اس دی• کااف ست• ۲۵۱. اس دی. کی اف زد ۲۵۱ ( Sd. Kfz. 251 ) یک خودروهای زرهی جنگ جهانی دوم آلمان که توسط شرکت هانوماگ طراحی شده است. [ ۱] [ ۲] [ ۳]
در مجموع چهار مدل ( A تا D ) وجود دارد که اساس حداقل به ۲۲ نوع مختلف تقسیم می شود. ایده اولیه آن وسیله نقلیه ایی بود که توانایی انتقال نفرات را در میادین جنگ بر عهده بگیرد.
صفحات زره جلویی ۱۴٫۵ میلی متر ضخامت داشتند. صفحات زاویه دار و به ضخامت ۸ میلی متر برای محافظت در برابر گلوله های تفنگ و مسلسل استاندارد طراحی شده اند.
دو مدل اول ( A و B ) از سال ۱۹۳۹ با تعداد کمی تولید شدند. مدل های A و B را می توان با ساختار زرهی که شامل دو صفحه زره ذوزنقه شکل بود. مدل B که از سال ۱۹۴۰ شروع به تولید شد و مدل C که از اواسط سال ۱۹۴۲ وارد نبرد شد. در مدل های A تا C درب های عقب وجود داشت که به سمت بیرون باز می شد. مدل C از بیشترین مدل تولیدی این خودرو بود که ساخت آن پیچیده بود و شامل بسیاری از صفحات زاویه دار بود. از اوایل سال ۱۹۴۳، مدل D با هدف کاهش تعداد صفحات بدنه زاویه دار، ساده سازی طرح و در نتیجه سرعت بخشیدن به تولید ساخته شد. مدل های D را می توان به راحتی با تک قطعه شیب دار خود در پشت، با درهای مسطح تشخیص داد. پس از پایان جنگ دوم جهانی، ارتش ایالات متحده آمریکا اقدام توسعه این وسیله کرد و پس از آن نفربرهای آبی - خاکی را ساخت.
مدلهای اولیه تولید این خودرو در سال ۱۹۳۹ برای لشکر یکم زرهی مورد استفاده قرار گرفت.
به منظور تسریع پیشروی آلمان و استفاده از توپخانه، لانچر ۴۰ بر روی این خودرو نصب شد. [ ۴] [ ۵] [ ۶]




این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفدر مجموع چهار مدل ( A تا D ) وجود دارد که اساس حداقل به ۲۲ نوع مختلف تقسیم می شود. ایده اولیه آن وسیله نقلیه ایی بود که توانایی انتقال نفرات را در میادین جنگ بر عهده بگیرد.
صفحات زره جلویی ۱۴٫۵ میلی متر ضخامت داشتند. صفحات زاویه دار و به ضخامت ۸ میلی متر برای محافظت در برابر گلوله های تفنگ و مسلسل استاندارد طراحی شده اند.
دو مدل اول ( A و B ) از سال ۱۹۳۹ با تعداد کمی تولید شدند. مدل های A و B را می توان با ساختار زرهی که شامل دو صفحه زره ذوزنقه شکل بود. مدل B که از سال ۱۹۴۰ شروع به تولید شد و مدل C که از اواسط سال ۱۹۴۲ وارد نبرد شد. در مدل های A تا C درب های عقب وجود داشت که به سمت بیرون باز می شد. مدل C از بیشترین مدل تولیدی این خودرو بود که ساخت آن پیچیده بود و شامل بسیاری از صفحات زاویه دار بود. از اوایل سال ۱۹۴۳، مدل D با هدف کاهش تعداد صفحات بدنه زاویه دار، ساده سازی طرح و در نتیجه سرعت بخشیدن به تولید ساخته شد. مدل های D را می توان به راحتی با تک قطعه شیب دار خود در پشت، با درهای مسطح تشخیص داد. پس از پایان جنگ دوم جهانی، ارتش ایالات متحده آمریکا اقدام توسعه این وسیله کرد و پس از آن نفربرهای آبی - خاکی را ساخت.
مدلهای اولیه تولید این خودرو در سال ۱۹۳۹ برای لشکر یکم زرهی مورد استفاده قرار گرفت.
به منظور تسریع پیشروی آلمان و استفاده از توپخانه، لانچر ۴۰ بر روی این خودرو نصب شد. [ ۴] [ ۵] [ ۶]





wiki: اس دی• کااف ست• ۲۵۱