کنار، تعطیل موقتی، گوشه، تنفس، پس زنی، باز گشت، طاقچه، تو رفتگی، فترت، تو رفتگی در دیوار، عقب نشینی، دوره فترت
reflection(اسم)
تامل، اندیشه، تفکر، باز گشت، پژواک، انعکاس، باز تاب، انعکس
reference(اسم)
عطف، باز گشت، ارجاع، مراجعه، رجوع، کتاب بس خوان
return(اسم)
برگشت، باز گشت، بازگشتن، عودت، اعاده، رجعت، مراجعت
recurrence(اسم)
عود، باز گشت، باز رخداد، رویدادن مجدد، خاصیت بازگشت
comeback(اسم)
باز گشت، بازگشتن
reflexion(اسم)
اندیشه، تفکر، باز گشت، پژواک، انعکاس، باز تاب
recidivism(اسم)
عود، باز گشت، بازگشت به، تکرار جنایات
recession(اسم)
باز گشت، کسادی، هرس، اعاده، بحران اقتصادی، پس رفت
recursion(اسم)
باز گشت
پیشنهاد کاربران
بازگشت ( به اسپانیایی: Volver ) تلفظ اسپانیایی: فیلمی اسپانیایی به کارگردانی پدرو آلمودوار است که در سال ۲۰۰۶ اکران شد. بازیگران آن پنه لوپه کروز، کارمن مائورا، لولا دوئنیاس، بلانکا پورتیو، یوهانا کوبو و چوس لامپره آبه بودند. فیلم دربارهٔ خانواده ای محلی و زنانهٔ عجیبی است که از روستایی بادخیز در جنوب مادرید می آیند. پنه لوپه کروز نقش ریموندا* ، زنی از طبقه کارگر را بازی می کند که مجبور می شود گامهایی بلندی برای محافظت از دختر ۱۴ ساله اش، پائولا بردارد که در دفاع از خودش، مرتکب قتل شده است. بحران خانواده، با بازگشت مادر او، ایرِنه، از دنیای مردگان اوج می گیرد که برای پایان دادن به پرسش هایی از گذشته می آید. ... [مشاهده متن کامل]
داستان فیلم در ادامهٔ فیلم پیشین آلمودوار، گل اسرار من ( ۱۹۹۵ ) است که در آن به شکل یک رمان است که برای چاپ رد می شود اما دزدیده شده و به فیلمی به نام فریزر تبدیل می شود. فیلم بازگشت از نئورئالیسم اواخر دهه ۱۹۴۰ و اوایل دهه ۵۰ و کارهای کارگردانان بزرگ آن دوره تأثیر گرفته است که با عناصری همچون سوء استفاده جنسی، تنهایی و مرگ، و ترکیب ژانرهای لودگی، تراژدی، ملودرام و واقع گرایی جادویی خود را می نمایاند. این فیلم و دست اندرکارانش برنده جایزه های بسیاری شدند. بازگشت پس از پخش به عنوان بخشی از گلچین رسمی جشنواره فیلم کن ۲۰۰۶، با تشویق ایستادهٔ بینندگان مواجه شد و برنده جایزه بهترین فیلم نامه ( جشنواره فیلم کن ) و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن ( جشنواره فیلم کن ) شد که بین شش بازیگر فیلم مشترک بود. پنلوپه کروز نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در جایزه اسکار، بفتا و جایزه انجمن بازیگران فیلم شد. فیلم برنده هیئت ملی بازبینی فیلم برای بهترین فیلم خارجی زبان شد. این فیلم نامزد دو جایزه در شصت و سومین مراسم گلدن گلوب: جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم درام برای پنه لوپه کروز و بهترین فیلم خارجی زبان شد. در این فیلم هیچ شخصیت مردی بازی نکرده است و تمام بازیگران زن هستند. • پنه لوپه کروز در نقش ریموندا • کارمن مائورا در نقش ایرِنه • لولا دوئنیاس در نقش سولداد ( سول ) • بلانکا پورتیو در نقش آگوستینا • یوهانا کوبو در نقش پائولا • چوس لامپره آبه در نقش تیا پائولا تانگوی بازگشت اثر کارلوس گاردل* با ترانه سرایی آلفردو له پرا* به فلامنکو تبدیل شده و در فیلم توسط استره یا مورنته خوانده شده و پنلوپه کروز آن را لب زنی می کند. آهنگ رقص آن در صحنهٔ مهمانی ریموندا در فیلم توسط گروه بریتانیایی سنت اتین اجرا شد.
