zero sum game
تخصصی
انگلیسی به انگلیسی
پیشنهاد کاربران
**بازی صفر - جمع ( Zero - Sum Game ) **
بازی صفر - جمع یک مفهوم از نظریه بازی ها و نظریه اقتصادی است که وضعیتی را توصیف می کند که در آن دو نهاد رقیب وجود دارند و سود یکی دقیقاً برابر با زیان دیگری است. به عبارت ساده تر، کل مزایای موجود در بازی ثابت باقی می ماند، به این معنی که هرگونه مزیت به دست آمده توسط یک شرکت کننده، منجر به ضرر معادل برای شرکت کننده دیگر می شود.
... [مشاهده متن کامل]
## **ویژگی های کلیدی بازی های صفر - جمع**
- **منابع ثابت**: منابع یا مزایای کل ثابت هستند. اگر یک بازیکن بیشتر به دست آورد، به طور مستقیم معادل آن برای بازیکن دیگر ضرر ایجاد می شود.
- **نمونه ها**: نمونه های رایج بازی های صفر - جمع شامل ورزش های رقابتی ( مانند شطرنج یا پوکر ) است که در آن پیروزی یک بازیکن منجر به شکست دیگری می شود. در بازارهای مالی، برخی معاملات مانند قراردادهای آتی نیز می توانند به عنوان بازی های صفر - جمع در نظر گرفته شوند.
- **نمایش ریاضی**: نمایش ریاضی یک بازی صفر - جمع نشان می دهد که مجموع سودها و زیان ها برابر با صفر است. به عنوان مثال، اگر بازیکن A مبلغ 10 دلار برنده شود، بازیکن B 10 دلار ضرر می کند.
## **کاربردها و پیامدها**
تفکر صفر - جمع اغلب فراتر از بازی ها به سناریوهای واقعی گسترش می یابد، از جمله روابط و مذاکره ها. در این زمینه ها، افراد ممکن است تعاملات را به صورت رقابتی و نه همکاری ببینند، که منجر به ذهنیتی می شود که در آن موفقیت یک نفر به عنوان شکست دیگری تلقی می شود.
### **در روابط**
- **دینامیک های جنسی**: در بحث های مربوط به روابط، برخی معتقدند که تعاملات جنسی می تواند شبیه بازی های صفر - جمع باشد که در آن رضایت یک شریک ممکن است به هزینه دیگری باشد. این دیدگاه می تواند منجر به احساس عدم تعادل و کینه توزی شود اگر یکی از شرکا احساس کند که بیشتر از آنچه دریافت می کند، می دهد.
- **سود متقابل در مقابل صفر - جمع**: بر خلاف دینامیک های صفر - جمع، بسیاری از روابط می توانند غیرصفر - جمع باشند، جایی که هر دو شریک می توانند به طور همزمان از طریق همکاری و حمایت متقابل بهره مند شوند و منجر به سود مشترک شوند نه زیان رقابتی.
## **نتیجه گیری**
درک بازی های صفر - جمع کمک می کند تا دینامیک های رقابتی در زمینه های مختلف، از اقتصاد تا روابط بین فردی روشن شود. شناسایی زمان هایی که تعاملات تحت شرایط صفر - جمع عمل می کنند، می تواند افراد را تشویق کند تا رویکردهای همکاری بیشتری را جستجو کنند که منافع متقابل را ترویج دهد و به جای دیدن موقعیت ها به عنوان صرفاً رقابتی، بر روی همکاری تمرکز کنند.
بازی صفر - جمع یک مفهوم از نظریه بازی ها و نظریه اقتصادی است که وضعیتی را توصیف می کند که در آن دو نهاد رقیب وجود دارند و سود یکی دقیقاً برابر با زیان دیگری است. به عبارت ساده تر، کل مزایای موجود در بازی ثابت باقی می ماند، به این معنی که هرگونه مزیت به دست آمده توسط یک شرکت کننده، منجر به ضرر معادل برای شرکت کننده دیگر می شود.
... [مشاهده متن کامل]
## **ویژگی های کلیدی بازی های صفر - جمع**
- **منابع ثابت**: منابع یا مزایای کل ثابت هستند. اگر یک بازیکن بیشتر به دست آورد، به طور مستقیم معادل آن برای بازیکن دیگر ضرر ایجاد می شود.
- **نمونه ها**: نمونه های رایج بازی های صفر - جمع شامل ورزش های رقابتی ( مانند شطرنج یا پوکر ) است که در آن پیروزی یک بازیکن منجر به شکست دیگری می شود. در بازارهای مالی، برخی معاملات مانند قراردادهای آتی نیز می توانند به عنوان بازی های صفر - جمع در نظر گرفته شوند.
- **نمایش ریاضی**: نمایش ریاضی یک بازی صفر - جمع نشان می دهد که مجموع سودها و زیان ها برابر با صفر است. به عنوان مثال، اگر بازیکن A مبلغ 10 دلار برنده شود، بازیکن B 10 دلار ضرر می کند.
