[ویکی نور] الفجر المقدس المهدی (علیه السلام) ارهاصات الیوم الموعود و احداث سنه الظهور. الفجر المقدس المهدی(ع) ارهاصات الیوم الموعود و احداث سنة الظهور، اثر مجتبی السادة، نیمه دوم سالی که آخرین سال غیبت امام زمان است و به ظهور وی ختم می شود را به تصویر کشیده است.
انگیزه مؤلف این بوده تا با توجه به بی خبری بسیاری از مردم از نشانه های ظهور، تا آنجا که می شود، پرده ابهام را از این مسئله زدوده و به شکل جدیدی، این مطلب را طرح کند؛ به طوری که هر فردی بتواند با پی گیری جریان ها، حسب تاریخ وقوع آن ها، چشم انتظار آمدن حضرت مهدی (عج) و دیگر حوادث و وقایع مرتبط با آن باشد.
مقدمه مؤلف در توضیحاتی پیرامون کتاب، آغازگر مباحث بوده و مطالب، در چهار فصل و هر فصل در چندین قسم، به صورت بیان روایات مربوط به ظهور و بررسی نشانه های آن ارائه شده است.
مؤلف با اشاره به غیبت امام(ع) به بیان دسته ای از علائم ظهور می پردازد که از نظر تاریخی تحقق یافته است، سپس علائمی را که نزدیک به ظهور امام تحقق خواهند یافت، برمی شمارد؛ سفیانی، یمانی، جنگ در کوفه و بغداد و قتل نفس زکیه از جمله این علایم می باشند؛ تا اینکه در یک روز عاشوراء، فجر صادق امامت از مکه طلوع خواهد نمود و جهان را به نور خود روشن خواهد ساخت.
نویسنده در پایان، پس از بیان چگونگی شکل گیری دولت امام مهدی(ع)، به توجیه احادیث مربوط به ظهور امام زمان با توجه به «بداء» می پردازد.
انگیزه مؤلف این بوده تا با توجه به بی خبری بسیاری از مردم از نشانه های ظهور، تا آنجا که می شود، پرده ابهام را از این مسئله زدوده و به شکل جدیدی، این مطلب را طرح کند؛ به طوری که هر فردی بتواند با پی گیری جریان ها، حسب تاریخ وقوع آن ها، چشم انتظار آمدن حضرت مهدی (عج) و دیگر حوادث و وقایع مرتبط با آن باشد.
مقدمه مؤلف در توضیحاتی پیرامون کتاب، آغازگر مباحث بوده و مطالب، در چهار فصل و هر فصل در چندین قسم، به صورت بیان روایات مربوط به ظهور و بررسی نشانه های آن ارائه شده است.
مؤلف با اشاره به غیبت امام(ع) به بیان دسته ای از علائم ظهور می پردازد که از نظر تاریخی تحقق یافته است، سپس علائمی را که نزدیک به ظهور امام تحقق خواهند یافت، برمی شمارد؛ سفیانی، یمانی، جنگ در کوفه و بغداد و قتل نفس زکیه از جمله این علایم می باشند؛ تا اینکه در یک روز عاشوراء، فجر صادق امامت از مکه طلوع خواهد نمود و جهان را به نور خود روشن خواهد ساخت.
نویسنده در پایان، پس از بیان چگونگی شکل گیری دولت امام مهدی(ع)، به توجیه احادیث مربوط به ظهور امام زمان با توجه به «بداء» می پردازد.