استون مارتین دی بی اس سوپرلجرا ( به انگلیسی: Aston Martin DBS Superleggera ) که با نام استون مارتین دی بی اس نیز فروخته می شود، [ ۳] یک خودروی جی تی است که توسط شرکت خودروسازی بریتانیایی استون مارتین از سال ۲۰۱۸ تولید می شود. در ژوئن ۲۰۱۸، استون مارتین این خودرو را به عنوان جایگزینی برای ونکویش رونمایی کرد که بر پایهٔ دی بی۱۱ وی۱۲ ساخته شده است، اما تغییراتی دارد که آن را از دی بی۱۱ متمایز می کند. [ ۴] نام دی بی اس قبلاً برای مدل ساخته شده از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۲ و برای دی بی اس وی۱۲ مبتنی بر دی بی۹ میان سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ استفاده می شد. علاوه بر این، این خودرو از نام سوپرلجرا نیز استفاده می کند که اشاره ای به کارروزریا تورینگ سوپرلجرا است که به استون مارتین کمک کرد سبک ترین گرند توررهای خود را در دهه های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ توسعه دهد. [ ۵]
جلوی دی بی اس دارای یک سپر جلوی جدید با جلوپنجره بزرگ وسط در مقایسه با دی بی۱۱ است تا خنک کنندگی موتور را بهبود ببخشد به همراه دو هواکش در دو طرف برای خنک کردن ترمزها و دو دریچه روی کاپوت که به فرایند خنک سازی موتور کمک می کند. موتور ۵٫۲ لیتری توربوشارژ دوقلو V12 ساخت آلمان[ ۶] با قدرت ۷۲۵ اسب بخار متری ( ۵۳۳ کیلووات؛ ۷۱۵ اسب بخار ) در ۶٬۵۰۰ دور در دقیقه و ۶۶۴ پوند - فوت ( ۹۰۰ نیوتن متر ) گشتاور از ۱٬۸۰۰ تا ۵٬۰۰۰ دور در دقیقه ارتقا یافته است. [ ۷] به منظور بهینه سازی مرکز ثقل و توزیع وزن، واحد وی۱۲ تا حد امکان پایین و عقب تر در شاسی قرار گرفته است.
دی بی اس سوپرلجرا دارای جعبه دنده جدید ZF 8HP95 با نسبت درایو نهایی کوتاه تر ۲٫۹۳:۱ است، برخلاف ۲٫۷۰:۱ دی بی۱۱. [ ۸] از نظر شاسی، همچنین دارای بردار گشتاور و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی برای عملکرد متمرکزتر مسیر است. [ ۹] این خودرو همچنین دارای همان آیرودینامیک است که اولین بار در دی بی۱۱ دیده شد، از جمله سامانه نوآورانه Aeroblade استون مارتین، اما آیرودینامیک را با یک دیفیوزر دوگانه الهام گرفته از اف۱ بهبود می بخشد که به خودرو کمک می کند ۳۹۷ پوند ( ۱۸۰ کیلوگرم ) نیروی رو به پایین ایجاد کند - بالاترین رقم تاکنون برای تولید سری استون مارتین. [ ۱۰] سامانه اگزوز تیتانیومی چهار لوله ای جدید، صدای موتور را بهبود می بخشد در حالی که استفاده از فیبر کربن در قسمت های اصلی خودرو، وزن را به ۱٬۶۹۳ کیلوگرم ( ۳٬۷۳۲ پوند ) کاهش می دهد.





این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفجلوی دی بی اس دارای یک سپر جلوی جدید با جلوپنجره بزرگ وسط در مقایسه با دی بی۱۱ است تا خنک کنندگی موتور را بهبود ببخشد به همراه دو هواکش در دو طرف برای خنک کردن ترمزها و دو دریچه روی کاپوت که به فرایند خنک سازی موتور کمک می کند. موتور ۵٫۲ لیتری توربوشارژ دوقلو V12 ساخت آلمان[ ۶] با قدرت ۷۲۵ اسب بخار متری ( ۵۳۳ کیلووات؛ ۷۱۵ اسب بخار ) در ۶٬۵۰۰ دور در دقیقه و ۶۶۴ پوند - فوت ( ۹۰۰ نیوتن متر ) گشتاور از ۱٬۸۰۰ تا ۵٬۰۰۰ دور در دقیقه ارتقا یافته است. [ ۷] به منظور بهینه سازی مرکز ثقل و توزیع وزن، واحد وی۱۲ تا حد امکان پایین و عقب تر در شاسی قرار گرفته است.
دی بی اس سوپرلجرا دارای جعبه دنده جدید ZF 8HP95 با نسبت درایو نهایی کوتاه تر ۲٫۹۳:۱ است، برخلاف ۲٫۷۰:۱ دی بی۱۱. [ ۸] از نظر شاسی، همچنین دارای بردار گشتاور و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی برای عملکرد متمرکزتر مسیر است. [ ۹] این خودرو همچنین دارای همان آیرودینامیک است که اولین بار در دی بی۱۱ دیده شد، از جمله سامانه نوآورانه Aeroblade استون مارتین، اما آیرودینامیک را با یک دیفیوزر دوگانه الهام گرفته از اف۱ بهبود می بخشد که به خودرو کمک می کند ۳۹۷ پوند ( ۱۸۰ کیلوگرم ) نیروی رو به پایین ایجاد کند - بالاترین رقم تاکنون برای تولید سری استون مارتین. [ ۱۰] سامانه اگزوز تیتانیومی چهار لوله ای جدید، صدای موتور را بهبود می بخشد در حالی که استفاده از فیبر کربن در قسمت های اصلی خودرو، وزن را به ۱٬۶۹۳ کیلوگرم ( ۳٬۷۳۲ پوند ) کاهش می دهد.





