نامه اعمال


    record of deeds(religious term)

پیشنهاد کاربران

پیشنهاد من برای برابر پارس: نامه کردار
- Quran's Fate
- gute und boese Taten in Koran
اولی به زبان انگلیسی و دومی به آلمانی برای علاقه مندان به نامه اعمال .
پدیده قیامت و برپایی دادگاه عدل و انصاف یا دادگاه دنیا در آخر زمان توسط آفریدگار جهان و سنجش مقدار ثواب ها و گناهان افراد انسانی با ترازوی عدالت ریشه در آئین زرتشت و بینش و باور بابلیان و مصریان دارد. اما حکیمان و ادیبان اقوام یهود و عرب موضوع را منسجم تر و روشن تر و آنرا از زبان خود خداوند بیان داشته و نوشته اند. در آئین زرتشت در پایان کار زار و مبارزه طولانی مدت اهورا سروان یا سرچشمه و یا مبداء و منشاء پندار ها و گفتار ها و رفتار های نیک بر حریف دوقلوی خویش یعنی اهریمن به عنوان منشاء و مبداء پندار ها و گفتار ها و رفتار های بد غلبه خواهد نمود و او را بهمراه کلیه پیروانش به جهنم خواهد انداخت و پیروان خودرا به بهشت هدایت خواهد نمود. مبارزه بین تاریکی و ظلمت از یک طرف و نور و روشنایی از طرف دیگر که توسط مانی ( پیامبر نقاش ) بیان و نوشته شده است ، ریشه در همان مبارزه بین اهو و اهریمن دارد. را نشانه مفعول بی واسطه است.
...
[مشاهده متن کامل]

دانیل نبی - حقیقت نوشته شده در کتاب اُمت ها :
Ketav ameta با تلفظ کتاب آمِتا. واژه کِتاو به زبان مادها و کردی امروز معادل و مترادف و هم معنا با کتاب به زبان فارسی می باشد . نام دانیل از دو کلمه فارسی ساخته شده است؛ یکی دان به معنای دانش ( ریشه در مصدر دانستن ) و دیگری یَل به معنای پهلوان. لذا این نام عبری - فارسی به معنای " پهلوان دانش " بوده است. حکیمان بابل قبل از ورود اسرای قوم یهود به سرزمین بابل روی یک تابلو سنگی تحت عنوان :
Schiksalstafel با تلفظ شیکز سال به زبان آلمانی به معنای لوح یا تابلو سرنوشت، اشاره به یک کتاب نموده اند که هفت مُهر و موم بر روی آن نهاده شده است و هربار یکی از مُهر ها شکسته می شود و یکی از فصول هفتگانه آن، قرائت یا خوانده میشود. بعدا یوهانِس نویسنده ایوانگی چهارم ( انجیل چهارم ) از دیدگاه خود آن هفت قفل را باز کرده و محتوای هفت فصل را به زبان تمثیل بیان و نوشته است. این احتمال قریب به یقین می باشد که روی آن لوح سنگی اشاره به سامان ها یا نظم های هفتگانه کیهانی و یا عوالم هفتگانه بهمراه آسمان ها و زمین های هفتگانه شده بوده باشد. نه دانیل و نه یوهانس و نه کس دیگری تاکنون نتوانسته اند که به معنا و مفهوم الفاظ درج شده روی آن لوح سنگی پی ببرند. من خودم بهنگام اندیشیدن و تفکر و تخیل در پیرامون حکمت و کار و امر و کلام خداوند متعال و مبداء و منشاء انسان و جهان از این بینش و باور فردی حرکت را آغاز می کنم : خداوند متعال