انقلاب تکنولوژی پاک ( به انگلیسی: The Clean Tech Revolution ) بزرگترین فرصت بعدی سرمایه گذاری، کتابی است که در سال ۲۰۰۷ توسط ران پرنیک و کلینت وایلدر نگاشته و منتشر گردید، موضوع اصلی آن سو آور کردن تجارت فناوری پاک یک شرکت است که به طور پیوسته به سمت جریان اصلی تجارت پیش می رود. از آنجا که اقتصاد جهانی با افزایش قیمت انرژی، کمبود منابع، گرمایش جهانی و تهدیدهای امنیتی روبرو است، فن آوری های پاک به عنوان موتور بعدی رشد اقتصادی شناخته می شوند.
... [مشاهده متن کامل]
پرنیک و وایلدر هشت بخش عمده فناوری پاک را برجسته می کنند: انرژی خورشیدی، انرژی بادی، زیست سوخت، ساختمان های سبز، ترابری پایدار، شبکه هوشمند ( انرژی ) ، برنامه های تلفن همراه و فیلتراسیون آب. شش نیروی اصلی، که آنها را شش درجه سانتیگراد می نامند، فناوری پاک را به جریان اصلی هدایت می کنند: هزینه ها، سرمایه، رقابت، چین، مصرف کنندگان و آب و هوا. شرکت های بسیار بزرگی مانند جنرال الکتریک، تویوتا و شارپ و شرکت های سرمایه گذاری مانند گلدمن ساکس سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری در فناوری پاک انجام می دهند.
این کتاب در یواس ای تودی، بلومبرگ بیزنس ویک، اولویت های انرژی، اخبار سرمایه گذاری پایداری و چندین مجله دیگر تحلیل شده و به هفت زبان ترجمه شده است.
پرنیک و وایلدر شش نیرو را شناسایی می کنند، که آنها را شش C می نامند، که فن آوری پاک را به جریان اصلی هدایت می کنند و باعث رشد و گسترش سریع می شوند: هزینه ها، سرمایه، رقابت، چین، مصرف کنندگان و آب و هوا.
• هزینه ها "شاید قدرتمندترین نیرویی که باعث رشد فناوری پاک امروز می شود، اقتصاد ساده باشد. به عنوان یک روند کلی، با افزایش هزینه های انرژی سوخت های فسیلی، هزینه های انرژی پاک در حال کاهش است. آینده فناوری پاک، از بسیاری جهات، در افزایش تولید و کاهش هزینه ها متمرکز خواهد بود. "
• سرمایه، پایتخت. "هجوم بی سابقه سرمایه یعنی میلیاردها دلار، یورو، ین و یوان از طریق منابع بی شماری از بخش دولتی گرفته تا بخش خصوصی باعث تغییر فضای فناوری پاک سرازیر شده است. "
• رقابت. "دولت ها نیز برای عقب نماندن از فضای توسعه فناوری پاک که باعث ایجاد مشاغل آینده می شود سرگرم رقابت با شرکت های بزرگ شده اند. "
• چین "فن آوری پاک نه تنها توسط اقتصادهای بزرگ بلکه به دلیل تقاضای بسیار زیاد منابع در چین، هند و سایر کشورهای در حال توسعه، خارج از تحمل زمین است. نیازهای انرژی آنها در حال گسترش است که باعث رشد عمده ای در انرژی های پاک، حمل و نقل، ساختمان و فن آوری های انتقال آب ایجاد می کند. "
• مصرف کنندگان "مصرف کنندگان باهوش خواستار محصولات و خدمات تمیزتر هستند که از منابع تجدید پذیر استفاده می کند، هزینه ها را کاهش می دهد و کیفیت را بیش از کمیت پذیرفته است. "
• اقلیم. "بحث پیرامون گرمایش جهانی باعث اندیشیدن به مشاغل هوشمند و توجیه اقتصادی آنها شده است. "
... [مشاهده متن کامل]
پرنیک و وایلدر هشت بخش عمده فناوری پاک را برجسته می کنند: انرژی خورشیدی، انرژی بادی، زیست سوخت، ساختمان های سبز، ترابری پایدار، شبکه هوشمند ( انرژی ) ، برنامه های تلفن همراه و فیلتراسیون آب. شش نیروی اصلی، که آنها را شش درجه سانتیگراد می نامند، فناوری پاک را به جریان اصلی هدایت می کنند: هزینه ها، سرمایه، رقابت، چین، مصرف کنندگان و آب و هوا. شرکت های بسیار بزرگی مانند جنرال الکتریک، تویوتا و شارپ و شرکت های سرمایه گذاری مانند گلدمن ساکس سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری در فناوری پاک انجام می دهند.
این کتاب در یواس ای تودی، بلومبرگ بیزنس ویک، اولویت های انرژی، اخبار سرمایه گذاری پایداری و چندین مجله دیگر تحلیل شده و به هفت زبان ترجمه شده است.
پرنیک و وایلدر شش نیرو را شناسایی می کنند، که آنها را شش C می نامند، که فن آوری پاک را به جریان اصلی هدایت می کنند و باعث رشد و گسترش سریع می شوند: هزینه ها، سرمایه، رقابت، چین، مصرف کنندگان و آب و هوا.
• هزینه ها "شاید قدرتمندترین نیرویی که باعث رشد فناوری پاک امروز می شود، اقتصاد ساده باشد. به عنوان یک روند کلی، با افزایش هزینه های انرژی سوخت های فسیلی، هزینه های انرژی پاک در حال کاهش است. آینده فناوری پاک، از بسیاری جهات، در افزایش تولید و کاهش هزینه ها متمرکز خواهد بود. "
• سرمایه، پایتخت. "هجوم بی سابقه سرمایه یعنی میلیاردها دلار، یورو، ین و یوان از طریق منابع بی شماری از بخش دولتی گرفته تا بخش خصوصی باعث تغییر فضای فناوری پاک سرازیر شده است. "
• رقابت. "دولت ها نیز برای عقب نماندن از فضای توسعه فناوری پاک که باعث ایجاد مشاغل آینده می شود سرگرم رقابت با شرکت های بزرگ شده اند. "
• چین "فن آوری پاک نه تنها توسط اقتصادهای بزرگ بلکه به دلیل تقاضای بسیار زیاد منابع در چین، هند و سایر کشورهای در حال توسعه، خارج از تحمل زمین است. نیازهای انرژی آنها در حال گسترش است که باعث رشد عمده ای در انرژی های پاک، حمل و نقل، ساختمان و فن آوری های انتقال آب ایجاد می کند. "
• مصرف کنندگان "مصرف کنندگان باهوش خواستار محصولات و خدمات تمیزتر هستند که از منابع تجدید پذیر استفاده می کند، هزینه ها را کاهش می دهد و کیفیت را بیش از کمیت پذیرفته است. "
• اقلیم. "بحث پیرامون گرمایش جهانی باعث اندیشیدن به مشاغل هوشمند و توجیه اقتصادی آنها شده است. "