واژه توحید به این معنا نبوده و نمی باشد که خدا یا خدایان دیگری غیر از خدا وجود ندارند بلکه به این معنا که هیچ موجود دیگری چه شهودی و چه غیبی غیر از خدا نه وجود دارد و نه می تواند وجود داشته باشد، زیرا خدای حقیقی و واقعی موجودیست بیکران یا بینهایت. لذا مشرک اصلی کسیست که موجودات زنده و غیر زنده را چیز های دیگری غیر از اجزای خدای حقیقی و واقعی بداند و به پندارد. اگر یک فرد انسانی به وجود داشتن موجوداتی از قبیل اهریمن یا ابلیس و یا شیطان، عزرائیل یا ملک الموت و یا فرشته مرگ، گابرئیل یا جبرئیل فرشته پیام رسان، میخائیل فرشته رحمت و اسرافیل فرشته صورچی یا شیپور زن باور داشته باشد یک مشرک حقیقی و واقعی محسوب میشود. اگر یک فرد انسانی بر این باور باشد که خداوند متعال نفوس نباتی و حیوانی و انسانی را از نفس یک موجود خیالی اوهامی تحت نام آدم آفریده است، یک مشرک تمام عیار یا خالص می باشد. هر فرد انسانی که براین اعتقاد باشد که خداوند متعال حقیقی و واقعی برای هدایت بشر بسوی معنویت های حقیقی و نور و روشنائی، انسان هائی را تحت عناوین نبی و پسر و رسول انتخاب و اعزام و ارسال نموده یک مشرک ناب محسوب میشود . خدای حقیقی و واقعی ( یعنی خدا از دیدگاه علمی و نه خدا از دیدگاه ادیان و فلسفه ها و الهیات و عرفان های فراوان و گوناگون دینی ) هیچ چیز دیگری نمی باشد غیر از محیط و محتوای کلیه گیتی ها یا کیهان ها و یا جهان های متناهی، مساوی، موازی و بیشمار. خداوند متعال حقیقی و واقعی کلیه نفوس نباتی و حیوانی و انسانی را از نفس واحد و بیکران خود و هرکدام را بصورت زوجی در نهایت کمال ایده آل خوبی و زیبایی آفریده و به هرکدام جاودانگی اهداء نموده و کالبد های موجودات زنده و غیر زنده را از ذرات چهار بعدی زمانمکان نسبی و ذرات چهار بعدی بیزمانی بیمکانی نسبی ( هردو ابعاد خود وی ) بر رویهم با ماهیت های معکوس و کمیت های مساوی در ابعاد پلانک آفریده و بعد از مرگ، بدن ها را بر نمی انگیزاند بلکه من ها را در نفس یا من واحد خود بموازات خواب ژرف و شیرین در طی حالت برزخ به کمک حواس، فهم و عقل بیکران خویش از مشاهده و تجربه عشق و زندگی روئیائی با کمیت و کیفیت بهشت برین برخوردار می نماید تا لحظه بسته شدن مجدد نطفه در رحم مادر و بیداری و تولد دوباره در همین دنیا در مداری برتر. لذا پایان عالم یا حالت برزخ ؛ معاد و برپائی قیامت کبری و فصل برداشت محصول در آخرت نمی باشد. نتیجه اینکه هر فرد انسانی که به بینش و تصویر دینی به شکل
... [مشاهده متن کامل]
《 دنیا - برزخ - آخرت 》باور و ایمان و امید داشته باشد، یک مشرک اصلاح ناپذیر می باشد. وعده های بهشت و جهنم از طرف خدا به انسان داده نشده اند بلکه از طرف بنیانگذاران آئین ها و ادیان به عنوان دو ضمانت نامه سفت و سخت اجرائی در دفاع جانبازانه از آئین و دین و حفظ یوغ شریعت بر دوش پیروان با هدف زنده نگاه داشتن نام و نشان و اثر بنیانگذار آئین و دین و مخترع یوغ شریعت در ذهن و زبان و خط و خاطره انسان بخصوص پیروان و در حافظه تاریخ در سطوح زندگی های ابتدایی ایلیاتی و طایفه ای و قبیله ای و قومی و بین اقوام در شرائط تاریخی و اعصار مختلف باستان متاثر از شهوات غریزه نام آوری و شهرت طلبی و خود برتر بینی. آئین یکتا پرستی هم از طرف خدا و به امر و خواست وی و از آسمان نازل نشده و بر هستی و وجود انسان تحمیل نگردیده بلکه بر خاسته از دل آئین های بت پرستی بوده و لذا هیچ تهفه بدرد بخوری به حال انسان نبوده و هیچ چیز دیگری نمی باشد غیر از فرزند راستین و وارث بر حق و ادامه دهنده راه و کمال نهائی جمیع آئین های بت پرستی.
با احترام کامل خدمت کلیه موئمنین پیرو آئین ها و ادیان و فرود آوردن سر تعظیم و ابراز تواضع و فروتنی و ناچیزی در پیشگاه والای آنان.
... [مشاهده متن کامل]
《 دنیا - برزخ - آخرت 》باور و ایمان و امید داشته باشد، یک مشرک اصلاح ناپذیر می باشد. وعده های بهشت و جهنم از طرف خدا به انسان داده نشده اند بلکه از طرف بنیانگذاران آئین ها و ادیان به عنوان دو ضمانت نامه سفت و سخت اجرائی در دفاع جانبازانه از آئین و دین و حفظ یوغ شریعت بر دوش پیروان با هدف زنده نگاه داشتن نام و نشان و اثر بنیانگذار آئین و دین و مخترع یوغ شریعت در ذهن و زبان و خط و خاطره انسان بخصوص پیروان و در حافظه تاریخ در سطوح زندگی های ابتدایی ایلیاتی و طایفه ای و قبیله ای و قومی و بین اقوام در شرائط تاریخی و اعصار مختلف باستان متاثر از شهوات غریزه نام آوری و شهرت طلبی و خود برتر بینی. آئین یکتا پرستی هم از طرف خدا و به امر و خواست وی و از آسمان نازل نشده و بر هستی و وجود انسان تحمیل نگردیده بلکه بر خاسته از دل آئین های بت پرستی بوده و لذا هیچ تهفه بدرد بخوری به حال انسان نبوده و هیچ چیز دیگری نمی باشد غیر از فرزند راستین و وارث بر حق و ادامه دهنده راه و کمال نهائی جمیع آئین های بت پرستی.
با احترام کامل خدمت کلیه موئمنین پیرو آئین ها و ادیان و فرود آوردن سر تعظیم و ابراز تواضع و فروتنی و ناچیزی در پیشگاه والای آنان.
منظورش انیمیشن شرکه هون غول سبز مهربان
شرک :چندخدایی
شریک قائل شدن برای خداوند
از آنجایی که خداوند، آفریدگار و خالق تمام هستی است، پس مالک همه چیز است؛ و چون تمام هستی، مُلک خداوند است، پس فرمانبرداری تنها سزاوار اوست. هرگاه انسان از فرمان خداوند سرپیچی کند، درواقع در حال اجرای فرمان شیطان است و این بدان معناست که برای غیر از خدا، جایگاه خدایی قائل شده است.
... [مشاهده متن کامل]
از آنجایی که خداوند، آفریدگار و خالق تمام هستی است، پس مالک همه چیز است؛ و چون تمام هستی، مُلک خداوند است، پس فرمانبرداری تنها سزاوار اوست. هرگاه انسان از فرمان خداوند سرپیچی کند، درواقع در حال اجرای فرمان شیطان است و این بدان معناست که برای غیر از خدا، جایگاه خدایی قائل شده است.
... [مشاهده متن کامل]
معنی ساده، یعنی قراردادن شریکی یا همان خدایی دیگر در کنار خداوند ( الله ) که از اونجایی که خداوند یکتاست و یکی از اصول مهم دین توحید هست ( یعنی خداوند شریکی ندارد ) پس شرک گناه است.