بازگشت ماب
طهماسبی٢١:٤٠ - ١٤٠٢/١١/٢١اوب گزارش1 | 0 قندی/ ادامه 3١٠:٤٩ - ١٤٠٢/٠٣/١٨همه افراد انسانی ( و کلیه موجودات ) مشمول حال بازگشت به زندگی دنیوی می باشند و آنهم نه یک یا دو یا سه یا صد و یا هزار و یک بار بلکه دقیقن به تعداد مراتب و درجات مختلف تکاملی بین دو حد یکی نهایت نقصان و امکان اخس و دیگری نهایت کمال و امکان اشرف و یا به تعداد ظهورات و پیدایش ها و به کثرت رسیدن های متوالی همین دنیا و یا به تعداد یک هفتم سامان ها یا نظم های فراوان دنیوی یا به تعداد حلقه های اصلی زنجیره دایره وار علت و معلول هوشمند مادی - روحی - روانی یا به تعداد یک هفتم کلیه دور های گردونه مهر ایرانیان و چرخه تولد و مرگ هندوان یا به تعداد یک هفتم جمیع دور های چرخه متافیزیکی ارسطو در محتوای هرکدام از دنیا های متناهی و مساوی و موازی و بیشمار دموکریت فیلسوف برجسته یونان باستان ماقبل سقراط و افلاطون و ارسطو و یا به تعداد حلقه های اصلی زنجیره دایره وار وقوع مه بانگ های متوالی که هر کدام از هفت حلقه کوچکتر به اندازه یک هفتم طول زمانی هرکدام از حلقه های اصلی آفریده شده اند. ... [مشاهده متن کامل]
این دنیا و شش دنیای دیگر هرکدام در نوع خاص و ویژه خویش بر اساس فاکتور 8n بطور متوالی و پشت سرهم و در طول همدیگر و هربار در مداری برتر و کمال یافته تر از مدار قبلی و یا هربار در یک مرتبه و درجه تکاملی برتر از مرتبه و درجه تکاملی پیشین به ظهور و پیدایش و کثرت می رسند و عمر های کلی و جزئی دنیوی خودرا تجربه و سپری می نمایند و این هفت دنیا یا هفت عالم بهمراه هفت آسمان و هفت زمین از خمیر مایه همین دنیا به ظهور و پیدایش می رسند و نه از چیز دیگری . در فاکتور بالا n عبارت است از اعداد صحیح و طبیعی از 1 تا یک حد معینی که در حال حاضر فقط خداوند متعال به مقدار آن علم و آگاهی مطلق دارد ، اما انسان علمی ( و نه انسان آئینی و دینی و مذهبی و ایدئولوژیکی و فرقه ای و حلقه ای و آتئیستی و کمونیستی ) هم موفق به کشف و تعیین مقدار آن خواهد شد. این دنیا و آن شش دنیا همیشه بعد از گذشت مدت زمانی مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان یا جهان یعنی هفت برابر فاصله زمانی بین دو وحدت دمایی محتوای کیهان در مرکز و وقوع دو مه بانگ متوالی به پیدایش می رسند و نه یک ثانیه زودتر و نه یک ثانیه دیر تر. لذا طول خواب ژرف و شیرین مرگ هر فرد انسانی پس از مرگ در این دنیا در کلیه اعصار گذشته و حال و آینده تا لحظه بسته شدن دوباره نطفه در رحم مادر در همین این دنیا در طول این راه و سفر بسیار طولانی مقطعی و نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو حالت بهشت برین متوالی همیشه مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان خواهد بود ، نه یک لحظه کوتاه تر و نه یک لحظه بلند تر . نفس مجرد یعنی من یا خود هر فرد انسانی ( و نه روح یا روان یا جان یا عقل