مدل کسب و کار ریش تراش و تیغ
مدل تجاری Razor and Blade که بعنوان مدل تجاری طعمه و قلاب نیز شناخته می شود، یک مدل تجاری بسیار معروف و مشهور در سراسر جهان است. شرکت هایی مانند Gillette ، HP ، Nespresso و بسیاری دیگر با موفقیت از این مدل کسب و کاری استفاده می کنند.
... [مشاهده متن کامل]
هدف این بیزینس مدل که از نام محصولی که این مدل را ابداع کرده است، نامگذاری شده، فروش یک محصول بادوام زیر قیمت تمام شده است تا بعد از آن، میزان فروش از یک جزء یکبار مصرف آن محصول افزایش یابد. این مدل توسط شرکت های تیغ ریش تراش استفاده می شود، از این رو نام آن به این نام است. خرید تیغ در ابتدا ممکن است ارزان باشد، اما تیغ های جایگزین آنقدر مقرون به صرفه نیستند و در نتیجه این برندها درآمد بیشتری کسب می کنند.
مدل تجاری Razor and Blade که بعنوان مدل تجاری طعمه و قلاب نیز شناخته می شود، یک مدل تجاری بسیار معروف و مشهور در سراسر جهان است. شرکت هایی مانند Gillette ، HP ، Nespresso و بسیاری دیگر با موفقیت از این مدل کسب و کاری استفاده می کنند.
... [مشاهده متن کامل]
هدف این بیزینس مدل که از نام محصولی که این مدل را ابداع کرده است، نامگذاری شده، فروش یک محصول بادوام زیر قیمت تمام شده است تا بعد از آن، میزان فروش از یک جزء یکبار مصرف آن محصول افزایش یابد. این مدل توسط شرکت های تیغ ریش تراش استفاده می شود، از این رو نام آن به این نام است. خرید تیغ در ابتدا ممکن است ارزان باشد، اما تیغ های جایگزین آنقدر مقرون به صرفه نیستند و در نتیجه این برندها درآمد بیشتری کسب می کنند.
استراتژی فروش اجناس یا مواد مصرفی و مکمل محصول با قیمت بالا برای سودآوری بیشتر، طرح تیغ زدن با اجناس مصرفی
مثل: پرینتر به قیمت کارتریج های سرسام آور، ریشتراش به قیمت اما تیغ یدک گرانقیمت
مثل: پرینتر به قیمت کارتریج های سرسام آور، ریشتراش به قیمت اما تیغ یدک گرانقیمت