آشیپو. در بین النهرین باستان، آشیپو ( همچنین āšipu یا mašmaššu ) به عنوان کشیش عمل می کرد. آنها دانشمندان و متخصصان تشخیص و درمان در دره دجله - فرات در بین النهرین ( عراق امروزی ) در حدود ۳۲۰۰ قبل از میلاد بودند.
متون آیینی و افسون سومری و اکدی با یک حرفه خاص مرتبط بودند، متخصصی که در اکدی آشیپو یا مشمشو نامیده می شود، به عنوان «جن گیر»[ ۱] ترجمه می شود. نوشته های خط میخی، افسانه های عملی آنها را تشکیل می داد و آشیپوتو را به عنوان «افسانه جن گیر» یا، به سادگی، «جادو» ترجمه می کرد. شومر توضیح می دهد که خود سنت بابلی «این مجموعه از متون را دارای قدمت زیادی می دانست که در نهایت توسط خود انکی، خدای خرد و جن گیری نوشته شده است». [ ۱] [ ۲]
برخی آشیپو را به عنوان متخصص در جادوی سفید توصیف کرده اند. در آن زمان، ایده های علم، دین و جادوگری بسیار در هم تنیده شدند و پایه ای از آشیپوتو را تشکیل دادند، عملی که توسط آشیپو برای مبارزه با جادوگری و برای شفای بیماری ها استفاده می شد. آشیپو نشانه ها و نشانه ها را مطالعه کرد تا پیش بینی آینده یک سوژه را فرموله کند و سپس در تلاش برای تغییر سرنوشت نامطلوب، آیین های آپوتروپایی را انجام داد.
آشیپو معالجه پزشکی را به دربار آشور هدایت کرد، جایی که آنها سیر بیماری را از روی علائم مشاهده شده بر روی بدن بیمار پیش بینی کردند و افسون ها و جادوهای دیگر و همچنین درمان هایی را که در تشخیص مشخص می شد ارائه کردند.
آشیپو از خانه های افراد بیمار بازدید می کرد و وظیفه پیش بینی آینده بیمار ( مثلاً او زنده می شود یا می میرد ) و همچنین تکمیل جزئیات علائمی که بیماران ممکن است نادیده گرفته شده یا از قلم انداخته باشند، به آنها سپرده می شد. هدف از این دیدار شناسایی فرستنده الهی بیماری بر اساس علائم یک بیماری خاص بود.
آشیپو همچنین به عنوان مشاور در تصمیم گیری های مخاطره آمیز، نامطمئن و دشوار عمل می کرد. آشیپوتو برای آن دوره از تاریخ غیرمعمول بود زیرا آشیپو ادعای پیش بینی آینده را نداشت، اما به طور منطقی به ساخت مشاوره از طریق یک فرایند تکرارپذیر و ثابت برای شناسایی ابعاد مهم مشکل، در نظر گرفتن گزینه ها و جمع آوری داده ها نزدیک شد.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفمتون آیینی و افسون سومری و اکدی با یک حرفه خاص مرتبط بودند، متخصصی که در اکدی آشیپو یا مشمشو نامیده می شود، به عنوان «جن گیر»[ ۱] ترجمه می شود. نوشته های خط میخی، افسانه های عملی آنها را تشکیل می داد و آشیپوتو را به عنوان «افسانه جن گیر» یا، به سادگی، «جادو» ترجمه می کرد. شومر توضیح می دهد که خود سنت بابلی «این مجموعه از متون را دارای قدمت زیادی می دانست که در نهایت توسط خود انکی، خدای خرد و جن گیری نوشته شده است». [ ۱] [ ۲]
برخی آشیپو را به عنوان متخصص در جادوی سفید توصیف کرده اند. در آن زمان، ایده های علم، دین و جادوگری بسیار در هم تنیده شدند و پایه ای از آشیپوتو را تشکیل دادند، عملی که توسط آشیپو برای مبارزه با جادوگری و برای شفای بیماری ها استفاده می شد. آشیپو نشانه ها و نشانه ها را مطالعه کرد تا پیش بینی آینده یک سوژه را فرموله کند و سپس در تلاش برای تغییر سرنوشت نامطلوب، آیین های آپوتروپایی را انجام داد.
آشیپو معالجه پزشکی را به دربار آشور هدایت کرد، جایی که آنها سیر بیماری را از روی علائم مشاهده شده بر روی بدن بیمار پیش بینی کردند و افسون ها و جادوهای دیگر و همچنین درمان هایی را که در تشخیص مشخص می شد ارائه کردند.
آشیپو از خانه های افراد بیمار بازدید می کرد و وظیفه پیش بینی آینده بیمار ( مثلاً او زنده می شود یا می میرد ) و همچنین تکمیل جزئیات علائمی که بیماران ممکن است نادیده گرفته شده یا از قلم انداخته باشند، به آنها سپرده می شد. هدف از این دیدار شناسایی فرستنده الهی بیماری بر اساس علائم یک بیماری خاص بود.
آشیپو همچنین به عنوان مشاور در تصمیم گیری های مخاطره آمیز، نامطمئن و دشوار عمل می کرد. آشیپوتو برای آن دوره از تاریخ غیرمعمول بود زیرا آشیپو ادعای پیش بینی آینده را نداشت، اما به طور منطقی به ساخت مشاوره از طریق یک فرایند تکرارپذیر و ثابت برای شناسایی ابعاد مهم مشکل، در نظر گرفتن گزینه ها و جمع آوری داده ها نزدیک شد.

wiki: آشیپو