وی ) بدون هیچگونه تبعیض و استثناء و آن فرد از هر ایل و طایفه و قبیله و قوم و ملتی که باشد بعد از لحظه مرگ و بموازات خواب ژرف و شیرین مرگ از زندگی در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی با کمیت و کیفیت بهشت برین برخوردار خواهد گردید و کلیه آرزو های نیک وی هرکدام به نوبه و ترتیب خاص و ویژه خویش بطور کامل برآورده خواهند گردید بدون اینکه کوچکترین ضرر و زیان و خسارتی به موجودات دیگر وارد شود. البته در قالب روئیا های حقیقی و روشن تر از روشنایی روز های زندگی دنیوی. انسان در طول تاریخ پیدایش خود روی کره زمین از راه معرفت یا شناخت حسی و تجربی با پدیده واقعی زیر مواجه بوده و می باشد و خواهد بود : تولد - زندگی - مرگ اما به اتفاق افتادن و یا رویدادن پدیده واقعی دیگری به شکل زیر که در طول آن و قبل از آن و پشت سر آن جاری و ساری بوده و می باشد و خواهد بود از طریق شناخت حسی و تجربی نتوانسته است پی ببرد : مرگ - زندگی - تولد. تفسیر صحیح و حقیقی آیه قرآنی در شرح و توضیح چگونگی برپائی قیامت های انفرادی - صغرایی پس از مرگ، یعنی آیه : من شما را بر نمی انگیزانم الا یعنی بلکه در نفسی واحد، این می باشد که در بالا بیان گشت. طول زندگی در پدیده دوم که برعکس زندگی دنیوی بجای تولد با مرگ آغاز و در آخر بجای مرگ با تولد به پایان می رسد، در طول سفر نزولی و صعودی همیشه مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان خواهد بود. طول عمر کلی کیهان در حال حاضر و تا آینده دور دستی توسط منحمین و کیهان شناسان برجسته غیر قابل تخمین و محاسبه و تعیین می باشد، اما در آینده امکان پذیر خواهد شد. برای سهولت در تخیل و محاسبه فرض کنید که طول عمر کلی یا دهر کیهانی مساوی باشد با مقدار عددی سرعت نور ( یعنی بدون پسوند کیلومتر بر ثانیه ) در خلاء بتوان ۲ باضافه پسوند سال یعنی ۹۰ میلیارد سال شمسی ( نه قمری ) و نیمی از این عمر یعنی ۴۵ میلیارد سال به فاز انبساط و نیمی دیگر به فاز انقباض تعلق داشته باشد. نتیجه کلی اینکه انسان به کمک کلیه معارف وحیانی و حدیثی و روائی دینی و معارف حاصل از استدلالات منطقی و عقلانی فلسفی و معارف کلامی و کشف و شهودات شوقانی و ذوقانی عرفان دینی و جمع این معارف روی همدیگر تاکنون به اندازه سر یک سوزن به معرفت حقیقی هستی و وجود و خود و خداوند نائل نگردیده است. پسا عبری در اصل و ریشه به شکل " پس آ " به زبان فارسی بوده است و به معنای پس آمدن یعنی بازگشتن از مصر به سرزمین کنعان و نه به معنای بازگشت به یاهوه یا یَهوَه که گویا در آن زمان و تاکنون فقط ساکن آنجا بوده باشد. بازگشت انسان به این دنیا بطور مطلق اجباری ست و از هیچ راه و طریق دیگری غیر راه و روش بیان شده در بالا اتفاق نمی افتد از قبیل ظهور مجدد ایسا مسیحیان و مهدی مسلمانان بخصوص شیعیان در رقابت با مسیحیان
