استنلی کروچ

دانشنامه عمومی

استنلی لارنس کروچ ( به انگلیسی: Stanley Crouch ) ( زاده: ۱۴ دسامبر ۱۹۴۵–درگذشته: ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ ) [ ۱] شاعر، منتقد موسیقی، منتقد فرهنگی، ستون نویس، رمان نویس و زندگی نامه نویس آمریکایی بود. [ ۲] او به خاطر نقدهای جاز و رمانش با نام آیا ماه تنها به نظر نمی رسد؟ در سال ۲۰۰۰ مشهور شد.
استنلی لارنس کروچ در لس آنجلس به دنیا آمد، او پسر جیمز و اما بی ( فورد ) بود. [ ۳] [ ۴] او توسط مادرش بزرگ شد. در مستند تلویزیونی کن برنز در سال ۲۰۰۵ با نام سیاهی نابخشودنی، کروچ گفت که پدرش یک «جنایتکار» بوده است و یک بار با جک جانسون بوکسور رویارویی داشته. او در کودکی یک خواننده هوس باز بود و تا زمانی که دبیرستان را تمام کرد، آثار کامل ارنست همینگوی، مارک تواین، اف. اسکات فیتزجرالد و بسیاری دیگر از آثار کلاسیک ادبیات آمریکا را خوانده بود. مادرش به او تجربیات دوران جوانی خود در شرق تگزاس و فرهنگ سیاه پوستان جنوب غرب میانه، از جمله صحنه جاز کانزاس سیتی، کانزاس را منتقل کرده بود. او یکی از علاقه مندان به جاز در دو مفهوم زیباشناختی و تاریخی بود. او در سال ۱۹۶۳ از دبیرستان توماس جفرسون در لس آنجلس فارغ التحصیل شد. پس از دبیرستان، او در کالج های متوسطه تحصیل کرد و در جنبش حقوق مدنی فعال شد و برای کمیته هماهنگی بدون خشونت دانشجویی کار کرد. او همچنین در پروژه های هنری و آموزشی با محوریت جامعه آفریقایی - آمریکایی لس آنجلس شرکت داشت و به زودی به خاطر شعرهایش مشهور شد. در سال ۱۹۶۸، شاعر کالج پیتزر بود، سپس تا سال ۱۹۷۵ در کالج پومونا به تدریس تئاتر و ادبیات پرداخت. شورش های واتس یک رویداد مهم در رشد اولیه او به عنوان یک متفکر در مورد مسائل نژادی بود. نقل قولی از این شورش، با نام «امشب برای هیچ نغمه ای آمبولانس نیست» به عنوانی برای یک سخنرانی جدلی که از ایده های ملی گرای سیاه پوست حمایت می کرد، استفاده شد، که برای سوژه ضبط در سال ۱۹۶۹ منتشر شد. [ ۵] همچنین برای مجموعه شعرهای او در سال ۱۹۷۲ استفاده شد.
کروچ سپس به عنوان یک درامر جاز به فعالیت پرداخت. او به همراه دیوید موری گروه موسیقی سیاه بی نهایت را تشکیل داد. در سال ۱۹۷۵، او با نقل مکان از کالیفرنیا به نیویورک سیتی تلاش کرد تا تلاش های خود را بیشتر کند، جایی که با موری در یک اتاق زیر شیروانی در بالای یک باشگاه دهکده شرقی به نام قصر تین هم اتاق شد. او درامر موری و سایر نوازندگان صحنه زیرزمینی جاز لفت نیویورک بود. هنگامی که به عنوان یک درامر کار می کرد، کروچ رزرو جاز آوانگارد در کلوپ بود و همچنین رویدادهای کنسرت گاه به گاه را در قلعه بانوان سازماندهی کرد. به اعتراف خودش او درامر خوبی نبود و گفت: «مشکل این بود که من واقعاً نمی توانستم بنوازم. از آنجایی که من این کارهای آوانگارد را انجام می دادم، مجبور نبودم آنقدر خوب باشم، اما من یک بند انگشت واقعی بودم. »[ ۶]
عکس استنلی کروچ
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران