اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان. اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان ( به آلمانی: Christlich Demokratische Union Deutschlands ) بزرگ ترین حزب محافظه کار این کشور است که در سال ۱۹۴۵ تأسیس شد. این حزب که می توان آن را «راست میانه» دانست همچنین عضو اتحادیه دموکرات بین المللی است. رهبری کنونی این حزب با آرمین لاشت است که یکی از نامزدهای بالقوه این حزب در انتخابات فدرال ۲۰۲۱ آلمان است.
اتحادیه دموکرات مسیحی در ایالت بایرن فعالیت نمی کند و از اینرو در پارلمان فدرال بوندستاگ، فراکسیون مشترکی را با اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن به نام اتحادیه تشکیل می دهد. اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن در واقع حزب خواهر اتحادیه دموکرات مسیحی است که در ایالت بایرن فعالیت می کند. سیاست های فدرال این دو حزب در قالب یک تفاهمنامهٔ ائتلاف پارلمانی با یکدیگر هماهنگ می شود، در حالیکه در سیاست های ایالتی هر دو حزب مستقل از یکدیگر فعالیت می کنند. برای اشاره به هردوی آن ها معمولاً از اصطلاح «اتحادیه» استفاده می شود.
هر دوی این احزاب بیشتر طرفداران خود را مابین کاتولیک ها، پروتستان ها، روستاییان و اعضایی از همه طبقات اقتصادی پیدا می کنند. سیاست کلی اقتصادی و اجتماعی شان محافظه کارانه است و بیشتر از احزاب سیاسی دیگر به کلیساهای کاتولیک ( و تا حدود کم تری پروتستان ) نزدیک هستند. با وجود این تأکید حزب بر مسیحیت امروز کم تر از چند دهه گذشته است و می توان گفت امروز آن ها بیشتر از این که ایدئولوژیک باشند، پراگماتیک هستند.
در ۱۹۹۰ این حزب با حزب هم گام اش در آلمان شرقی که دقیقاً هم نام آن ها بود ( اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان ) ادغام شد.
اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان از زمان تاسیسش تا به حالا برای همه از هر فرقه مسیحی و همچنین غیرمسیحیان باز بوده است. دلیل این که این اتحادیه خود را صراحتا مسیحی نام داده است، تصمیم حزب مبتنی بر متعهد بودن برای توضیح چهره مسیحی انسان است. با تأسیس این حزب درسال ۱۹۴۵، مقابله با خصومت سیاسی بین کاتولیک ها و پروتستان ها انگیزه اصلی برای استفاده از کلمهٔ «مسیحی» در نام این حزب بود. از اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان گاهی به عنوان جانشین حزب مرکزی آلمان نام برده می شود. برنامه سیاسی اتحادیه از سال ۲۰۰۷ بر طبق این گفته بنا شده است: «طبق تفاهم مسیحیان، انسان، طبیعت و محیط آفرینش خداوند هستند. » بر این اساس، خداوند انسان را به شکل خودش آفرید، که شأن و منزلت انسان به عنوان مطلوبی که ارزش محافظت از آن را دارد، حاصل می شود. از طبیعت به عنوان آفریده ای یاد می شود که انسان اجازه ندارد آن را آزادانه دور بیندازد، اما خداوند آن را به انسان سپرده است تا انسان از آن محافظت کند.
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلفاتحادیه دموکرات مسیحی در ایالت بایرن فعالیت نمی کند و از اینرو در پارلمان فدرال بوندستاگ، فراکسیون مشترکی را با اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن به نام اتحادیه تشکیل می دهد. اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن در واقع حزب خواهر اتحادیه دموکرات مسیحی است که در ایالت بایرن فعالیت می کند. سیاست های فدرال این دو حزب در قالب یک تفاهمنامهٔ ائتلاف پارلمانی با یکدیگر هماهنگ می شود، در حالیکه در سیاست های ایالتی هر دو حزب مستقل از یکدیگر فعالیت می کنند. برای اشاره به هردوی آن ها معمولاً از اصطلاح «اتحادیه» استفاده می شود.
هر دوی این احزاب بیشتر طرفداران خود را مابین کاتولیک ها، پروتستان ها، روستاییان و اعضایی از همه طبقات اقتصادی پیدا می کنند. سیاست کلی اقتصادی و اجتماعی شان محافظه کارانه است و بیشتر از احزاب سیاسی دیگر به کلیساهای کاتولیک ( و تا حدود کم تری پروتستان ) نزدیک هستند. با وجود این تأکید حزب بر مسیحیت امروز کم تر از چند دهه گذشته است و می توان گفت امروز آن ها بیشتر از این که ایدئولوژیک باشند، پراگماتیک هستند.
در ۱۹۹۰ این حزب با حزب هم گام اش در آلمان شرقی که دقیقاً هم نام آن ها بود ( اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان ) ادغام شد.
اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان از زمان تاسیسش تا به حالا برای همه از هر فرقه مسیحی و همچنین غیرمسیحیان باز بوده است. دلیل این که این اتحادیه خود را صراحتا مسیحی نام داده است، تصمیم حزب مبتنی بر متعهد بودن برای توضیح چهره مسیحی انسان است. با تأسیس این حزب درسال ۱۹۴۵، مقابله با خصومت سیاسی بین کاتولیک ها و پروتستان ها انگیزه اصلی برای استفاده از کلمهٔ «مسیحی» در نام این حزب بود. از اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان گاهی به عنوان جانشین حزب مرکزی آلمان نام برده می شود. برنامه سیاسی اتحادیه از سال ۲۰۰۷ بر طبق این گفته بنا شده است: «طبق تفاهم مسیحیان، انسان، طبیعت و محیط آفرینش خداوند هستند. » بر این اساس، خداوند انسان را به شکل خودش آفرید، که شأن و منزلت انسان به عنوان مطلوبی که ارزش محافظت از آن را دارد، حاصل می شود. از طبیعت به عنوان آفریده ای یاد می شود که انسان اجازه ندارد آن را آزادانه دور بیندازد، اما خداوند آن را به انسان سپرده است تا انسان از آن محافظت کند.