ذهنیت منزوی یا جزیره ای طرز فکری است که در یک سازمان بخش ها یا تیم ها اطلاعات و منابع را با افراد یا بخش های درون سازمان به اشتراک نمی گذارند. این نگرش به عنوان کاهش کارایی سازمان و در بدترین حالت، باعث آسیب به فرهنگ سازمانی می شود.
ذهنیت جزیره ای ( در حالت انزوا )
عبارت از عدم تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات یا دانش بین کارمندان و یا در بخش های مختلف در یک شرکت است. ذهنیت جزیره ای معمولاً با رقابت در میان مدیران ارشد آغاز می شود. شرکت های موفق جریان آزاد اطلاعات را تشویق و تسهیل می کنند.
عبارت از عدم تمایل به اشتراک گذاری اطلاعات یا دانش بین کارمندان و یا در بخش های مختلف در یک شرکت است. ذهنیت جزیره ای معمولاً با رقابت در میان مدیران ارشد آغاز می شود. شرکت های موفق جریان آزاد اطلاعات را تشویق و تسهیل می کنند.
تفکر جزیره ای