proximity effect
تخصصی
پیشنهاد کاربران
در علوم روان شناسی اجتماعی، �اثر مجاورت� یا Proximity Principle بیانگر این است که افراد به احتمال بیشتری با کسانی ارتباط برقرار می کنند و دوست می شوند که جغرافیایی نزدیک تر هستند. این موضوع نخستین بار
... [مشاهده متن کامل]
... [مشاهده متن کامل]
توسط روان شناسانی چون Theodore Newcomb - MIT 2950 s پس از آن Leon Festinger مورد مطالعه قرار گرفت. علت اصلی این است که نزدیکی باعث افزایش فرصت تعامل می شود، که به واسطه ی اثر مطرح شده توسط Zajonc Mere - exposure effec منجر به ترجیح و گرایش مثبت نسبت به دیگری می گردد.