الر ، تلک آیات الکتاب الحکیم ( یونس 1 )
کلمه آیات جمع کلمه آیة است که به معنای علامت میباشد ، هر چند که جایز است که این کلمه ، هم بر معانی اطلاق شود و هم بر اعیان خارجی و هم بر قول ، نظیر آیه شریفه اولم یکن لهم آیة ان یعلمه علماء بنی اسرائیل که در آن کلمه آیت بر علم علماء بنی اسرائیل اطلاق شده ، و آیه : و جعلناها و ابن ها آیة للعالمین ، که در آن مریم و عیسی ( علیهماالسلام ) آیت شمرده شدهاند ، و آیه شریفه و اذا بدلنا آیة مکان آیة که در آن آیت بر قول اطلاق شده است ، لیکن منظور از کلمه آیات در آیه مورد بحث بطور قطع اجزاء کلام الهی است ، برای اینکه گفتار در این آیه پیرامون وحی است ، وحیی که بر پیامبر اسلام نازل میشد ، و معلوم است که وحی به هر معنا از معانی که ما آن را تصور کنیم و نزول وحی را به هر معنائی که بدانیم ، از سنخ کلام است ، و چیزی است که تلاوت میشود وآن را میخوانند . پس منظور از کلمه آیات در آیه مورد بحث اجزاء کتاب الهی است ، اجزائی که تعین آنها تا حدی با مقاطعی است که آیات را از یکدیگر جدا میسازد ، البته مقداری هم از این تعین را ذوق تفاهم تشخیص میدهد ، و در تشخیص آن کمک میکند ، و لذا چه بسا شده است که بین علمای احصاء از قبیل کوفیها و بصریها و دیگران در عدد آیات بعضی از سورهها اختلاف افتاده ، این به خاطر همان ذوق تفاهم است که گفتیم در تشخیص اینکه این جمله متصل به آیه قبل است و یا خود آیهای جداگانه است دخالت دارد .
... [مشاهده متن کامل]
رجوع شود به ( ترجمة المیزان ج : 10ص :7 )
کلمه آیات جمع کلمه آیة است که به معنای علامت میباشد ، هر چند که جایز است که این کلمه ، هم بر معانی اطلاق شود و هم بر اعیان خارجی و هم بر قول ، نظیر آیه شریفه اولم یکن لهم آیة ان یعلمه علماء بنی اسرائیل که در آن کلمه آیت بر علم علماء بنی اسرائیل اطلاق شده ، و آیه : و جعلناها و ابن ها آیة للعالمین ، که در آن مریم و عیسی ( علیهماالسلام ) آیت شمرده شدهاند ، و آیه شریفه و اذا بدلنا آیة مکان آیة که در آن آیت بر قول اطلاق شده است ، لیکن منظور از کلمه آیات در آیه مورد بحث بطور قطع اجزاء کلام الهی است ، برای اینکه گفتار در این آیه پیرامون وحی است ، وحیی که بر پیامبر اسلام نازل میشد ، و معلوم است که وحی به هر معنا از معانی که ما آن را تصور کنیم و نزول وحی را به هر معنائی که بدانیم ، از سنخ کلام است ، و چیزی است که تلاوت میشود وآن را میخوانند . پس منظور از کلمه آیات در آیه مورد بحث اجزاء کتاب الهی است ، اجزائی که تعین آنها تا حدی با مقاطعی است که آیات را از یکدیگر جدا میسازد ، البته مقداری هم از این تعین را ذوق تفاهم تشخیص میدهد ، و در تشخیص آن کمک میکند ، و لذا چه بسا شده است که بین علمای احصاء از قبیل کوفیها و بصریها و دیگران در عدد آیات بعضی از سورهها اختلاف افتاده ، این به خاطر همان ذوق تفاهم است که گفتیم در تشخیص اینکه این جمله متصل به آیه قبل است و یا خود آیهای جداگانه است دخالت دارد .
... [مشاهده متن کامل]
رجوع شود به ( ترجمة المیزان ج : 10ص :7 )
بزرگترین دارایی و ثروت یک انسان آگاهی و بزرگترین دشمن ویران کننده نا آگاهی و جهل هست.
بزرگترین ثروت و سرمایه و دارایی یک انسان آگاهی و آگاهی و آگاهی است. بزرگترین دشمن انسان جهل و نا آگاهی و نا آگاهی و نا آگاهی است. اینو میدونید درست همین الان بیش از ۸۰ تا ۷۵ در صد مردم جهان از لحاظ هوشی
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
زیر ۵۰ درصد هستند و دارای هوش متوسط به پایین هستند. آگاهی و جهل و نا آگاهی درون خودمونه جای دوری دنبالش نگردید. امید ارم آگاه سالم و هوشمند باشید.
بزرگترین ثروت انسان که با تمام الماس و طلاهای جهان هستی حتی قابل مقیاس هم نیست آگاهی آگاهی و آگاهی هست. وبزرگترین دشمن انسان جهل و نا آگای و نا آگاهی و نا آگاهی هست که ویران کنندست. شما چند ساعت روز سال
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
یا . . . به نظرتون با آگاهی زندگی کردید؟ اینو میدونید ضریب هوشی ۸۰ تا ۸۵ درصد از مردم دنیا زیر متوسط و متوسط هست اون هم درست همین لحظه در همین قرن ۲۱، ام. موفق و آگاه باشید
و اذا قری القرآن فاستمعوا له و انصتوا
آیه ها ، نشانه ها 💯
ایه ها - نشانه ها.
اسم ایات اسم یکی لز سورهی قران به معنی قرا سو رها بهشون میگن ایه ولی به معنی ایات ایات در سعودیه مصر کویتی ایرانی هس
آیات : آیه های قران
آیه ها، نشانه ها
آیات : جمع آیه، اسم دختر شاعر شیعه بحرینی که بدست آل سعود شهید شد.
نشانه ها
( اوستایی ) 1ـ ای، یا، اوه، آهای 2ـ آمدن
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ١٣)