( مارکتینگ ) ارزیابی ارزش مشتری بر اساس سه شاخص اصلی آخرین خرید ( Recency ) ، تکرار و تناوب خرید ( Frequency ) و مبلغ خرید ( Monetary )
بعد از اندازه گیری این سه شاخص در هر صنعت یا هر سازمان و خوشه بندی مشتریان در تعداد طبقات مناسب به خوبی می توان اقدامات مناسب برای بهبود هر یک از این سه شاخص به دست داد. از سوی دیگر با ارزیابی همین سه شاخص می تواند مشتریان در حال رویگردانی را شناسایی و برای جلوگیری از این اتفاق فعالانه اقدام کرد.
... [مشاهده متن کامل]
بعد از اندازه گیری این سه شاخص در هر صنعت یا هر سازمان و خوشه بندی مشتریان در تعداد طبقات مناسب به خوبی می توان اقدامات مناسب برای بهبود هر یک از این سه شاخص به دست داد. از سوی دیگر با ارزیابی همین سه شاخص می تواند مشتریان در حال رویگردانی را شناسایی و برای جلوگیری از این اتفاق فعالانه اقدام کرد.
... [مشاهده متن کامل]