جک غلتکی نوعی جک تمساحی است که چرخ ( غلتک ) دارد، بنابراین می تواند به راحتی زیر وسیله نقلیه غلتیده و هنگام بلند کردن حرکت کند. این نوع جک معمولاً در تعمیر و نگهداری کامیون و اتوبوس استفاده می شود.
تفاوت جک غلتکی با جک کفی ( تمساحی )
... [مشاهده متن کامل]
جک غلتکی و جک کفی بسیار شبیه به هم هستند، اما این اصطلاحات در تعمیر و نگهداری خودروهای سنگین ( کامیون ) به طور متفاوتی استفاده می شوند. جک کفی هر جک هیدرولیکی است که روی زمین قرار می گیرد و چرخ دارد و برای بلند کردن وسایل نقلیه استفاده می شود. این اصطلاح هم برای خدمات خودرو و هم برای کامیون استفاده می شود و دارای چرخ است و توسط دسته پمپ کار می کند. برای بلند کردن بخشی از وسیله نقلیه برای سرویس استفاده می شود. در کارگاه های خودرو رایج است اما در اندازه های سنگین برای کامیون ها نیز موجود است.
جک غلتکی ( اصطلاح خاص خودروهای سنگین )
جک غلتکی نوعی جک کفی است که به طور خاص برای کامیون ها، تریلرها و اتوبوس ها طراحی شده است. قاب بلند و سنگین که می تواند زیر محور کامیون غلت بخورد. غلتک های ( چرخ های ) بزرگ و سنگین به جای چرخ های کوچک دارد. برای غلتیدن به جلو یا عقب در حین بلند کردن بار طراحی شده است. اغلب دارای بدنه بسیار طویل برای عبور از زیر سیستم تعلیق کم ارتفاع است. ظرفیت بالابری بالاتر ( 20 تا 30 تن یا بیشتر ) دارد. به دلیل غلتک هایش، جک می تواند هنگام بالا آمدن به نرمی زیر محور حرکت کند. این کار از گیر کردن جلوگیری می کند.
به عبارت ساده:
جک کفی ( تمساحی ) : جک هیدرولیک همه منظوره با چرخ است.
جک غلتکی: یک جک کفی سنگین با غلتک، طراحی شده برای غلتیدن زیر سیستم تعلیق کامیون و بلند کردن نرم محورهای سنگین.

تفاوت جک غلتکی با جک کفی ( تمساحی )
... [مشاهده متن کامل]
جک غلتکی و جک کفی بسیار شبیه به هم هستند، اما این اصطلاحات در تعمیر و نگهداری خودروهای سنگین ( کامیون ) به طور متفاوتی استفاده می شوند. جک کفی هر جک هیدرولیکی است که روی زمین قرار می گیرد و چرخ دارد و برای بلند کردن وسایل نقلیه استفاده می شود. این اصطلاح هم برای خدمات خودرو و هم برای کامیون استفاده می شود و دارای چرخ است و توسط دسته پمپ کار می کند. برای بلند کردن بخشی از وسیله نقلیه برای سرویس استفاده می شود. در کارگاه های خودرو رایج است اما در اندازه های سنگین برای کامیون ها نیز موجود است.
جک غلتکی ( اصطلاح خاص خودروهای سنگین )
جک غلتکی نوعی جک کفی است که به طور خاص برای کامیون ها، تریلرها و اتوبوس ها طراحی شده است. قاب بلند و سنگین که می تواند زیر محور کامیون غلت بخورد. غلتک های ( چرخ های ) بزرگ و سنگین به جای چرخ های کوچک دارد. برای غلتیدن به جلو یا عقب در حین بلند کردن بار طراحی شده است. اغلب دارای بدنه بسیار طویل برای عبور از زیر سیستم تعلیق کم ارتفاع است. ظرفیت بالابری بالاتر ( 20 تا 30 تن یا بیشتر ) دارد. به دلیل غلتک هایش، جک می تواند هنگام بالا آمدن به نرمی زیر محور حرکت کند. این کار از گیر کردن جلوگیری می کند.
به عبارت ساده:
جک کفی ( تمساحی ) : جک هیدرولیک همه منظوره با چرخ است.
جک غلتکی: یک جک کفی سنگین با غلتک، طراحی شده برای غلتیدن زیر سیستم تعلیق کامیون و بلند کردن نرم محورهای سنگین.