کفر . . . الحاد . . . . . بت پرستی . . . . . . .
با سلام بنده یک پاکدین و پیرو کتاب مقدس آرشا هستم
آنچه از ادیان سامی این است که بسیار کهن و دستکاری شده میباشند، متن کتاب آرشا: ای پاکدینان، آیا نمی بینید که کاهنان ادیان سامی چگونه سخنان دینی را دستکلری و لکه دار میکنند و غیرمستقیما شرک میورزند و برای یکتای مهربان شریک قرار میدهند و در ستایش هایشان میگویند تنها تو را می پرستم و تنها از تو یاری میجویم اما بعد از رهبران و پیامبران یاری میخواهند، از روحشان? یا جسدهای بی جانشان، آیا قدرت پروردگارشان را مورد تمسخر میگیرند? از نظر من شیعه هم از مشرکان محسوب میشود. تمام
... [مشاهده متن کامل]
آنچه از ادیان سامی این است که بسیار کهن و دستکاری شده میباشند، متن کتاب آرشا: ای پاکدینان، آیا نمی بینید که کاهنان ادیان سامی چگونه سخنان دینی را دستکلری و لکه دار میکنند و غیرمستقیما شرک میورزند و برای یکتای مهربان شریک قرار میدهند و در ستایش هایشان میگویند تنها تو را می پرستم و تنها از تو یاری میجویم اما بعد از رهبران و پیامبران یاری میخواهند، از روحشان? یا جسدهای بی جانشان، آیا قدرت پروردگارشان را مورد تمسخر میگیرند? از نظر من شیعه هم از مشرکان محسوب میشود. تمام
... [مشاهده متن کامل]
چندخدایی، بت پرستی، شرک ورزیدن
معانی آورده شده تقریبا" کامل است . فقط تنها چیزی که به نظر بنده باید اضافه شود اینکه به قول شاعر :
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
آنچه عیب است در مسلمانی ماست
. . . . . و در حقیقت مذهب شیعه هم چنین است و من خودم هم یک شیعه هستم ولی تقریبا بسیاری از اعمالی را که شیعیان عام انجام و یا اعتقادات افراطی که نسبت به ائمه ( ع ) دارند به نوعی مشرکانه میدانم و مقصر را هم علما و روحانیون شیعه میدانم که مردم را آگاه نمی کنند و در حقیقت فارق از اهمیت بسیار زیاد شرک و ندیده گرفتن غضب خداوند در مورد آن، سعی میکنند صورت مسئله را پاک کنند . به نظر بنده روحانیت شیعه مسئولیت سنگینی در این مورد دارد و باید مردم را در این زمینه حقا" آگاه کنند. آیا آنها در نهج البلاغه از حضرت علی ( ع ) نخوانده اند که دو دسته در رابطه با ما زیان میکنند . . . . . .
آیا فقط علی اللهی ها جزو افراط گران در دوستی حضرت علی ( ع ) هستند آیا امکان ندارد بعضی از شیعیان عام و کم سواد که برای ایشان صفاتی فراتر از یک انسان قائلند جزو زیانکاران باشند ؟ نگویید نه که بخداوند یکتا اینها بهانه است و باید روز قیامت جوابگوی خداوند یکتا باشید. حضرت محمد ( ص ) فرموده اند : " وای بر آنکه نداند و وای بر آنکه بداند و عمل نکند . " ( نهج الفصاحه )
بنده ضمن ارادت ویژه به علمای واقعی شیعه عاجزانه از این بزرگواران میخواهم با کاستن حساسیت شان نسبت به تهمت مشرک بودن شیعه ، نسبت به آگاه نمودن مردم عادی و حتی بعضی از روحانیون ، بحق نسبت به گناه نابخشودنی شرک اقدام عاجل و موثر بعمل آورند.
