آزادی از فقر، تصویر شکرگزاری یا من برای کریسمس خانه خواهم بود سومین نقاشی رنگ روغن از مجموعه آزادی های چهارگانه اثر هنرمند آمریکایی، نورمن راکول است. این نقاشی از سخنرانی وضعیت کشور آمریکا که در ۶ ژانویه ۱۹۴۱ توسط فرانکلین روزولت در برابر کنگره ایالات متحده آمریکا ایراد شد و به سخنرانی آزادی های چهارگانه شناخته می شود الهام گرفته است.
... [مشاهده متن کامل]
این نقاشی در نوامبر ۱۹۴۲ تکمیل شد و در شماره ۶ مارس ۱۹۴۳ مجله ستردی ایونینگ پُست منتشر شد. همه افرادی که در نقاشی دیده می شوند از اقوام و دوستان راکول در آرلینگتون ورمانت هستند. راکول از همه آن ها به صورت جداگانه عکس برداری کرد و از این عکس ها برای پدیدآوردن اثرش بهره برد. این اثر، گروهی از افراد را ترسیم کرده که برای خوردن ناهار روز تعطیل دور میز ناهارخوری گردآمده اند. استفاده راکول از رسوم روز شکرگزاری در اثر، باعث شده تا اثر به طور جداگانه به نمادی از تعطیلی روز شکرگزاری و گرد هم آمدن همه اعضای خانواده، تبدیل شود. نشریه پُست این نقاشی را با همراهی جستاری از کارلوس بلوسان منتشر کرد. جستار بلوسان به نمایندگی از کسانی که به جای دشواری های سیاسی - اجتماعی خارجی، متحمل سختی های اقتصادی - اجتماعی داخلی می شدند سخن می گفت و همین مسئله او را برجسته کرد.
این نقاشی خاستگاه طیف گسترده ای از اقتباس ها از جمله پَرُدی ( نقیضه ) و استفاده های دیگری مانند جلد کتاب نورمن راکول، تصویرساز در سال ۱۹۴۶ بوده است. اگرچه این تصویر در ایالات متحده آمریکا محبوب بود و چنین ماند در اروپا که گرفتار جنگ جهانی دوم بود و روزگار سختی را می گذراند باعث اعتراضاتی شد. از دید هنری، این اثر نمونه تحسین شده ای از غلبه بر چالش استفاده از رنگ سفید روی رنگ سفید است و یکی از پرآوازه ترین آثار راکول به حساب می آید.
«سومین آزادی، آزادی از فقر و نیاز است که به زبان اصطلاحات جهانی، به معنای فهمی اقتصادی است که برای هر ملتی، یک زندگی سالم و صلح آمیز را تضمین کند، در همه جای جهان. »
—فرانکلین دلانو روزولت، سخنرانی ۶ ژانویه ۱۹۴۱ وضعیت کشور آمریکا و معرفی موضوع آزادی های چهارگانه.
آزادی از فقر سومین نقاشی از مجموعه آزادی های چهارگانه اثر نورمن راکول است. این نقاشی از سخنرانی وضعیت کشور آمریکا که فرانکلین روزولت در ۶ ژانویه ۱۹۴۱ در برابر کنگره هفتادوهفتم آمریکا ایراد کرد و بعداً به آزادی های چهارگانه شناخته می شود الهام گرفته است. روزولت، در طول فعالیت های سیاسی اش از جنبش حقوق بشر دفاع می کرد. او در این سخنرانی که همزمان با جنگ جهانی دوم و در هنگام اشغال بیشتر سرزمین های اروپای غربی به دست آلمان نازی ایراد می شد خطاب به کنگره از شهروندان آمریکایی خواست تا از تلاش های جنگی به روش های گوناگون پشتیبانی کنند. او گفت که آینده ای بهتر را متصور است که مبتنی بر «آزادی های چهارگانه» است: آزادی بیان، آزادی پرستش، آزادی از فقر و آزادی از ترس. در اوایل دهه ۱۹۴۰ ( میلادی ) آزادی های چهارگانه ای که روزولت مطرح کرد برای بسیاری هنوز مبهم و انتزاعی به نظر می آمدند. اما دولت مردان از آن ها برای تقویت میهن دوستی استفاده کردند. سخنرانی روزولت به این علت پرآوازه است که «ویژگی های عینی جنگ را مشخص کرده و دیدگاه امیدوارانه او را به جهان پس از جنگ آشکار می کند. » سخنرانی او به آگاه شدن کنگره و ملت از وضعیت وخیم جنگی که آن ها را به خود می خواند کمک کرد و هدف های ایدئولوژیک از درگیری های مسلحانه لازم را بیان کرد و از کنگره و ملت می خواست که به این آزادی های چهارگانه باور داشته باشند.
