رَع - هور - خوئیت ( Ra - Hoor - Khuit ) یکی از سه چهره ی اصلی در سیستم دینی تلما است که در کتاب قانون ( Liber AL vel Legis ) معرفی شده است. او تجسم قدرت، جنگ، خورشید و اراده ی سلطه گرانه است.
ریشه ی نام و ارتباط با اساطیر مصر
... [مشاهده متن کامل]
نام رَع - هور - خوئیت از دو ایزد مصر باستان گرفته شده است:
1. رَع – خدای خورشید و قدرت آسمانی.
2. حوروس ( Horus ) – خدای شاهین سر، نماد پادشاهی و پیروزی در نبرد.
هور - خوئیت ( Horus of the Two Horizons ) شکل خاصی از حوروس است که خورشید را در طلوع و غروب نشان می دهد. ترکیب این دو خدا در تلما، نماد دوره ی جدیدی از آگاهی بشری است که آلیستر کراولی آن را ایان حورس ( Aeon of Horus ) می نامد.
ویژگی های رَع - هور - خوئیت در تلما
رَع - هور - خوئیت نماد اراده ی قاطع، نیروی ویرانگر و تغییر غیرقابل توقف است. او نیرویی است که قوانین کهن را می شکند و دوره ای جدید از آگاهی و قدرت را به ارمغان می آورد. در کتاب قانون، او نماینده ی ایانی است که با آزادی فردی و اراده ی حقیقی ( True Will ) تعریف می شود.
در کتاب قانون، او می گوید:
�من خدای جنگ و انتقام هستم. �
�بگذار که رحمت، نرمی و ضعف از میان بروند. �
رَع - هور - خوئیت و هادیت و نویت
در تلما، سه ایزد اصلی وجود دارند:
1. نویت ( Nuit ) – آسمان بی کران، پذیرش مطلق.
2. هادیت ( Hadit ) – نقطه ی مرکزی در هر چیز، خودآگاهی و حرکت.
3. رَع - هور - خوئیت ( Ra - Hoor - Khuit ) – تجسم نهایی اراده، قدرت و انرژی فعال.
رَع - هور - خوئیت نتیجه ی اتحاد هادیت و نویت است. در حالی که هادیت نیروی درونی و محرک است، رَع - هور - خوئیت عمل واقعی و بیان خارجی آن اراده را نمایندگی می کند.
مفهوم در آیین های تلما
رَع - هور - خوئیت اغلب در مناسک و آیین های تلما به عنوان نماد قدرت درونی، پیروزی بر موانع و تحقق اراده ی حقیقی مورد استفاده قرار می گیرد.
ریشه ی نام و ارتباط با اساطیر مصر
... [مشاهده متن کامل]
نام رَع - هور - خوئیت از دو ایزد مصر باستان گرفته شده است:
1. رَع – خدای خورشید و قدرت آسمانی.
2. حوروس ( Horus ) – خدای شاهین سر، نماد پادشاهی و پیروزی در نبرد.
هور - خوئیت ( Horus of the Two Horizons ) شکل خاصی از حوروس است که خورشید را در طلوع و غروب نشان می دهد. ترکیب این دو خدا در تلما، نماد دوره ی جدیدی از آگاهی بشری است که آلیستر کراولی آن را ایان حورس ( Aeon of Horus ) می نامد.
ویژگی های رَع - هور - خوئیت در تلما
رَع - هور - خوئیت نماد اراده ی قاطع، نیروی ویرانگر و تغییر غیرقابل توقف است. او نیرویی است که قوانین کهن را می شکند و دوره ای جدید از آگاهی و قدرت را به ارمغان می آورد. در کتاب قانون، او نماینده ی ایانی است که با آزادی فردی و اراده ی حقیقی ( True Will ) تعریف می شود.
در کتاب قانون، او می گوید:
�من خدای جنگ و انتقام هستم. �
�بگذار که رحمت، نرمی و ضعف از میان بروند. �
رَع - هور - خوئیت و هادیت و نویت
در تلما، سه ایزد اصلی وجود دارند:
1. نویت ( Nuit ) – آسمان بی کران، پذیرش مطلق.
2. هادیت ( Hadit ) – نقطه ی مرکزی در هر چیز، خودآگاهی و حرکت.
3. رَع - هور - خوئیت ( Ra - Hoor - Khuit ) – تجسم نهایی اراده، قدرت و انرژی فعال.
رَع - هور - خوئیت نتیجه ی اتحاد هادیت و نویت است. در حالی که هادیت نیروی درونی و محرک است، رَع - هور - خوئیت عمل واقعی و بیان خارجی آن اراده را نمایندگی می کند.
مفهوم در آیین های تلما
رَع - هور - خوئیت اغلب در مناسک و آیین های تلما به عنوان نماد قدرت درونی، پیروزی بر موانع و تحقق اراده ی حقیقی مورد استفاده قرار می گیرد.