آزیتا موگویی کارگردان، فیلم نامه نویس و تهیه کننده و منشی صحنه و مجری طرح و مدیر تولید فیلم ایرانی است.
آزیتا موگویی در اول آذر ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. وی فعالیت حرفه ای خود را در سینما از سال ۱۳۶۶ آغاز کرد و همان طور که خودش هم می گوید از همان ابتدا وارد جریان تولید در سینمای حرفه ای و به اصطلاح بدنه شد. مدتی به عنوان منشی صحنه، طراح صحنه، دستیار، برنامه ریز و… در سینما فعالیت داشت و در یک دههٔ اخیر هم فقط در بخش تولید و تهیه کنندگیِ اجرایی فعالیت داشته است. مدیر تولید فیلم فرزند چهارم پیش از این در پروژه های سینمایی دیگری همچون پسر آدم، دختر حوا رامبد جوان و انعکاس رضا کریمی و… مسئولیت تولید را برعهده داشته، اما کارش در فرزند چهارم از این جهت قابل توجه تر است که این فیلم بیش از هر چیز بر خصوصیات اجرایی و شرایط تولیدش متکی است. وی سال ۱۳۹۲ با ساخت فیلم تراژدی بر اساس فیلم نامه ای به قلم رضا کریمی نخستین تجربه کارگردانی خود را در کارنامه فعالیت هایش هنری اش ثبت که با موفقیت های متعددی روبرو شد. موگویی توانست برای فیلم تراژدی در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو بهترین کارگردانی نامزد شود. دومین اثر ساخته شدهٔ وی به عنوان کارگردان، ایده اصلی نام داشت که علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی این فیلم را هم به عهده داشت. ایده اصلی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران ( سودای سیمرغ ) حضور داشت.
... [مشاهده متن کامل]
آزیتا موگویی در اول آذر ۱۳۴۴ در تهران متولد شد. وی فعالیت حرفه ای خود را در سینما از سال ۱۳۶۶ آغاز کرد و همان طور که خودش هم می گوید از همان ابتدا وارد جریان تولید در سینمای حرفه ای و به اصطلاح بدنه شد. مدتی به عنوان منشی صحنه، طراح صحنه، دستیار، برنامه ریز و… در سینما فعالیت داشت و در یک دههٔ اخیر هم فقط در بخش تولید و تهیه کنندگیِ اجرایی فعالیت داشته است. مدیر تولید فیلم فرزند چهارم پیش از این در پروژه های سینمایی دیگری همچون پسر آدم، دختر حوا رامبد جوان و انعکاس رضا کریمی و… مسئولیت تولید را برعهده داشته، اما کارش در فرزند چهارم از این جهت قابل توجه تر است که این فیلم بیش از هر چیز بر خصوصیات اجرایی و شرایط تولیدش متکی است. وی سال ۱۳۹۲ با ساخت فیلم تراژدی بر اساس فیلم نامه ای به قلم رضا کریمی نخستین تجربه کارگردانی خود را در کارنامه فعالیت هایش هنری اش ثبت که با موفقیت های متعددی روبرو شد. موگویی توانست برای فیلم تراژدی در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو بهترین کارگردانی نامزد شود. دومین اثر ساخته شدهٔ وی به عنوان کارگردان، ایده اصلی نام داشت که علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی این فیلم را هم به عهده داشت. ایده اصلی در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش مسابقه سینمای ایران ( سودای سیمرغ ) حضور داشت.
... [مشاهده متن کامل]