دوره ای که در طی آن مردم نسبت به اقتصاد بسیار نگران و بدبین هستند در حالی که در واقع در موقعیت قوی قرار دارند
... [مشاهده متن کامل]
** یک نئولوژیسم است که به دوره ای از بدبینی گسترده نسبت به اقتصاد، بدون توجه به وضعیت واقعی اقتصادی اشاره دارد. اصطلاح "vibecession" به این ایده اشاره دارد که احساسات مصرف کننده یا "vibes" می تواند واقعیت اقتصادی ما را درست به اندازه خود اعداد شکل دهد.
این اصطلاح توسط Kyla Scanlon، یک خالق محتوای آنلاین و مدرس مستقل اقتصاد ابداع شد، که استدلال کرد که مصرف کنندگان احساس خوبی نسبت به اقتصاد ندارند، حتی اگر انبوهی از داده های اقتصادی سخت نشان می دهد که همه چیز روی کاغذ به خوبی پیش می رود.