شهراشوب

/SahrASub/

    femme fatale
    devilish
    mischief
    mischief-maker
    mischievous
    shrewish

پیشنهاد کاربران

نسرین قدیری با نام هنری شهرآشوب بازیگر سینما اهل ایران بود.
نسرین قدیری کار در سینما را با نام هنری شهرآشوب و با فیلم مردها و نامردها در سال ۱۳۵۲ آغاز کرد. بعد از کار در ۷ فیلم سینمایی و یک سریال تلویزیونی، نام شهرآشوب را کنار گذاشت و با نام حقیقی خود ( ؟ ) نسرین قدیری شروع به فعالیت کرد. آخرین بار در فیلم پرستوهای عاشق در سال ۱۳۵۶ دیده شد و بعد از آن دیگر هیچ خبری از وی شنیده نشد.
...
[مشاهده متن کامل]

از فیلم ها یا برنامه های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می توان به آثار زیر اشاره کرد.
• مردها و نامردها ( ۱۳۵۲ ) با نام هنری شهرآشوب
• جعفر جنی و محبوبه اش ( ۱۳۵۲ ) با نام هنری شهرآشوب
• شرور ( ۱۳۵۲ ) با نام هنری شهرآشوب
• تهمت ( ۱۳۵۳ ) با نام هنری شهرآشوب
• ماشین مشتی ممدلی ( ۱۳۵۳ ) با نام هنری شهرآشوب
• دفاع از ناموس ( ۱۳۵۴ ) با نام هنری شهرآشوب
• پاداش یک مرد ( ۱۳۵۵ ) با نام هنری شهرآشوب
• سرایدار ( ۱۳۵۵ )
• پرستوهای عاشق ( ۱۳۵۶ )
• آدم کاغذی ( ۱۳۵۳ )

شهراشوب
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/شهرآشوب_(بازیگر)
شهرآشوب یکی از سازهای ابداعی محمدرضا شجریان است که در نخستین نمایشگاه سازهای ابداعی او در سال ۱۳۹۰ و در دومین نمایشگاه سازهای ابداعی در سال ۱۳۹۲، در خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمد. محمدرضا شجریان این ساز را در سال ۱۳۸۸ ابداع کرد.
...
[مشاهده متن کامل]

شهرآشوب، یک ساز زهی آرشه ای است که می تواند جایگزینی برای ساز کمانچه محسوب شود. محمدرضا شجریان دربارهٔ خصوصیات این ساز گفته است: «خانوادهٔ ساز شهرآشوب نیز شبیه صراحی است با این تفاوت که حملش راحت تر است. »
سازهای خانوادهٔ شهرآشوب ۲ ساز زیر را شامل می شوند که تفاوتشان در اندازهٔ ساز و محدودهٔ صوتی آن ها است:
• شهرآشوب سوپرانو، ۴ سیم، با صدایی در محدودهٔ سوپرانو ( جایگاه صدای کمانچه )
• شهرآشوب آلتو، ۵ سیم، با صدایی در محدودهٔ آلتو، با ابعادی بزرگتر از شهرآشوب سوپرانو ( جایگاه صدای آلتو، یک چهارم بم تر )

شهراشوبشهراشوبشهراشوب
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/شهرآشوب_(ساز)
به نظر من شهر آشوب می تواند کنایه از دل انسان و درون پر رمز و راز آدمی است که همیشه متلاطم بوده و رنگ آرامش بخود نمی بیند.
شهر آشوب ضمیر ناخودآگاه آدمی ایت با انواع و اقسام دلواپسی ها و نگرانی هایی که هیچگاه تمامی ندارند بلکه جنس و نوع آنها در طی زمان به فراخور موقعیت و نگاه خود انسان متفاوت است. هر انسانی از بدو تولد در ضمیرش با بایدها و نبایدهایی روبروست و در تمام طول رندگی اش در تقابل و کشمکش با محیط بیرون و پیرامون خودش می باشد و همانطوری که گفته شد این جدلها و کشمکش های عقلی و درونی به فراخور زمان و حال آدمی دائما در حال تغییر است
...
[مشاهده متن کامل]

بپرس