value proposition

انگلیسی به انگلیسی

• statement of the way a business suggests to use its resources to supply greater value to its clients

پیشنهاد کاربران

در فلسفه اصطلاحی داریم به اسمِ �مرجِّح�. یعنی علتِ اینکه فاعل یک چیز را بر چیزهای دیگر ترجیح می دهد. فلاسفه می گویند: �ترجیحِ بلامرجح محال است�، یعنی شخص بدون دلیل چیزی را بر چیزهای دیگر ترجیح نمی دهد و دست به انتخاب نمی زند، حتماً این انتخابِ او دلیلی دارد، خواه خودآگاه و خواه ناخودآگاه. مثلاً می گویند اگر خری در بینِ حلقه ای از علوفه محصور شده باشد، اگر هیچ قسمتِ این علوفه برای آن خر بر قسمتِ دیگر رجحان نداشته باشد، آن خر نهایتاً از گرسنگی خواهد مرد چون نمی تواند بی دلیل هیچ قسمتی را برای خوردن انتخاب کند.
...
[مشاهده متن کامل]

تمامِ این توضیحات را دادم تا بگویم این اصطلاح که آن را به �ارزشِ پیشنهادی� ترجمه می کنند، همان مرجح یا دلیلِ ترجیحِ یک محصول بر سایر محصولهاست. چرا خریدار از بین بیشمار شامپو این یکی را انتخاب کرده است؟ پاسخ هرچه باشد می شود ارزشِ پیشنهادی.
البته که این معادل هم مثلِ �امید به زندگی� گویای معنا نیست و شاید بهتر بود قبل از اینکه جا بیفتد، معادلی گویاتر برایش انتخاب کرد، مثلِ علتِ رجحان، یا مزیتِ محصول. ولی حالا که تبدیل به اصطلاحِ رایج شده، کاریش نمی شود کرد.

مزیت ارزش پیشنهادی
معیار برتری
سندی است که مزایای حاصل از پیاده سازی یک تغییر یا استفاده از یک خروجی را از دید یک یا چند نفر از ذینفعان سازمان تعریف می کند. سند ارزش پیشنهادی را می توان برای کل سازمان، بخش هایی از آن، یا مشتریان، محصولات یا خدمات و فرایندهای داخلی بکار برد.
سند ارزش پیشنهادی
a benefit that a company's products or services provide to customers
ضمانت ارزش آفرینی
گزاره ارزش
( در بازاریابی ) ابداع، خدمت یا خصیصه ای در جهت جذاب نمودن یک محصول یا یک شرکت برای مشتریان.
ارزش پیشنهادی

بپرس