عربی حرف تعریف و تعَیُن می باشد و همان نقش the را در زبان امروز انگلیسی را بازی کرده و میکند و دیگری سیرات که جمع سیره بوده به معنای راه یعنی راه ها. خردمندان انسانی که در طول تاریخ پیدایش انسان روی کره زمین تاکنون و بسوی آینده بر روی راه راست هدایت گردیده اند، آنانی اند که در میدان خود شناسی و انسان شناسی به معرفت یا شناخت ابعاد دهگانه ی نفسانی خود ( و منجمله هر فرد انسانی دیگر ) دست یافته بوده باشند. آن خردمندان گمنام فراباستانی و هدایت شده بر روی راه راست، آنانی اند که در سرزمین ایران پیام آسمانی هفت سین را با گوش دل خود دریافت نموده و سپس سمبل سنگی گردونه مهر را برای آیندگان به ارث باقی گذاشته و در فضای زبانی واژه های پر از رمز و راز و معمای دهّر و جهود را تولید نموده اند.
شاید مفید، ثمر بخش و راهگشا باشد بدانیم که راه این طبیعت و راه های دهگانه افراد انسانی ( منجمله بقیه ی موجودات ) دایره وار و از لحاظ زمانی مساوی می باشند و در طول هم و پشت سرهمدیگر در طی این سفر بسیار طولانی و دایره وار دنیوی، مقطعی، نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو بهشت برین متوالی یعنی بین مبدء و معاد حقیقی و واقعی ( منظور از دیدگاه علمی و نه دینی ) در ۱۰ عالم یا دنیا زیر سقف ۱۰ آسمان و روی ۱۰ کره زمین طی و سپری نمیشوند بلکه در ۷ عالم یا دنیا زیر سقف ۷ آسمان و روی ۷ کره زمین و هرکدام با عوالم یا حالت های برزخی خواص و ویژه خویش. چرا ؟ . ارائه یک پاسخ حقیقی به این سوال چرائی به عهده ی خود شناسان و خدا شناسان ( من عرف نفسه فقد عرف ربه ) که گویا به کمک حفظ کردن و بخاطر سپردن کلیه معارف وحیانی و حدیثی و روائی دینی و معارف حاصل از جر و بحث های متکلمین دینی و معارف حاصل از استدلالات فهمانی و عقلانی فلسفی و کشف و شهودات شوقانی و ذوقانی عرفان های گوناگون دینی بر روی راه راست هدایت گردیده بوده باشند. راه این طبیعت یا بطور کلی و عام تر راه این عالم یا دنیا به شکل این آسمان و زمین و هرآنچه که بین آنهاست روی خط یا شاهراه مستقیم 《 دنیا - برزخ - آخرت 》 طی نمی شود بلکه از راه و به روش گردش دایره وار چرخ
{《 تولد - زندگی - مرگ 》《مرگ - زندگی - تولد 》} در اطراف نقطه ی هندسی در مرکز جهان و آنهم از طریق گردش دایره وار وقوع مهبانگ های هفتگانه بر اثر نوسانات خودکار و متوالی انبساط و انقباض در چارچوب طرح مطلق آفرینش و بر اساس قوانین جاودانه و آئین نامه های اجرایی ثابت و پایدار و تغییر ناپذیر آن. تعداد چرخشش ها یا دور های فراوان این دار گردون یا گردونه و یا این چرخ مساوی خواهد بود با تعداد کلیه حلقه های زنجیره دایره وار علت و معلول و برای این دنیا مساوی با یک هفتم آنها و سرانجام به پایان خواهد رسید. مهم اینست که بیدار شویم و واقف و آگاه و هوشیار باشیم که هدف غائی یا نهائی این سفر های دایره وار و مقطعی، حضور انسان در دادگاه عدل الاهی بر اساس حکمت های موسائی و ایسائی و محمدی و بودائی و زرتشتی و اعم و ذالک نمی باشد بلکه رجعت یا بازگشت به همان حالت آفرینش اولیه با کمیت و کیفیت بهشت برین در پایان هر دور و چرخشی.
زه جمله رفتگان و باز آمدگان بر روی این راه دایره وار و دور و دراز / باز آمده ای کو که چنین روشن به خیام گفته بوده باشد راز را باز/ ؟
ره بنما ما را به راه راست
ما را به مسیر بیداری عقلانی، معنوی و انسانی هدایت و راهنمایی کن