... [مشاهده متن کامل]
این نقاشی در نوامبر ۱۹۴۲ تکمیل شد و در شماره ۶ مارس ۱۹۴۳ مجله ستردی ایونینگ پُست منتشر شد. همه افرادی که در نقاشی دیده می شوند از اقوام و دوستان راکول در آرلینگتون ورمانت هستند. راکول از همه آن ها به صورت جداگانه عکس برداری کرد و از این عکس ها برای پدیدآوردن اثرش بهره برد. این اثر، گروهی از افراد را ترسیم کرده که برای خوردن ناهار روز تعطیل دور میز ناهارخوری گردآمده اند. استفاده راکول از رسوم روز شکرگزاری در اثر، باعث شده تا اثر به طور جداگانه به نمادی از تعطیلی روز شکرگزاری و گرد هم آمدن همه اعضای خانواده، تبدیل شود. نشریه پُست این نقاشی را با همراهی جستاری از کارلوس بلوسان منتشر کرد. جستار بلوسان به نمایندگی از کسانی که به جای دشواری های سیاسی - اجتماعی خارجی، متحمل سختی های اقتصادی - اجتماعی داخلی می شدند سخن می گفت و همین مسئله او را برجسته کرد.
این نقاشی خاستگاه طیف گسترده ای از اقتباس ها از جمله پَرُدی ( نقیضه ) و استفاده های دیگری مانند جلد کتاب نورمن راکول، تصویرساز در سال ۱۹۴۶ بوده است. اگرچه این تصویر در ایالات متحده آمریکا محبوب بود و چنین ماند در اروپا که گرفتار جنگ جهانی دوم بود و روزگار سختی را می گذراند باعث اعتراضاتی شد. از دید هنری، این اثر نمونه تحسین شده ای از غلبه بر چالش استفاده از رنگ سفید روی رنگ سفید است و یکی از پرآوازه ترین آثار راکول به حساب می آید.
«سومین آزادی، آزادی از فقر و نیاز است که به زبان اصطلاحات جهانی، به معنای فهمی اقتصادی است که برای هر ملتی، یک زندگی سالم و صلح آمیز را تضمین کند، در همه جای جهان. »
—فرانکلین دلانو روزولت، سخنرانی ۶ ژانویه ۱۹۴۱ وضعیت کشور آمریکا و معرفی موضوع آزادی های چهارگانه.
آزادی از فقر سومین نقاشی از مجموعه آزادی های چهارگانه اثر نورمن راکول است. این نقاشی از سخنرانی وضعیت کشور آمریکا که فرانکلین روزولت در ۶ ژانویه ۱۹۴۱ در برابر کنگره هفتادوهفتم آمریکا ایراد کرد و بعداً به آزادی های چهارگانه شناخته می شود الهام گرفته است. روزولت، در طول فعالیت های سیاسی اش از جنبش حقوق بشر دفاع می کرد. او در این سخنرانی که همزمان با جنگ جهانی دوم و در هنگام اشغال بیشتر سرزمین های اروپای غربی به دست آلمان نازی ایراد می شد خطاب به کنگره از شهروندان آمریکایی خواست تا از تلاش های جنگی به روش های گوناگون پشتیبانی کنند. او گفت که آینده ای بهتر را متصور است که مبتنی بر «آزادی های چهارگانه» است: آزادی بیان، آزادی پرستش، آزادی از فقر و آزادی از ترس. در اوایل دهه ۱۹۴۰ ( میلادی ) آزادی های چهارگانه ای که روزولت مطرح کرد برای بسیاری هنوز مبهم و انتزاعی به نظر می آمدند. اما دولت مردان از آن ها برای تقویت میهن دوستی استفاده کردند. سخنرانی روزولت به این علت پرآوازه است که «ویژگی های عینی جنگ را مشخص کرده و دیدگاه امیدوارانه او را به جهان پس از جنگ آشکار می کند. » سخنرانی او به آگاه شدن کنگره و ملت از وضعیت وخیم جنگی که آن ها را به خود می خواند کمک کرد و هدف های ایدئولوژیک از درگیری های مسلحانه لازم را بیان کرد و از کنگره و ملت می خواست که به این آزادی های چهارگانه باور داشته باشند.