همه افراد انسانی ( و کلیه موجودات ) مشمول حال بازگشت به زندگی دنیوی می باشند و آنهم نه یک یا دو یا سه یا صد و یا هزار و یک بار بلکه دقیقن به تعداد مراتب و درجات مختلف تکاملی بین دو حد یکی نهایت نقصان و امکان اخس و دیگری نهایت کمال و امکان اشرف و یا به تعداد ظهورات و پیدایش ها و به کثرت رسیدن های متوالی همین دنیا و یا به تعداد یک هفتم سامان ها یا نظم های فراوان دنیوی یا به تعداد حلقه های اصلی زنجیره دایره وار علت و معلول هوشمند مادی - روحی - روانی یا به تعداد یک هفتم کلیه دور های گردونه مهر ایرانیان و چرخه تولد و مرگ هندوان یا به تعداد یک هفتم جمیع دور های چرخه متافیزیکی ارسطو در محتوای هرکدام از دنیا های متناهی و مساوی و موازی و بیشمار دموکریت فیلسوف برجسته یونان باستان ماقبل سقراط و افلاطون و ارسطو و یا به تعداد حلقه های اصلی زنجیره دایره وار وقوع مه بانگ های متوالی که هر کدام از هفت حلقه کوچکتر به اندازه یک هفتم طول زمانی هرکدام از حلقه های اصلی آفریده شده اند. ... [مشاهده متن کامل]
این دنیا و شش دنیای دیگر هرکدام در نوع خاص و ویژه خویش بر اساس فاکتور 8n بطور متوالی و پشت سرهم و در طول همدیگر و هربار در مداری برتر و کمال یافته تر از مدار قبلی و یا هربار در یک مرتبه و درجه تکاملی برتر از مرتبه و درجه تکاملی پیشین به ظهور و پیدایش و کثرت می رسند و عمر های کلی و جزئی دنیوی خودرا تجربه و سپری می نمایند و این هفت دنیا یا هفت عالم بهمراه هفت آسمان و هفت زمین از خمیر مایه همین دنیا به ظهور و پیدایش می رسند و نه از چیز دیگری . در فاکتور بالا n عبارت است از اعداد صحیح و طبیعی از 1 تا یک حد معینی که در حال حاضر فقط خداوند متعال به مقدار آن علم و آگاهی مطلق دارد ، اما انسان علمی ( و نه انسان آئینی و دینی و مذهبی و ایدئولوژیکی و فرقه ای و حلقه ای و آتئیستی و کمونیستی ) هم موفق به کشف و تعیین مقدار آن خواهد شد. این دنیا و آن شش دنیا همیشه بعد از گذشت مدت زمانی مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان یا جهان یعنی هفت برابر فاصله زمانی بین دو وحدت دمایی محتوای کیهان در مرکز و وقوع دو مه بانگ متوالی به پیدایش می رسند و نه یک ثانیه زودتر و نه یک ثانیه دیر تر. لذا طول خواب ژرف و شیرین مرگ هر فرد انسانی پس از مرگ در این دنیا در کلیه اعصار گذشته و حال و آینده تا لحظه بسته شدن دوباره نطفه در رحم مادر در همین این دنیا در طول این راه و سفر بسیار طولانی مقطعی و نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو حالت بهشت برین متوالی همیشه مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان خواهد بود ، نه یک لحظه کوتاه تر و نه یک لحظه بلند تر . نفس مجرد یعنی من یا خود هر فرد انسانی ( و نه روح یا روان یا جان یا عقل وی ) بدون هیچگونه تبعیض و استثناء و آن فرد از هر ایل و طایفه و قبیله و قوم و ملتی که باشد بعد از لحظه مرگ و بموازات خواب ژرف و