damn, anathema, curse, ban, cursing, to ban, to put under the ban
مترادف ها
ban(اسم)
منع، لعن، حکم تحریم یا تکفیر، منع از راه ارعاب و تهدید
cursing(اسم)
لعن
damnation(اسم)
لعن، لعنت، لعنت شدگی
imprecation(اسم)
لعن، نفرین، تضرع
malediction(اسم)
لعن، لعنت، بد گویی
پیشنهاد کاربران
کلمه ( لعن ) به معنای دور کردن ملعون از رحمت است در آیه ذیل این جمله صفت دومی است برای شیطان ، صفت اولیش این بود که او مرید است و از هر خیری عاری و تهی است . صفت دوم در حقیقت تعلیل صفت اول است و می فهماند ... [مشاهده متن کامل]
که علت عاری بودن شیطان از هر خیر این است که او رانده شده و دور شده از رحمت خدا است . و ان یدعون الا شیطانا مریدا ( تفسیر المیزان )
آه صدایی است که برای نشان دادن درد و رنج و اندوه از سینه برآید یکی از عوامل بروز آن ظلم است که می تواند به انتقام از ظالم لفظا یا عملا منتهی شود اما گاهی بعلت عدم توانایی از انتقام در همین مرحله ی آه می ... [مشاهده متن کامل]
ماند و اگر ان را به خدا واگذار کند و ضرر را برای او طلب کند به آن نفرین گفته می شود که نوعی دعاست دعا به شر در مقابل دعای خیر، که می تواند خطرناک باشد. لذا آه و نفرین از نفرینی حکایت می کند که از آه بوجود آمده است گویا در مقابل ظالم توانایی دیگری جز این را ندارد. اما تف و لعنت تقریبا معادل آه و نفرین است که در واقع یعنی تنها کاری که فرد می تواند انجام دهد ان هم پشت سرش تف کردن است که نشانه ای از ابراز تنفر و خشم است و لعنت یعنی می خواهد که مورد طرد قرار گیرد و مطرود شدن از ناحیه ی خداوند یعنی این که خدا بخاطر ظلمی که انجام داده است از رحمتش دور سازد که دور شدن از رحمت خداوندی یعنی زمینه پدید آمدن گرفتاری ها و بدبختی ها خواهد بود نا گفته نماند نفرین و لعن در کل مورد مذمت واقع شده است مگر در موارد استثنا یعنی بعد از ارشاد و دعا کردن در حق آنها، آن گاه اگر می دیدند افراد دست از شرارت و اذیت و آزار بر نمی دارند و وجودشان منشاء ضرر و زیان براى افراد جامعه است، در مورد آنها لب به نفرین می گشودند و نتیجه ى آن را به خدا واگذار می کردند.
سب، فریه، لعنت، ناسزا، نفرین
مشمول قانون علت و معلول کردن. رفتار با عدالت صرف.
مشمول قانون علت و معلول کردن. رفتار با عدالت صرف. مجازات بر اساس قوانین الهی بدون اعمال قاعده رحمت، شفاعت و. . . . البته قاعده رحمت، شفاعت و. . . نیز مقررات خاص خود را دارد. در آیه الکرسی آمده است که صرفا"شفاعت با اذن خداوند جهان آفرین جایز است و دل بخواهی نیست و مشمول قوانین و مقررات خاص خود است. ... [مشاهده متن کامل]