در طول تاریخ پیدایش انسان روی کره زمین تاکنون هیچ انسان هایی را در بین اقوام یهود و عرب و عجم و هیچ قوم دیگری تحت عناوین ناجی و نبی و پسر و رسول برای تربیت و هدایت بشر انتخاب و اعزام و ارسال ننموده و در گوش سر هیچ انسانی یک جمله یا جملاتی را تحت عنوان آیه و آیات نجوا و زمزمه نکرده است چه بطور مستقیم و بدون واسطه و چه غیر مستقیم یا باواسطه. و همچنین خداوند متعال از آنجاییکه رحمان و رحیم یا بخشنده و مهربان و عفو گر مطلق است، در هیچ زمان و بیزمانی و در هیچ مکان و بیمکانی هیچگاه هیچ فرد انسانی را بابت پندارها و گفتار ها و رفتار های بد دنیوی و هیچ بابت دیگری هرگز مورد استنطاق و مؤاخذه و بازخواست و بازجوئی و بازپرسی و ملامت و سرزنش قرار نخواهد داد و هیچ انسانی را به عذاب و جزای جهنمی محکوم و دچار و گرفتار و مبتلا نخواهد نمود. لذا از دیدگاه من کلیه معارف آئینی و وحیانی و حدیثی و روائی دینی و مذهبی چیز دیگری نیستند غیر از شاخ و برگ های انبوه و بی ارزش انباشته شده روی دو شاه میوه درخت معرفت ( یا باور ) آئینی و دینی ؛ یکی وعده پاداش های فراوان بهشتی برای خود و اهل بیت و پیروان خود و دیگری وعده عذاب های شدید جهنمی برای دیگران . اگر میوه دوم یعنی وعده کیفر ها و عذاب و جزا های شدید و خلد یا دائمی را از آئین ها و ادیان و مذاهب بگیریم ، آنگاه کلیه آنها غروب و افول خواهند نمود و آب جوی بار های آنها یکباره تبخیر و بستر های آنها خشک خواهند گردید. در پایان کلام کودکانه امروز خویش یک سوال طرح می نمایم و بطور اختصار و فشرده پاسخی کوتاه خدمت خوانندگان گرامی ارائه می دهم.
سوال : ما چگونه به بهشت راه خواهیم یافت و یا چه کارهایی باید انجام دهیم که بابت آن خداوند متعال در پایان این راه و سفر مارا به بهشت هدایت نماید ؟
پاسخ : ما یعنی کلیه موجودات غیر زنده و زنده نباتی و حیوانی و انسانی هم اکنون در بهشت بسر می بریم، اما نه در بهشت برین یعنی نه در برترین سطح کمال خوبی و زیبایی آن بلکه فقط در یکی از حالات و کیفیات و کمیات آن و یا فقط در یکی از مراتب و درجات مختلف و فراوان تکاملی آن بین دو حد ؛ یکی نهایت نقصان و دیگری نهایت کمال در طول سفر بسیار طولانی محتوای کیهان بین مبداء و معاد. رجعت یا بازگشت ما به همان سامان یا نظام احسن و اشرف مبدئی و ازلی و ابدی بهمراه خداوند متعال ( او به عنوان یکی از کل های متناهی کیهانی و ما به عنوان اجزای لاینفک و جدائی ناپذیر وی ) و برخورداری مجدد از زندگی بهشتی در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی، بطور مطلق اجباری ست و ما انسان ها با کلیه پندار ها و گفتار ها و رفتار های نیک و بد دنیوی خویش هیج گونه دخل و تصرفی در این امر و کار و حرکت الاهی ( الهی ) نمی توانیم بنمائیم.