شیرین مرگ از زندگی در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی با کمیت و کیفیت بهشت برین برخوردار خواهد گردید و کلیه آرزو های نیک وی هرکدام به نوبه و ترتیب خاص و ویژه خویش بطور کامل برآورده خواهند گردید بدون اینکه کوچکترین ضرر و زیان و خسارتی به موجودات دیگر وارد شود. البته در قالب روئیا های حقیقی و روشن تر از روشنایی روز های زندگی دنیوی. انسان در طول تاریخ پیدایش خود روی کره زمین از راه معرفت یا شناخت حسی و تجربی با پدیده واقعی زیر مواجه بوده و می باشد و خواهد بود : تولد - زندگی - مرگ اما به اتفاق افتادن و یا رویدادن پدیده واقعی دیگری به شکل زیر که در طول آن و قبل از آن و پشت سر آن جاری و ساری بوده و می باشد و خواهد بود از طریق شناخت حسی و تجربی نتوانسته است پی ببرد : مرگ - زندگی - تولد. تفسیر صحیح و حقیقی آیه قرآنی در شرح و توضیح چگونگی برپائی قیامت های انفرادی - صغرایی پس از مرگ، یعنی آیه : من شما را بر نمی انگیزانم الا یعنی بلکه در نفسی واحد، این می باشد که در بالا بیان گشت. طول زندگی در پدیده دوم که برعکس زندگی دنیوی بجای تولد با مرگ آغاز و در آخر بجای مرگ با تولد به پایان می رسد، در طول سفر نزولی و صعودی همیشه مساوی با هفت برابر طول عمر کلی کیهان خواهد بود. طول عمر کلی کیهان در حال حاضر و تا آینده دور دستی توسط منحمین و کیهان شناسان برجسته غیر قابل تخمین و محاسبه و تعیین می باشد، اما در آینده امکان پذیر خواهد شد. برای سهولت در تخیل و محاسبه فرض کنید که طول عمر کلی یا دهر کیهانی مساوی باشد با مقدار عددی سرعت نور ( یعنی بدون پسوند کیلومتر بر ثانیه ) در خلاء بتوان ۲ باضافه پسوند سال یعنی ۹۰ میلیارد سال شمسی ( نه قمری ) و نیمی از این عمر یعنی ۴۵ میلیارد سال به فاز انبساط و نیمی دیگر به فاز انقباض تعلق داشته باشد. نتیجه کلی اینکه انسان به کمک کلیه معارف وحیانی و حدیثی و روائی دینی و معارف حاصل از استدلالات منطقی و عقلانی فلسفی و معارف کلامی و کشف و شهودات شوقانی و ذوقانی عرفان دینی و جمع این معارف روی همدیگر تاکنون به اندازه سر یک سوزن به معرفت حقیقی هستی و وجود و خود و خداوند نائل نگردیده است. پسا عبری در اصل و ریشه به شکل " پس آ " به زبان فارسی بوده است و به معنای پس آمدن یعنی بازگشتن از مصر به سرزمین کنعان و نه به معنای بازگشت به یاهوه یا یَهوَه که گویا در آن زمان و تاکنون فقط ساکن آنجا بوده باشد. بازگشت انسان به این دنیا بطور مطلق اجباری ست و از هیچ راه و طریق دیگری غیر راه و روش بیان شده در بالا اتفاق نمی افتد از قبیل ظهور مجدد ایسا مسیحیان و مهدی مسلمانان بخصوص شیعیان در رقابت با مسیحیان.
با پوزش خدمت خوانندگان گرامی، در جمله آخر کامنت یا پیامک بالا یک اشتباه رُخ داده که به شکل زیر رفع میشود : . . . . . و نه تکنولوژی عظیم و سنگین کلامی و شفاهی و کتبی وحی و آیت و روایت و حدیث بنیاد.