انوانسیون ها و سینفونیاها (ی•س• باخ). انوانسیون ها و سینفونیاها، ۸۰۱–۷۷۲ BWV که همچنین تحت عنوان انوانسیون های دو و سه صدایی شناخته می شوند، مجموعه ای از سی قطعه کوتاه برای سازهای کلاویه ای می باشد که توسط یوهان سباستین باخ ( ۱۶۸۵–۱۷۵۰ ) تصنیف شده است و شامل ۱۵ انوانسیون ( قطعات دوصدایی کنترپوآنی ) و ۱۵ سینفونیا ( قطعات سه صدایی کنترپوآنی ) می باشد. این قطعات توسط باخ برای تعلیم موسیقی به شاگردانش تصنیف گردیده است.
باخ در مورد این مجموعه می گوید: «شیوه ای صحیح برای آموزش به نوآموزان سازهای کلاویه ای - به ویژه مشتاقان فراگیری - که نه تنها باعث توانمندی شاگرد در نواختن قطعات دو صدایی می شود، بلکه سبب می شود با پیشرفتهای بعدی بتواند به خوبی از پس سه صدایی ملزم هم برآید و در طی این مسیر نه تنها ایده های ( انوانسیون های ) خوبی بدست می آورد، بلکه می تواند آنها را به خوبی نیز بپروراند. در کنار همه اینها شاگرد به شیوه نواختن کانتابیل نائل خواهد شد و همزمان خواهد توانست به خوبی برای تصنیف قطعات نیز آماده گردد. »
هر دو گروه این قطعات در گامهای بالارونده نوشته شده است و هر کدام هشت گام ماژور و هفت گام مینور را پوشش می دهد.
انوانسیون ها در کوتن تصنیف شده اند و از سوی دیگر کار تصنیف سینفونیاها، احتمالاً تا آغاز عصر لایپزیگ به طول انجامیده است.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفباخ در مورد این مجموعه می گوید: «شیوه ای صحیح برای آموزش به نوآموزان سازهای کلاویه ای - به ویژه مشتاقان فراگیری - که نه تنها باعث توانمندی شاگرد در نواختن قطعات دو صدایی می شود، بلکه سبب می شود با پیشرفتهای بعدی بتواند به خوبی از پس سه صدایی ملزم هم برآید و در طی این مسیر نه تنها ایده های ( انوانسیون های ) خوبی بدست می آورد، بلکه می تواند آنها را به خوبی نیز بپروراند. در کنار همه اینها شاگرد به شیوه نواختن کانتابیل نائل خواهد شد و همزمان خواهد توانست به خوبی برای تصنیف قطعات نیز آماده گردد. »
هر دو گروه این قطعات در گامهای بالارونده نوشته شده است و هر کدام هشت گام ماژور و هفت گام مینور را پوشش می دهد.
انوانسیون ها در کوتن تصنیف شده اند و از سوی دیگر کار تصنیف سینفونیاها، احتمالاً تا آغاز عصر لایپزیگ به طول انجامیده است.