الساندرو مندینی ( به ایتالیایی: Alessandro Mendini ) ( زادۀ ۱۶ اوت ۱۹۳۱ میلادی - درگذشتۀ ۱۸ فوریه ۲۰۱۹ میلادی ) یک طراح و معمار ایتالیایی بود. او نقش مهمی در توسعۀ طراحی ایتالیایی، پست مدرن و رادیکال ایفا کرد. او علاوه بر فعالیت هنری خود، برای مجلات «کازابلا»، «مودو» و «دوموس» نیز کار کرد.
شخصیت طراحی او با علاقه شدید او به آمیختن فرهنگ های مختلف و اشکال مختلف بیان مشخص می شود؛ او گرافیک، مبلمان، دکوراسیون داخلی، نقاشی و معماری خلق کرد و چندین مقاله و کتاب نوشت. او به عنوان یکی از اعضای مشتاق هیئت داوران در مسابقات معماری برای طراحان جوان شهرت داشت. او در دانشگاه میلان تدریس کرد.
مندینی در میلان متولد شد. او در سال ۱۹۵۹ میلادی در رشتۀ معماری از دانشگاه پلی تکنیک میلان فارغ التحصیل شد و به عنوان طراح با مارچلو نیتزولی کار کرد. [ ۱] او سردبیر مجلۀ دوموس از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۵ میلادی بود و چشم انداز طراحی مدرن را از طریق آثار اساسی پست مدرنیسم خود، مانند صندلی راحتی پروست و موزۀ خرونینگر، تغییر داد. درست همان طور که آثار دوره رنسانس بیانگر ارزش ها و حساسیت های انسانی بودند، مندینی در وارد کردن آن «ارزش ها» و «حساسیت هایی» که توسط تجاری گرایی و کارکردگرایی تحت الشعاع قرار گرفته اند، مشارکت داشت. او با برندهای پیشرو بین المللی از جمله: کارتیه، هرمس، واشرون کنستانتین، سواروفسکی، ونینی، [ ۲] و ساپریم همکاری داشت.
از سال ۱۹۸۹ میلادی تا زمان مرگش در میلان در سال ۲۰۱۹ میلادی، او فعالیت خود را در میلان، آتلیه مندینی، به همراه برادر کوچکترش فرانچسکو مندینی ( متولد ۱۹۳۹ میلادی ) اداره کرد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفشخصیت طراحی او با علاقه شدید او به آمیختن فرهنگ های مختلف و اشکال مختلف بیان مشخص می شود؛ او گرافیک، مبلمان، دکوراسیون داخلی، نقاشی و معماری خلق کرد و چندین مقاله و کتاب نوشت. او به عنوان یکی از اعضای مشتاق هیئت داوران در مسابقات معماری برای طراحان جوان شهرت داشت. او در دانشگاه میلان تدریس کرد.
مندینی در میلان متولد شد. او در سال ۱۹۵۹ میلادی در رشتۀ معماری از دانشگاه پلی تکنیک میلان فارغ التحصیل شد و به عنوان طراح با مارچلو نیتزولی کار کرد. [ ۱] او سردبیر مجلۀ دوموس از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۵ میلادی بود و چشم انداز طراحی مدرن را از طریق آثار اساسی پست مدرنیسم خود، مانند صندلی راحتی پروست و موزۀ خرونینگر، تغییر داد. درست همان طور که آثار دوره رنسانس بیانگر ارزش ها و حساسیت های انسانی بودند، مندینی در وارد کردن آن «ارزش ها» و «حساسیت هایی» که توسط تجاری گرایی و کارکردگرایی تحت الشعاع قرار گرفته اند، مشارکت داشت. او با برندهای پیشرو بین المللی از جمله: کارتیه، هرمس، واشرون کنستانتین، سواروفسکی، ونینی، [ ۲] و ساپریم همکاری داشت.
از سال ۱۹۸۹ میلادی تا زمان مرگش در میلان در سال ۲۰۱۹ میلادی، او فعالیت خود را در میلان، آتلیه مندینی، به همراه برادر کوچکترش فرانچسکو مندینی ( متولد ۱۹۳۹ میلادی ) اداره کرد.
wiki: الساندرو مندینی