یادگاری الگوی یک الگوی طراحی نرم افزار است که توانایی بازگرداندن یک شیء به حالت قبلی خود ( خنثیسازی از طریق عقبگرد ) را ممکن می سازد.
الگوی یادگاری با سه شی پیاده سازی می شود: پدیدآورنده، یک سرپرست و یک یادگاری. پدیدآورنده است شیی است که به یک وضعیت داخلی دارد. سرپرست می خواهد تغییری در پدیدآورنده بدهد اما می خواهد قادر به خنثی سازی تغییرش باشد. سرپرست اول از پدیدآورنده یک شی یادگاری می خواهد. سپس هر عمل ( و یا دنباله ای از عملیات ) را به انجام می رساند. برای برگشت به حالت قبل از عملیات، شی یادگاری را به پدیدآورنده برمی گرداند. یادگاری خود یک شی مات است، شیئی که سرپرست نمی تواند و نباید تغییر دهد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفالگوی یادگاری با سه شی پیاده سازی می شود: پدیدآورنده، یک سرپرست و یک یادگاری. پدیدآورنده است شیی است که به یک وضعیت داخلی دارد. سرپرست می خواهد تغییری در پدیدآورنده بدهد اما می خواهد قادر به خنثی سازی تغییرش باشد. سرپرست اول از پدیدآورنده یک شی یادگاری می خواهد. سپس هر عمل ( و یا دنباله ای از عملیات ) را به انجام می رساند. برای برگشت به حالت قبل از عملیات، شی یادگاری را به پدیدآورنده برمی گرداند. یادگاری خود یک شی مات است، شیئی که سرپرست نمی تواند و نباید تغییر دهد.
wiki: الگوی یادگاری