## **کاربردها و پیامدها**
تفکر صفر - جمع اغلب فراتر از بازی ها به سناریوهای واقعی گسترش می یابد، از جمله روابط و مذاکره ها. در این زمینه ها، افراد ممکن است تعاملات را به صورت رقابتی و نه همکاری ببینند، که منجر به ذهنیتی می شود که در آن موفقیت یک نفر به عنوان شکست دیگری تلقی می شود.
### **در روابط**
- **دینامیک های جنسی**: در بحث های مربوط به روابط، برخی معتقدند که تعاملات جنسی می تواند شبیه بازی های صفر - جمع باشد که در آن رضایت یک شریک ممکن است به هزینه دیگری باشد. این دیدگاه می تواند منجر به احساس عدم تعادل و کینه توزی شود اگر یکی از شرکا احساس کند که بیشتر از آنچه دریافت می کند، می دهد.
- **سود متقابل در مقابل صفر - جمع**: بر خلاف دینامیک های صفر - جمع، بسیاری از روابط می توانند غیرصفر - جمع باشند، جایی که هر دو شریک می توانند به طور همزمان از طریق همکاری و حمایت متقابل بهره مند شوند و منجر به سود مشترک شوند نه زیان رقابتی.
## **نتیجه گیری**
درک بازی های صفر - جمع کمک می کند تا دینامیک های رقابتی در زمینه های مختلف، از اقتصاد تا روابط بین فردی روشن شود. شناسایی زمان هایی که تعاملات تحت شرایط صفر - جمع عمل می کنند، می تواند افراد را تشویق کند تا رویکردهای همکاری بیشتری را جستجو کنند که منافع متقابل را ترویج دهد و به جای دیدن موقعیت ها به عنوان صرفاً رقابتی، بر روی همکاری تمرکز کنند.
[نظریه ی بازی ها] بازی یک سرباخت؛ بازی برد - باخت؛ معامله یا رابطه ای که نتیجه ی آن برای یک طرف صفر و برای دیگری ۱۰۰ است
بازی سرجمع صفر
بی حاصل
بده - بستان
با یک دست دادن و با دست دیگر گرفتن - چیزی دادن و چیزی گرفتن: play a zero - sum game
با یک دست دادن و با دست دیگر گرفتن - چیزی دادن و چیزی گرفتن: play a zero - sum game
بازی مجموع - صفر
- در نظریۀ بازی و علم اقتصاد، بازی مجموع - صفر یا بازیِ حاصل صفر، یک مدل ریاضی از وضعیتی است که سود یک طرف، دقیقاً برابر با زیان طرف مقابل است. اگر مجموع سودهای شرکت کننده ها با هم جمع شود و مجموع زیان ها از آن کم شود، حاصل برابر صفر خواهد بود.
- در نظریۀ بازی و علم اقتصاد، بازی مجموع - صفر یا بازیِ حاصل صفر، یک مدل ریاضی از وضعیتی است که سود یک طرف، دقیقاً برابر با زیان طرف مقابل است. اگر مجموع سودهای شرکت کننده ها با هم جمع شود و مجموع زیان ها از آن کم شود، حاصل برابر صفر خواهد بود.
بازی مجموع صفر.
یک مدل ریاضی از وضعیتی است که سود X دقیقا برابر با زیان طرف Y است.
اگر مجموع سودهای به دست آمده شرکت کنندگان جمع بشه و مجموع ضررها از اونها کم بشه مجموع حاصل صفر خواهد بود.
یک مدل ریاضی از وضعیتی است که سود X دقیقا برابر با زیان طرف Y است.
اگر مجموع سودهای به دست آمده شرکت کنندگان جمع بشه و مجموع ضررها از اونها کم بشه مجموع حاصل صفر خواهد بود.
... [مشاهده متن کامل]
"بازی جمع جبری صفر"
نوعی تئوری بازی که مطابق آن، در یک بازی ( اندرکنش اجتماعی ) ، هر اندازه یک طرف به دست آورد، طرف دیگر به همان اندازه از دست می دهد.
نوعی تئوری بازی که مطابق آن، در یک بازی ( اندرکنش اجتماعی ) ، هر اندازه یک طرف به دست آورد، طرف دیگر به همان اندازه از دست می دهد.
نگرش بده بستان سرجمع صفر، در مقابل نگاه معامله بُرد برد.
باز ی با حاصل جمع صفر
( اقتصاد ) بازی حاصل جمع صفر
بازی مجموع برد و باخت صفر: بازی برآیند یا مجموع صفر به مفهومی اطلاق می شود که برآیند برد و باخت ها در یک گروه یا جامعه صفر می شود. بردها را مثبت و باخت ها را منفی در نظر بگیریم، در نهایت مجموع این برد
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
و باخت ها برابر صفر می شود. بر اساس تعریف مریام - وبستر در چنین گروهی کسی نمی برد مگر این که کسی باخته باشد یا ببازد و بالعکس.
بازی برآیند صفر
بازی برد و باخت
بازی مجموع صفر
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ١٦)