میگ ۳۵

دانشنامه عمومی

میکویان میگ - ۳۵ ( به روسی: Микоян МиГ - 35 ) ( نامگذاری در ناتو: Fulcrum - F ) جنگنده چندمنظوره تک سرنشین برتری هوایی است که توسط شرکت میکویان گورویچ در روسیه طراحی و ساخته شده است. اولین پیش نمونه این جنگنده اصلاح شده مدل اثبات گر تکنولوژی بود. ۱۰ نمونه دیگر تاکنون از این جنگنده ساخته شده است. میگ - ۳۵ برای اولین بار به طور رسمی در سطح بین المللی در نمایشگاه هوانوردی هند در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. میگ - ۳۵ در دو مدل، تک کابین و دو کابین ساخته می شود که مدل دو کابین آن میگ - ۳۵دی نام دارد. این جنگنده تا حد زیادی از نظر اویونیک و سیستم های سلاحی بهبود پیدا کرده است. به ویژه رادار جدید ( AESA ) و همچنین طراحی منحصر به فرد سیستم مکان یاب نوری ( OLS ) این جنگنده را از سیستم زمینی کنترل رهگیری ( GCI ) بی نیاز کرده و قادر ساخته تا برای مأموریت های مختلف به شکل مستقل عمل کند.
مهم ترین تغییرات عبارتند از: ساخت فازاترون ژوک AE فعال رادار آرایه اسکن الکترونیکی ( AESA ) ، موتورهای RD - 33MK و طراحی جدید سیستم یاب نوری، OLS - 35. همچنین شاهد تفاوت اندکی در بال ها هستیم. میگ - ۳۵ حدود یک تُن مهمات بیشتری نسبت به میگ - ۲۹ - ام حمل می کند. [ ۳] [ ۴]
در مجموع میگ - ۳۵ یک بهینه سازی بر روی پلتفورم جدیدترین میگ - ۲۹ یعنی میگ - 29 SMT است که از نظر ساختاری، تفاوت آنچنانی با آن ندارد. دولت روسیه تمام تلاش خود را می کند تا شرکت میگ را در بازی نگهدارد؛ زیرا اگر محصول میگ - ۳۵ خریداری نشود، این شرکت در آستانهٔ ورشکستگی قرار خواهد گرفت. [ ۵] نیروی هوایی روسیه به میگ - ۳۵ خوشبین نیست، زیرا اخیراً میگ سابقهٔ خوبی در ساخت هواپیما ندارد و از غافله عقب مانده است. در سال ۲۰۱۴ نیروی هوایی روسیه تعداد ۱۶ فروند میگ - ۲۹ مدل اس ام تی که جدیدترین نوع میگ بوده را سفارش داد و جنگنده ها در سال ۲۰۱۶ تحویل داده شدند. خلبانان از این محصول ابراز نارضایتی کردند و نیروی هوایی روسیه این قرارداد را لغو کرد. سپس این شرکت جنگندهٔ میگ - ۳۵ مدل ام ای سی را پیشنهاد کرد که این قرارداد نیز بسته شد و برای تعداد ۳۷ فروند توافق صورت گرفت. درنهایت این قرارداد نیز توسط روسیه کنسل شد و شرکت میگ در آستانهٔ ورشکستگی قرار گرفته است. میگ - ۲۹ مدل اس ام تی درواقع یک ارتقا بر روی میگ - ۲۹ است که ۲۲ تُن وزن دارد و اویونیک و موتورهای آن بهینه تر شده اند و می تواند از موشکهای پشتیبانی نزدیک زمینی بهره ببرد؛ ولی میگ - ۲۹ تنها توانایی حمل ۴٫۵ تُن بمب و موشک را دارد که برای چنین مأموریتی هرگز کافی نیست. بعلاوه به دلیل مخزن سوخت کوچک، بُرد عملیاتی پایینی دارد و به این صورت خریداران کناره گیری کردند. پروژهٔ میگ - ۳۵ مدل ام ای سی با بحران مالی روبرو شد و شرکت میگ تصمیم گرفت میگ - ۲۹ مدل کی را با یک به روزرسانی با نام میگ - ۲۹ مدل اس به خریداران بفروشد. نیروی هوایی روسیه برای جلوگیری از ورشکستگی پروژهٔ ام ای سی حاضر به انجام این خرید شد. بحران شرکت میگ در سال ۲۰۰۷ میلادی زمانی به اوج خود رسید که الجزایر قرارداد نهایی شدهٔ خود به ارزش ۱٫۳ میلیارد دلار را فسخ کرد. الجزایر اعلام کرد که جنگنده ها مشکلات کیفی دارند و برخی از قطعات جنگنده ها درواقع از هواپیماهای قدیمی برداشته و نصب شده اند. روسیه این ادعای الجزایر را تأیید کرد و بازرسان روسی اعلام کردند که شرکت میگ قصد داشته تا قطعات کهنه و بی کیفیت را با نام قطعات نو به الجزایر بفروشد. قطعاتی که از دوران جنگ سرد بازمانده بودند توسط شرکت میگ استفاده شده و بر روی میگ - ۲۹ جدید نصب شده بودند. کارکنان شرکت میگ از این بابت بسیار ناراحت شدند و اعلام کردند که خودشان نیز دوست ندارند با یک هواپیمای مسافربری پرواز کنند که قطعات آن دست دوم و دارای ایراد هستند. دولت روسیه نیز در یک طرح ضد - فساد، این فساد شرکت میگ را محکوم کرد و چندین سال مورد پیگرد قرار داد. اکنون شرکت میگ امیدوار است که پروژهٔ میگ - ۳۵ این شرکت را از انحلال نجات دهد. بنا به گفتهٔ کارشناسان، میگ - ۳۵ درواقع یک طراحی دوباره از میگ - ۲۹ - ام است که با ظاهری نوین به فروش می رسد. [ ۵]
عکس میگ ۳۵عکس میگ ۳۵عکس میگ ۳۵عکس میگ ۳۵عکس میگ ۳۵عکس میگ ۳۵
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران