لوح محفوظ


    (person with) divine memory

پیشنهاد کاربران

چارچوب طرح مطلق آفرینش و محتوا و مفاد و آئین نامه ها و برنامه های اجرائی آن در خاطره مطلق و بیکران خدای حقیقی و واقعی یکبار برای جاودانگی طوری ثبت و ضبط گردیده که هیچگاه و هرگز کوچکترین خلل و لغزشی در آنها ایجاد نخواهد شد. اما و صد اما از اینکه در این مورد باید بیدار و هوشیار و آگاه باشیم و بدانیم که دو نوع خدا وجود دارد؛ یکی خدای حقیقی، واقعی، اول، وسط، آخر، ظاهر و باطن همه چیز و همه کس، بیکران و بینهایت، محتوا و محیط هرکدام از گیتی ها یا کیهان ها و یا جهان های متناهی، مساوی، موازی و بیشمار که در محتوای هرکدام از آنها دارای هفت سیما یا چهره و یا جمال و جلال کلی می باشد بصورت هفت سامان یا نظام کلی کوانتمی در قالب هفت عالم یا دنیا به شکل آسمان ها و زمین های هفتگانه و هرآنچه که بین آنهاست و لذا هیچ موجود دیگری چه شهودی و چه غیبی غیر از او نه وجود دارد و نه میتواند وجود داشته باشد. و دیگری خدای لفظی، کلمه ای، واژه ای، مقوله ای یا مفهومی و ایده ای با نام های گوناگون در زبان های مختلف انسانی که فقط در زبان و خط و فهم و عقل محدود و ناقص انسانی از موجودیت برخوردار ست و در خارج از آنها هیچگونه مصداق و مثال بیرونی ندارد و درست به همین علت و دلیل کلیه سعی و کوشش های برهانی انسان در اثبات وجود این نوع خدا در اعصار گذشته و حال و آینده همیشه با شکست مواجه بوده و هست و خواهد بود. از این به بعد و بسوی آینده میتوان خدای نوع اول را علمی و یا خدا از دیدگاه علمی نامید و خدای نوع دوم را اسطوره ای، افسانه ای، حماسی، ایلیاتی، طایفه ای، قبیله ای، قومی، ملی، آئینی، دینی، مذهبی، فرقه ای، ایدئولوژیکی، الاهیاتی، فلسفی، عرفانی و آتئیستی. احساس، فهم و درک خدای حقیقی و واقعی از خود به کمک حواس و فهم و عقل افراد انسانی در کلیه اعصار گذشته و حال و آینده همیشه محدود و نسبی و مشمول حال تکامل بوده و می باشد، اما به کمک حواس و فهم و عقل بیکران خویش جاودانه در نهایت کمال ایده آل مطلق می باشد یعنی خود آگاه و آگاه مطلق به همه چیز و همه کس. محتوای هر کتابی کلام جزئی خدا می باشد به کمک قوای ادراکی فهم و عقل، احساسات، عواطف، غرایز، افکار، خیالات، اوهامات و ابهامات نویسنده ی آن کتاب در شرائط تاریخی، جغرافیایی، آب و هوائی، اقتصادی، تمدنی، فرهنگی، هنری، سیاسی خاص و ویژه ای که در آن متولد شده و رشد و نمّو کرده و تعلیم و تربیت یافته و نه کلام خدا در حالت کلی و بیکرانی. لذا محتوای کتب علمی به حقیقت و واقعیت بسیار نزدیک ترند تا محتوای کتب وحیانی، حدیثی و روائی دینی و فلسفی و عرفانی منجمله آتئیستی. انسان امروز و آینده باید بتواند بین این دو حالت فرق و تمیز قائل شود تا بتواند میل شدید اقتدار و انحصار و اسارت طلبی بیرحمانه و ظالمانه ی آئینی و دینی منجمله آتئیستی را نرم نماید. عشق و زندگی افراد انسانی ( منجمله نباتی و حیوانی ) هیچ چیز های دیگری نیستند غیر از عشق و زندگی بی آغاز و بی پایان، لایزال و جاودانه خدای حقیقی و واقعی در قالب جزئیات زنده. هر فرد انسانی ( منجمله هر نبات و حیوان مفیدی ) از عشق و زندگی جاودانه و سه نوع سرنوشت زیر برخوردار است؛ یکی در طول زندگی دنیوی که آغشته به جنبه های جهنمی گوناگون می باشد و دیگری در طی عالم یا حالت برزخ پس از مرگ تا لحظه بسته شدن مجدد نطفه در رحم مادر و بیداری و تولد دوباره در همین دنیا در مداری برتر و نه تا وقت رسیدن به معاد و برپائی قیامت کبری و فصل برداشت محصول در آخرت و سومی در طی زندگی در حالت بهشت برین در پایان سفر های دایره وار مقعطی، نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو بهشت برین متوالی یعنی بین مبدء و معاد حقیقی و واقعی ( منظور از دیدگاه علمی و نه دینی ) . سرنوشت دوم و سوم از پیش یکبار برای جاودانگی تعیین گردیده و انسان هیچگاه نمی تواند در چهارچوب و محتوای آنها دخل و تصرف نماید و کوچکترین اثر مثبت یا منفی روی آنها بگذارد. این دو سرنوشت بطور مطلق مستقل از کلیه پندار ها، گفتار ها، کردار ها و یا اعمال نیک و بد دنیوی و بدون کوچکترین تبعیض و استثنائی بین افراد انسانی صورت می پذیرند. انسان فقط در طول زندگی کوتاه مدت دنیوی خود از اختیار و اراده و خواست نسبتا آزاد برخوردار است که در لحظه مرگ بطور کامل از وی طوری سلب میگردند که پس از مرگ، نمیتواند از جای خود بلند شود و نگاهی به دیگران و اطراف خود بیندازد.
...
[مشاهده متن کامل]

شاید برای خود ما ایرانیان امروز و آینده مفید و ثمر بخش و راه گشا باشد بدانیم که وعده های بهشت و جهنم از طرف خدای حقیقی و واقعی و به امر و خواست وی به انسان داده نشده اند بلکه از طرف بنیانگذاران آئین ها و ادیان و مخترعین یوغ های سنگین و سبک شرایع آئینی و دینی به عنوان دو ضمانت نامه سفت و سخت اجرائی در دفاع جانبازانه از آئین و دین و حفظ یوغ شریعت بر دوش پیروان در عمل با هدف و قصد و نیت و انگیزه باطنی و آرزوی پنهانی زنده نگه داشتن نام و نشان و اثر خود پس از مرگ بطور جاودانه در ذهن و زبان و خط و خاطره انسان بخصوص پیروان و به ویژه در حافظه تاریخ. هدف این سفر دایره وار بسیار طولانی و مقطعی بازگشت به همان حالت آفرینش اولیه در نهایت کمال ایده آل خوبی و زیبایی، اعتدال و نظم و هماهنگی با کمیت و کیفیت بهشت برین می باشد و نه حضور انسان در دادگاه عدل الاهی بر اساس حکمت های موسائی و ایسائی و محمّدی و اعم و ذالک.

لوح محفوظ: پهنه ی آسمان که هر چیزی بر آن نوشته شده که از دید ما پنهان و تنها بر آفریدگار آشکار ست و بوسیله او هم نگه داشته و کسی را یارای از بین بردن و نابودی آن نیستو
لوح محفوظ ( عربی: اللوح المحفوظ ) ، لوحی که آنچه بوده و خواهد بود در آن نوشته شده است.
خداوند با قلم سرنوشت همه چیز را در آن نوشته است. قرآن مجید در این لوح نگاشته شده، و این لوح به نام «ام الکتاب» نیز خوانده می شود.
...
[مشاهده متن کامل]

تحقق موجودات و حوادث مختلف جهان دو مرحله دارد: یکی مرحله قطعیت که هیچ گونه دگرگونی در آن راه ندارد «أُمُّ الْکِتابِ» و دیگری مرحله غیر قطعی به تعبیر دیگر «مشروط» است که در این مرحله دگرگونی در آن راه دارد، و از آن تعبیر به مرحله «محو و اثبات» می شود. گاهی نیز از این دو، تعبیر به «لوح محفوظ» و «لوح محو و اثبات» می شود، گویی در یکی از این دو لوح، آنچه نوشته شده است به هیچ وجه دگرگونی در آن راه ندارد و کاملاً محفوظ است و اما دیگری ممکن است، چیزی در آن نوشته شود و سپس محو گردد و به جای آن چیز دیگری نوشته شود.
لوح محفوظ در اصطلاح اهل شرع عبارت است از جسمی در بالای آسمان هفتم که آنچه بوده و آنچه تا قیامت باشد، در آن نوشته شده است. «و نوشتیم برای او در الواح از هر چیزی به عنوان پند و شرح هر چیزی. » ( وَ کَتَبْنا لَهُ فِی الْأَلْواحِ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ مَوْعِظَةً وَ تَفْصِیلًا لِکُلِّ شَیْءٍ ) ( قرآن کریم، اعراف/ ۱۴۵ ) .
در اصطلاح حکما، لوح محفوظ عقل فعال است، و در نظر بعضی از ایشان عقل اول است. متأخیرین فلاسفهٔ اسلامی آن را نفس کلی فلک اعظم دانسته اند، که همهٔ کائنات در آن نقش است.
در نظر صوفیه لوح محفوظ نوری است الهی که تمام موجودات در آن نقش است.

لوح محفوظلوح محفوظ
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/لوح_محفوظ
بسم الله الرحمن الرحیم درود خدا بر شما دوست عزیز که اینقدر زیبا شرح دادید، بله و اما درست و کامل میکنم تا بدانید و آگاه بشید وقت اش شده قرآن ( ذی القرنین ) ( ذوالقرنین ) ( دی آل قرآن ین ) ( دو آل قرآن�
...
[مشاهده متن کامل]
ح� از حق� س از قاف طور س�و ین از دِینِ کافرون ) ( دوآل قرآن ین ) ین اضاف نیست� حس را کم دارد حس ین=حسین، چون قاف ( قلهء طور سین ) ق ربَّ مقرّبین

لوح محفوظ برنامه تکوینی این جهان است که به مشیت و اراده الهی صورت تحقق و تکوین یافته است. مقدرات تمام موجودات و مخلوقات عالم با قلم صنع در این لوح ثبت و ضبط شده تا فرشتگان بتوانند در آن لوح نگاه کنند و با اطلاع و آگاهی از قضا و قدر موجودات در مقام اجرا و امتثال اوامر صادره از مصدر رب الارباب برآیند.
...
[مشاهده متن کامل]

از کعب الاحبار راجع به اسرافیل و وظایفش سؤال شد، جواب داد: «اسرافیل از فرشتگان مقرب است که در میان دو چشمش به قول انس به مالک در محاذی جبین اسرافیل لوحی از جوهر قرار دارد. هر گاه مشیت الهی بر صدور حکم و فرمان تعلق گیرد قلم را دستور دهد تا حکم و فرمان را بر آن لوح بنویسد. آن گاه لوح محفوظ را میان دو چشم اسرافیل نگاه می دارند: «اول اسرافیل از جریان اطلاع یابد آن گاه مجموع ملائکه را آگاه گرداند و فوجی از فرشتگان که بر آن قضیه و حادثه موکل باشند بدان فهم ارسال فرماید. ( مقایسه نمایید با نحوه کار ابررایانه ها ) » جنس ماهیت لوح محفوظ به روایات مختلف از دره بیضا آفریده شده صفحات آن از یاقوت احمر و کتابت آن از نور است.
در ازای لوح پانصد ساله راه و پهنای آن مسافت میان مغرب و مشرق است. روایت دیگر طول لوح را فاصله بین زمین و آسمان نقل کرده است. از ابن عباس راجع به معراج پیامبر اسلام روایت شد که فرمود : «مرا تا آنجا بردند که صدای قلم را بر لوح در حین نوشتن می شنیدیم و فرایض آنجا به من تعلیم شد. »
آنچه در لوح محفوظ ثبت و ضبط می شود از بندگان مخفی و پنهان است و تا زمانی که به منصه ظهور و بروز نرسد هیچ کس از آن آگاهی ندارد.

بپرس