آلترناتیو کانتری. آلترناتیو کانتری یا آلترناتیو کانتری راک[ ۱] ( گاهی آلت کانتری، [ ۲] [ ۳] یا آمریکانا[ ۴] ) ، یک زیرژانر از کانتری راک است که به طور قابل توجهی در سبکی متفاوت از جریان اصلی موسیقی کانتری، جریان اصلی کانتری راک و پاپ کانتری قرار می گیرد. هنرمندان آلترناتیو کانتری اغلب تحت تأثیر آلترناتیو راک هستند. با این حال، این اصطلاح برای توصیف هنرمندان و گروه های موسیقی کانتری که تحت تأثیر سبک های آلترناتیو راک، هارتلند راک، راک جنوبی، پراگرسیو کانتری، کانتری قانون شکن، کانتری نوسنتی و تگزاس کانتری تعریف شده اند.
در دهه ۱۹۹۰، اصطلاح آلترناتیو کانتری، به موازات آلترناتیو راک، برای توصیف گروه متنوعی از نوازندگان و خوانندگان که خارج از سنت ها و صنعت موسیقی کانتری جریان اصلی فعالیت می کردند، استفاده می شد. [ ۴] در این زیر ژانر بسیاری از ارزش های تولیدی، صیقلی تر و از حساسیت های صنعت پاپ تحت سلطه نشویل برای صدای لوفای تر که اغلب با زیبایی شناسی پانک و راک اند رول قوی تر همراه بود، اجتناب کردند. [ ۵] در ژانر اشعار گاهی تیره و تار یا از نظر اجتماعی آگاه باشند، اما همچنین صمیمانه تر و کمتر از کلیشه هایی استفاده می کنند که گاهی توسط نوازندگان جریان اصلی کانتری استفاده می شود. از جنبه های دیگر، سبک موسیقی هنرمندانی که در این ژانر قرار می گیرند، اغلب دارای اشتراکات کمتری از موسیقی سنتی آمریکایی و بلوگرس، تا راکابیلی و هانکی تانک، تا موسیقی هایی که از راک یا کانتری جریان اصلی قابل تشخیص نیستند. [ ۶] این برچسب گذاری گسترده توسط هنرمندان آلترنتیو کانتری موجب سردرگمی در مفهوم ژانر شد. به نقل از مجله No Depression، معروف ترین مجله اختصاص داده شده به این ژانر، آلترناتیو کانتری «هر که باشد» را پوشش می دهد. [ ۷]
آلترناتیو کانتری برگرفته از موسیقی سنتی کانتری آمریکایی که توسط هنرمندانی چون وودی گاتری، هنک ویلیامز، و خانواده کارتر حفظ و تجلیل می شد، که اغلب از آنها به عنوان تأثیر گذاران اصلی این ژانر نام برده می شود. [ ۸] یکی دیگر از عناصر اثر گذار بر این ژانر، کانتری راک بود که حاصل ادغام موسیقی کانتری با راک اند رول بود. گرم پارسونز - که گمان برده می شود که منشأ کانتری راک باشد - از هنرمندان مؤثر در این ژانر بود ( که از صدای او تحت عنوان «آوای کیهانی آمریکایی» یاد می شود ) . اگرچه مایکل نسمیت، استیو ارل[ ۹] و جین کلارک نیز از نوآوران مهم آن شناخته می شوند. [ ۱۰] عامل سوم اثرگذار، پانک راک بود که منبع انرژی و موجب نگرش «خودت انجام بده» شد. [ ۹]
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر دهه ۱۹۹۰، اصطلاح آلترناتیو کانتری، به موازات آلترناتیو راک، برای توصیف گروه متنوعی از نوازندگان و خوانندگان که خارج از سنت ها و صنعت موسیقی کانتری جریان اصلی فعالیت می کردند، استفاده می شد. [ ۴] در این زیر ژانر بسیاری از ارزش های تولیدی، صیقلی تر و از حساسیت های صنعت پاپ تحت سلطه نشویل برای صدای لوفای تر که اغلب با زیبایی شناسی پانک و راک اند رول قوی تر همراه بود، اجتناب کردند. [ ۵] در ژانر اشعار گاهی تیره و تار یا از نظر اجتماعی آگاه باشند، اما همچنین صمیمانه تر و کمتر از کلیشه هایی استفاده می کنند که گاهی توسط نوازندگان جریان اصلی کانتری استفاده می شود. از جنبه های دیگر، سبک موسیقی هنرمندانی که در این ژانر قرار می گیرند، اغلب دارای اشتراکات کمتری از موسیقی سنتی آمریکایی و بلوگرس، تا راکابیلی و هانکی تانک، تا موسیقی هایی که از راک یا کانتری جریان اصلی قابل تشخیص نیستند. [ ۶] این برچسب گذاری گسترده توسط هنرمندان آلترنتیو کانتری موجب سردرگمی در مفهوم ژانر شد. به نقل از مجله No Depression، معروف ترین مجله اختصاص داده شده به این ژانر، آلترناتیو کانتری «هر که باشد» را پوشش می دهد. [ ۷]
آلترناتیو کانتری برگرفته از موسیقی سنتی کانتری آمریکایی که توسط هنرمندانی چون وودی گاتری، هنک ویلیامز، و خانواده کارتر حفظ و تجلیل می شد، که اغلب از آنها به عنوان تأثیر گذاران اصلی این ژانر نام برده می شود. [ ۸] یکی دیگر از عناصر اثر گذار بر این ژانر، کانتری راک بود که حاصل ادغام موسیقی کانتری با راک اند رول بود. گرم پارسونز - که گمان برده می شود که منشأ کانتری راک باشد - از هنرمندان مؤثر در این ژانر بود ( که از صدای او تحت عنوان «آوای کیهانی آمریکایی» یاد می شود ) . اگرچه مایکل نسمیت، استیو ارل[ ۹] و جین کلارک نیز از نوآوران مهم آن شناخته می شوند. [ ۱۰] عامل سوم اثرگذار، پانک راک بود که منبع انرژی و موجب نگرش «خودت انجام بده» شد. [ ۹]
wiki: آلترناتیو کانتری