reality distortion field

پیشنهاد کاربران

عبارت **"reality distortion field"** ( میدان تحریف واقعیت ) اصطلاحی است که ابتدا در سال ۱۹۸۱ توسط بود تریبل، توسعه دهنده نرم افزار در شرکت اپل، برای توصیف کاریزما و تأثیر استیو جابز، یکی از بنیان گذاران اپل، بر تیم توسعه دهندگان پروژه مکینتاش ابداع شد.
...
[مشاهده متن کامل]

- **تعریف:**
این عبارت به توانایی یک فرد کاریزماتیک و متقاعدکننده اشاره دارد که می تواند واقعیت را به گونه ای تغییر دهد که دیگران باور کنند کارهای غیرممکن ممکن است. به عبارتی، این فرد با جذبه و اصرار خود، دیدگاه دیگران را نسبت به مشکلات و محدودیت ها تغییر می دهد و آن ها را متقاعد می کند که اهداف دشوار قابل دستیابی هستند.
- **ریشه:**
این اصطلاح از یک قسمت سریال علمی - تخیلی *Star Trek* گرفته شده است که در آن موجوداتی با نیروی ذهنی خود واقعیت را تغییر می دهند.
- **کاربرد در مورد استیو جابز:**
جابز با استفاده از این "میدان تحریف واقعیت" می توانست تیمش را متقاعد کند که پروژه های بسیار دشوار را می توان انجام داد، حتی اگر به نظر غیرممکن می رسید. این توانایی باعث می شد افراد فراتر از محدودیت های خود عمل کنند و گاهی اوقات کارهای خارق العاده ای خلق کنند.
همچنین این اصطلاح به سخنرانی ها و ارائه های جابز نیز اطلاق می شود که تأثیر زیادی بر مخاطبان داشت.
- **کارکرد روانی:**
این میدان تحریف واقعیت به نوعی به فرد اجازه می دهد که ترس ها، شک ها و موانع ذهنی را کنار بگذارد و واقعیت را به نفع خود و با دیدگاهی مثبت تر ببیند. این موضوع می تواند به تغییر نگرش فرد و اطرافیانش منجر شود و باعث ایجاد انگیزه و موفقیت شود.
- - -
## خلاصه
| ویژگی ها | توضیح |
| - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - | - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - |
| منشأ | ابداع شده توسط بود تریبل در اپل برای توصیف استیو جابز |
| معنی | توانایی کاریزماتیک برای تغییر ادراک واقعیت و متقاعد کردن دیگران |
| ریشه در فرهنگ عامه | برگرفته از سریال *Star Trek* |
| تأثیر بر تیم و پروژه ها | ایجاد باور به امکان پذیری اهداف دشوار و انگیزه بخشی |
| جنبه روانی | کنار زدن شک و ترس برای دیدن واقعیت به شکل مثبت تر |

حوزه ( میدان ) تحریف واقعیت در توصیف فردی بکار می رود که قادر است اطرافیانش را به انجام کارهایی متقاعد کند که در نگاه اول غیر ممکن بنظر میرسند. این اصطلاح را بیشتر درمورد استیو جابز بکار می برند.