A positioning map is a visual representation of the position of a brand, product, or service in the minds of consumers compared to its competitors. It is a tool used in marketing to help companies differentiate themselves from their competitors and identify gaps in the market. ... [مشاهده متن کامل]
نقشه موقعیت یابی، نمایشی بصری از موقعیت یک برند، محصول یا خدمات در ذهن مصرف کنندگان در مقایسه با رقبای آن است. این ابزاری است که در بازاریابی برای کمک به شرکت ها با هدف متمایز کردن خود از رقبا و شناسایی شکاف های موجود در بازار استفاده می شود. On the positioning map, you can see that Brand X is perceived as better quality that Brand Y, but Brand Y is considered more fashionable.
نقشه موقعیت محصول در افکار عمومی
a way of showing what people think of different products in relation to each other: On the positioning map, you can see that Brand X is perceived as better quality that Brand Y, but Brand Y is considered more fashionable. ... [مشاهده متن کامل]
شیوه ای برای نمایش آنچه که مردم درباره محصولات مختلف در ارتباط با یکدیگر فکر می کنند