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
آنچه عیب است در مسلمانی ماست
. . . . . و در حقیقت مذهب شیعه هم چنین است و من خودم هم یک شیعه هستم ولی تقریبا بسیاری از اعمالی را که شیعیان عام انجام و یا اعتقادات افراطی که نسبت به ائمه ( ع ) دارند به نوعی مشرکانه میدانم و مقصر را هم علما و روحانیون شیعه میدانم که مردم را آگاه نمی کنند و در حقیقت فارق از اهمیت بسیار زیاد شرک و ندیده گرفتن غضب خداوند در مورد آن، سعی میکنند صورت مسئله را پاک کنند . به نظر بنده روحانیت شیعه مسئولیت سنگینی در این مورد دارد و باید مردم را در این زمینه حقا" آگاه کنند. آیا آنها در نهج البلاغه از حضرت علی ( ع ) نخوانده اند که دو دسته در رابطه با ما زیان میکنند . . . . . .
آیا فقط علی اللهی ها جزو افراط گران در دوستی حضرت علی ( ع ) هستند آیا امکان ندارد بعضی از شیعیان عام و کم سواد که برای ایشان صفاتی فراتر از یک انسان قائلند جزو زیانکاران باشند ؟ نگویید نه که بخداوند یکتا اینها بهانه است و باید روز قیامت جوابگوی خداوند یکتا باشید. حضرت محمد ( ص ) فرموده اند : " وای بر آنکه نداند و وای بر آنکه بداند و عمل نکند . " ( نهج الفصاحه )
بنده ضمن ارادت ویژه به علمای واقعی شیعه عاجزانه از این بزرگواران میخواهم با کاستن حساسیت شان نسبت به تهمت مشرک بودن شیعه ، نسبت به آگاه نمودن مردم عادی و حتی بعضی از روحانیون ، بحق نسبت به گناه نابخشودنی شرک اقدام عاجل و موثر بعمل آورند.
شِرک
برابرنهاد های واژه های برگرفته از ریشهء شرک با ساختار زبان پارسی :
شَریک = هَم شِرک ، شِرکا
اِشتراک = شِرکیدن، شِرکَندگی
شِرکَت = شِرکمان ( پسوند - اَت پارسی است )
مُشتَرَک = شِرکیده
... [مشاهده متن کامل]
مُشتَرِک = شِرکَنده
مُشرِک = شِرکِشگَر ، شِرکگَر ، شِرکیدار ، شِرکو
تَشریک = شِرکانِش
تَشَرُک = شِرکِش
شِراکَت = شِرکاندن
برابرنهاد های واژه های برگرفته از ریشهء شرک با ساختار زبان پارسی :
شَریک = هَم شِرک ، شِرکا
اِشتراک = شِرکیدن، شِرکَندگی
شِرکَت = شِرکمان ( پسوند - اَت پارسی است )
مُشتَرَک = شِرکیده
... [مشاهده متن کامل]
مُشتَرِک = شِرکَنده
مُشرِک = شِرکِشگَر ، شِرکگَر ، شِرکیدار ، شِرکو
تَشریک = شِرکانِش
تَشَرُک = شِرکِش
شِراکَت = شِرکاندن
شِرک
واژه ای آریا - اروپایی ست و هم ریشه با :
انگلیسی : share
مینه ء این دانشواژه در زمینه خداشناسی : آفرینش را در میان خدایان یا ایزدان می بَخشد/ می بَخسَد/ می بَغسَد
( تقسیم می کند ) یا به سخنی دیگر آفرینش کار ایزدان است یا جهان با همکاری خدایان پدید آمده .
واژه ای آریا - اروپایی ست و هم ریشه با :
انگلیسی : share
مینه ء این دانشواژه در زمینه خداشناسی : آفرینش را در میان خدایان یا ایزدان می بَخشد/ می بَخسَد/ می بَغسَد
( تقسیم می کند ) یا به سخنی دیگر آفرینش کار ایزدان است یا جهان با همکاری خدایان پدید آمده .
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ١١)