... [مشاهده متن کامل]
اصطلاحی است برای توصیف وضعیتی که در آن مشکلات یا مسائل به طور مکرر و غیر منتظره به وجود می آیند و پرداختن به آنها را به طور موثر دشوار می کند. این اصطلاح از یک بازی آرکید به نام Whac - A - Mole گرفته شده است که در آن بازیکنان از یک پتک برای ضربه زدن به خال های اسباب بازی استفاده می کنند که به طور تصادفی از سوراخ های دستگاه بیرون می آیند.
در زبان انگلیسی عبارت whac - a - mole یا whack - a - mole به صورت عامیانه به وضعیتی اطلاق می شود که:
باید چرخه ای تکراری و بی ثمر از وظایف را انجام داد، اما رفع موفقیت آمیز مشکل اول فقط به بروز همان مشکل صرفاً در جایی دیگر منتهی می شود.
... [مشاهده متن کامل]
این عبارت در برنامه نویسی کامپیوتر به احتمال بروز باگ جدید در اثر رفع باگ قبلی گفته می شود. در محیط اینترنت، این عبارت به چالش مقابلهٔ مستمر با تبلیغ کنندگان ( اسپمرها ) ، خرابکاران، بدافزارها و دیگر عناصر ایذایی اطلاق می شود.
در حوزهٔ قضایی و انتظامی، این عبارت به مشکل ظهور مجدد اَعمال مجرمانه در ناحیه ای جدید از یک منطقه گفته می شود وقتی اِعمال شدید قانون در ناحیهٔ اول، ارتکاب جرم را در آن ناحیهٔ قبلی کاهش داده است. این اصطلاح در زمینهٔ اخبار جعلی هم به کار رفته چون به محض اثبات جعلی بودن خبر قبلی، یک خبر جعلی دیگر را عَلَم می کنند.
باید چرخه ای تکراری و بی ثمر از وظایف را انجام داد، اما رفع موفقیت آمیز مشکل اول فقط به بروز همان مشکل صرفاً در جایی دیگر منتهی می شود.
... [مشاهده متن کامل]
این عبارت در برنامه نویسی کامپیوتر به احتمال بروز باگ جدید در اثر رفع باگ قبلی گفته می شود. در محیط اینترنت، این عبارت به چالش مقابلهٔ مستمر با تبلیغ کنندگان ( اسپمرها ) ، خرابکاران، بدافزارها و دیگر عناصر ایذایی اطلاق می شود.
در حوزهٔ قضایی و انتظامی، این عبارت به مشکل ظهور مجدد اَعمال مجرمانه در ناحیه ای جدید از یک منطقه گفته می شود وقتی اِعمال شدید قانون در ناحیهٔ اول، ارتکاب جرم را در آن ناحیهٔ قبلی کاهش داده است. این اصطلاح در زمینهٔ اخبار جعلی هم به کار رفته چون به محض اثبات جعلی بودن خبر قبلی، یک خبر جعلی دیگر را عَلَم می کنند.
بازی موش و چکش نوعی بازی پاساژی محبوب است ( بازی پاساژی به بازی های گفته می شود که در اماکنِ عمومی مثل هتل ها، رستوران ها یا پاساژها قرار دارد ) که در سال 1975 در ژاپن توسط فردی به نام کازوئو یامادا اختراع
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
شد. دستگاه بازی متشکل از یک صفحه، یک نمایشگر امتیاز و چکش نرم بزرگ سیاه رنگی است. در هر یک از پنج سوراخ صفحة بازی یک موش پلاستیکی کوچکی قرار دارد که به طور تصادفی به بالا می جهد. بازیکن باید به محض بالا آمدن موش با چکش روی سرش بکوبد و هرچه این کار را سریع تر انجام دهد امتیاز بیشتری می گیرد. در زبان انگلیسی عبارت whack - a - mole به - صورت عامیانه به وضعیتی اطلاق می شود که باید چرخه ای تکراری و بی ثمر از وظایف را انجام داد، امّا رفع موفقیت آمیز مشکل اول فقط به بروز همان مشکل صرفاً در جایی دیگر منتهی می شود.
موش و چکش نوعی بازی پاساژی محبوب است.
در ژاپن モグラ退治 ( موگورا تایجی، �موش کوب� ) در سال ۱۹۷۵ توسط کازوئو یامادا از شرکت توگو اختراع شد. دستگاه بازی به طور گسترده در جشنواره های ژاپن دیده می شود.
... [مشاهده متن کامل]
بازی موش و چکش