تولد مجدد


    renaissance

مترادف ها

renascence (اسم)
تجدید حیات، نوزایش، زندگی مجدد، تولد مجدد

پیشنهاد کاربران

بر اساس مندرجات ایوان گِلی های چهارگانه ( اناجیل اربعه ) بهمراه پیوست های آن تحت عنوان عهد یا پیمان و یا وصیت نامه جدید، گویا یکی از شنوندگان کلام ایسا از وی این سوال را پرسیده بوده باشد : ای رابی ( ای استاد ) چگونه یک یا هر آدمی زاده ای میتواند دو باره از مادر متولد شود؟ ( آیا باید بسوی گذشته کوچک و کوچک تر گردد تا به حالت نوزادی برسد و سپس وارد رحم مادر گردد و پس از آن در حرکت خود بسوی آینده دو باره از بر مادر متولد شود؟ این عبارت در این پرانتز در ایوان گلی ها درج نگردیده ) . ایسا گویا در جواب یا پاسخ به سوال کننده، چنین فرموده بوده باشد: من به تو می گویم تا این آدم قدیمی در وجود تو نمیرد، هرگز نمیتوانی دوباره متولد شوی. مسیحیان امروز بر این بینش و باورند که منظور سرور و آقایشان از این بیان، تولد دو باره در روح بوده و نه تولد دوباره از مادر. با احترام کامل به کلام گرامی ایسا مسیح و پیشگاه والای موئمنین پیرو دین و یوغ نرم و لطیف و سبک شریعت وی تحت عناوین نجات و شفا، بر اساس بینش و باور فردی من ( با نام های مستعار قدیمی از قبیل قندی، شیوانیور، ابراهیم ثانی و . . . ) تا پیروان امروز و آینده سه دین ابراهیمی یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام بخصوص در سطوح پیشوائی و مرجعیت تقلید، دو داستان مبدئی و بنیادی؛ یکی آفرینش شش روزه جهان و دیگری خلق بابا آدم و ننه حوا را پشت سر رها نکنند، هیچگاه نمی توانند از نو و به روشی دیگر به چگونگی و چرائی آفرینش این جهان و موجودات درون آن به ویژه انسان به امر و خواست خدا و هدف از این آفرینش، بیندیشند و فکر کنند و خیال و تصور نمایند. محتوای این دو داستان خیالی - اوهامی مثل دو قفل سنگین بر روی در و دروازه های قوای ادراکی فهم و عقل آنان ( یعنی پیشوایان و مراجع تقلید این سه دین به اصطلاح الاهی - آسمانی - وحیانی - توحیدی ) طوری زده شده که با هیچ کلید معمولی و به کمک یک پارا - یا فراکلید مخصوص و آسمانی غیر قابل بازکردن، گشودن و افتتاح میباشند.
...
[مشاهده متن کامل]

محتوای این دو داستان از طرف خدای حقیقی و واقعی و به امر و خواست وی و در قالب وحی به گوش سر و دل سرایندگان ابلاغ نگردیده است و لذا دو افسانه خیالی اوهامی بیش نبوده و نمی باشند.

تولد مجدد یا تولد دوباره یعنی دوباره از مادر متولد شدن و چنین تولد دوباره ای، بدون وقوع مه بانگ بعدی و از نو آفریده شدن محتوای کیهان بطور مطلق محال و غیر ممکن می باشد. لذا کلیه افراد انسانی هرگز به حالت معاد یعنی نظام آفرینش احسن اولیه در مبداء باز نخواهند گشت مگر اینکه بارها و بارها دو باره و یا مجددا از مادر متولد نشوند و نمیرند و آنهم هربار در سطحی برتر و کمال یافته تر از سطح پیشین یا قبلی. چنین تولدها و مرگ های دوباره برای اولین بار توسط هندوان باستان کشف گردیده است و به زبان سانسکریت به سَم سرا معروف است که از دو واژه فارسی ساخته شده است و به زبان تمثیل به معنای سرا یا خانه در و رنج می باشد. اما هندوان باستان به علت عدم علم و آگاهی به پدیده نوسانات بسط و قبض یا انبساط و انقباض و یا باز و بسته شدن محتوای کیهان، این کشف عظیم و سترگ باستانی را از طریق حلول روان شرح و توضیح داده اند. یعنی تعلق گرفتن روان به جسم در لحظه بسته شدن نطفه در رحم مادر و ترک بدن در لحظه مرگ. اما امروز ما انسان ها از طریق نظریه یا تئوری علمی مه بانگ با نوسانات انبساط و انقباض محتوای کیهان آشنا گردیده ایم و می توانیم با این حقیقت آشنا شویم ( مشروط بر اینکه بخواهیم و حقیقت را دوست داشته باشیم ) که خود کیهان هم مثل افراد انسانی و موجودات زنده از تولد و مرگ برخوردار است و آنهم نه یک بار بلکه بطور فراوان. این سلسله تولد و مرگ کیهانی فقط از طریق وقوع مه بانگ های متوالی بر اثر نوسانات باز و بسته شدن یا انبساط و انقباض محتوای کیهان در فواصل زمانی کاملا معین و از پیش تعیین شده امکان پذیر و میّسر می باشد و نه از راهی و یا از طریقی دیگر. سلسله تولد و مرگ افراد انسانی هم همیشه همراه و همگام با تسلسل تولد و مرگ کیهان امکان پذیر می باشد و نه از راه پریدن و یا جدایی روح ؛ روان ؛ جان ؛ نفس از کالبد یا به اصطلاح حکیمان و شاعران و عارفان، قفس مادی و بر انگیخته شدن بدن های به خاک تبدیل شده از قبر در روز قیامت.
...
[مشاهده متن کامل]

این کلام مبارک ایسا مسیح که خطاب به سوال کننده فرموده است که تو هرگز به سرزمین یا پیشگاه پدر آسمانی راه نخواهی یافت، مگر اینکه دوباره متولد شوی، یک پاسخ کامل نمی باشد. این کلام حقیقت دارد اما کامل نبوده و از طریق تفسیر حقیقی و منطبق بر واقعیت تئوری علمی مه بانگ می تواند تا سطح کمال ایده آل نهایی تکامل یابد. تفسیر دینی و سطحی مسیحیان از این کلام این است که هر فرد انسانی اگر نام ایسا مسیح را به زبان بیاورد و دروازه دل خودرا به روی او بگشاید و به گفته های وی مندرج در ایوان گلی های چهارگانه ( اناجیل اربعه ) عمل نماید، تولد دوباره را تجربه و از حیات جاودانه برخوردار خواهد گردید. باور به چنین تفسیری و چنین تغییر و تحولی، چیزی نیست غیر از باور به معجزه. از طرفی دیگر ما انسان ها و کلیه موجودات زنده و غیر زنده ، همین حالا و همین اکنون در بیرون و خارج از سرزمین آسمانی و پیشگاه خداوند متعال نیستیم، زیرا سرزمین و پیشگاه خداوند متعال چه زمینی و چه آسمانی بیکران و نامتناهی و بینهایت اند و هیچ چیزی در خارج و بیرون از آنها نمی تواند وجود و قرار داشته باشد.

بپرس