پندار ها و گفتار ها و کردار های نیک و بد دنیوی انسان هیج گونه تاثیرات مثبت و منفی روی سرنوشت بعد از مرگ و در زندگی های بعدی وی نخواهند داشت. همه افراد انسانی بدون هیچگونه تبعیض و استثنائی در پیشگاه بیکران
...
[مشاهده متن کامل]
خداوند متعال مانند نقاط ناچیز و بی بُعد هندسی بطور مطلق هم سطح و هم ارزش می باشند و هیچ فرد انسانی به اندازه سر یک سوزن خیاطی و یا به اندازه کوچکترین اتم و یا به اندازه یک کوارک زیر هسته ای اتمی و یا به اندازه کوتاه ترین طول موج نور نامرئی و یا به اندازه کوچکترین سیاه چاله موجود در طبیعت و کیهان یعنی یکی از نوسانگر های بنیادی هشت بعدی زمانمکان و بیزمانی و بیمکانی نسبی ، نسبت به انسان های دیگر از هیچگونه ارجحیت و برتری و امتیاز خاص و ویژه ای برخوردار نبوده و نمی باشد و نخواهد بود. در زمینه های شفاعت و وساطت و میانجیگری تک تک افراد انسانی در بارگاه یا درگاه و یا پیشگاه بیکران یا بینهایت خداوند متعال بطور مطلق مستقل و بی نیاز از هم بوده و هستند و خواهند بود. عبارت معروف ؛ شهیدان زنده اند و از سعادت دائمی بهشتی قبل از بر پایی قیامت به اصطلاح کبرا ( کبری ) برخوردارند ، در عمل یک ضمانت محکم اجرایی بوده و می باشد که بهنگام جنگ پیرو دین و حامل و حافظ یوغ شریعت با کمال میل و جان برکف بسوی جبهه جنگ بشتابد. همچنین وعده پاداش های فراوان بهشتی به پیروان و وعده عذاب های شدید جهنمی برای دیگران، در اصل و ریشه و در عمل ضمانت های اجرائی مستحکم و سفت و سخت و مطمئن بوده و می باشند در جهت حفاظت و نگهداری و دفاع های سرسختانه و جانبازانه از یک دین و مذهب خاص و ویژه در میدان های رقابت و مقابله و مبارزه با آئین ها و ادیان و مذاهب دیگر با هدف و قصد و نیت زنده نگاه داشتن نام و نشان و اثر بنیانگذار آن دین و مذهب در ذهن و زبان و خط انسان بخصوص پیروان و در حافظه یا خاطره تاریخ و حفظ و حمل یوغ سنگین یا سبک شریعت بر روی گردن و دوش و گرده پیروان، درست همانطور که قصد و هدف و نیت و انگیزه باطنی و آرزوی آشکار و پنهان خود همان انسان دین آور و مخترع یوغ شریعت بوده است. لذا این دو وعده از طرف خداوند متعال و به امر وی و از آسمان نازل نگردیده و در قالب وحی به گوش سر انسان ابلاغ نشده اند. در آنسوی دیوار نامرئی مرگ ( و نه در یک عالم میانی تحت عنوان برزخ ) کلیه افراد انسانی بدون هیچگونه استثناء و تبعیض به موازات خواب ژرف و شیرین مرگ از زندگی حقیقی و روشن روئیائی در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی بهشتی بر خوردار خواهند گشت، همان زندگی بهشتی که در نظام احسن و اشرف آفرینش مبداء بطور واقعی و عینی هر فرد انسانی پس از آفرینش اولیه ( ازلی و ابدی ) و قبل از آغاز سفر از آن بر خوردار بوده است. خواب ژرف و شیرین مرگ و زندگی روئیای به موازات آن هردو در طول راه دور و دراز و سفر بسیار طولانی مقعطیِ نزولی و صعودی محتوای کیهان بین مبداء و معاد، همیشه مساوی خواهند بود با هفت برابر طول عمر کلی کیهان یعنی هفت برابر فاصله زمانی بین دو وحدت دمایی و وقوع دو قیامت ( به زبان دینی ) و یا به زبان علمی وقوع دو مه بانگ متوالی. خواب مرگ و زندگی روئیای هردو در لحظه بسته شدن مجدد نطفه در رحم مادر در همین دنیای واقعی و عینی و شهودی به پایان خواهند رسید و همین زندگی دنیوی در یک مرتبه و درجه تکاملی برتر نسبت به مرتبه و درجه فعلی از نو آغاز خواهد گردید و الا آخر تا رسیدن به معاد و رجعت و بازگشت به نظام احسن و اشرف مبدئی و ازلی و ابدی و برخوردار شدن مجدد از زندگی بهشتی در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی اولیه. این دنیا یا عالم و هرکدام از شش دنیا یا شش عالم دیگر هرکدام در نوع خاص و ویژه خویش در طول راه و سفر بر اساس فاکتور 8n تکرار خواهند گردید و هر بار در مداری برتر از لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به مدار قبلی یا پیشین. n برابر است با اعداد صحیح و طبیعی از یک تا یک حد معین که در حال حاضر فقط خداوند متعال به مقدار آن علم و آگاهی مطلق دارد، اما انسان علمی ( نه دینی ) هم در آینده به مقدار آن آگاه خواهد گردید . از تجارب زندگی های قبلی هیچ گونه یاد و اثری در خاطره یا حافظه هیچ فرد انسانی باقی نمی مانند. لذا سعی و کوشش بعضی افراد انسانی در جهت یاد آوری زندگی های قبلی و یا دانش گم شده افلاطونی، چیز دیگری نمی باشد غیر از پرسه زدن روی گمراهه ها. نتیجه اینکه نامه یا پرونده اعمال نیک و بد هر فرد انسانی در لحظه مرگ بسته می شود و دیگر هرگز باز نخواهد گردید.

خط کردار. [ خ َطْ طِ ک ِ ] ( ترکیب اضافی ، اِ مرکب ) نامه ٔ اعمال . || فرمان الهی . ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ) .
نامه عمل. [ م َ / م ِ ی ِ ع َ م َ] ( ترکیب اضافی ، اِ مرکب ) نامه اعمال :
ملک از بهرنامه عملت
خویشتن وقف کرده بر تهلیل.
انوری.
رجوع به نامه اعمال شود.
خط کردار ؛ نامه اعمال. ( ناظم الاطباء ) .