usp
تخصصی
پیشنهاد کاربران
🔸 معادل فارسی:
مزیت منحصربه فرد / ویژگی متمایز / نقطه قوت خاص / عامل تمایز
در زبان محاوره ای:
چیزی که خاصش می کنه، برگ برنده ش، فرقش با بقیه، اون چیزی که متمایزش می کنه
... [مشاهده متن کامل]
________________________________________
🔸 تعریف ها:
1. ( تجاری – بازاریابی ) :
ویژگی یا مزیتی که یک محصول، برند یا خدمات رو از رقبا متمایز می کنه و باعث جذب مشتری می شه
مثال: Their USP is fast delivery and eco - friendly packaging.
مزیت منحصربه فردشون ارسال سریع و بسته بندی سازگار با محیط زیسته.
2. ( تحلیلی – برندینگ ) :
نقطه ی تمرکز برند برای ساخت هویت و پیام بازاریابی مؤثر
مثال: A clear USP helps build brand loyalty.
یه USP واضح به ساخت وفاداری برند کمک می کنه.
3. ( استراتژیک – رقابتی ) :
عامل کلیدی در رقابت که باعث می شه مشتری بین گزینه ها، این برند رو انتخاب کنه
مثال: Price alone isn’t enough—you need a strong USP.
فقط قیمت کافی نیست—باید یه USP قوی داشته باشی.
________________________________________
🔸 مترادف ها:
________________________________________
🔸 ریشه شناسی:
مخفف عبارت **Unique Selling Proposition** یا **Unique Selling Point**
در دهه ۱۹۴۰ توسط Rosser Reeves در تبلیغات معرفی شد
________________________________________
🔸 نکته ی فرهنگی:
در انگلیسی، "USP" یکی از کلیدواژه های بازاریابی و برندینگ محسوب می شه—یعنی اون چیزی که محصول رو خاص می کنه
این اصطلاح در تبلیغات، طراحی محصول، استراتژی برند و تحلیل رقابتی کاربرد زیادی داره
اطلاعات داروئی آمریکا ( USP, United states pharmacopoeia ) کتابی است شامل مجموعه اطلاعات داروئی آمریکا که با قدمتی بیش از 200 سال، سالانه از طرف تشکل داروسازان آمریکا ( United states pharmacopoeia Convention ) با اختصار USP منتشر می گرد.
فارماکوپیای آمریکا
ویژگی چیزی که آن را از رقبای خود متفاوت و بهتر می کند.
عامل جذب مشتری منحصربه فرد