... [مشاهده متن کامل]
یک استراتژی بازاریابی که بر بخش خاصی از بازار تمرکز دارد. این شامل شناسایی یک گروه تخصصی یا ویژه از مشتریان و تنظیم تلاش های بازاریابی برای برآوردن نیازها یا اولویت خاص آنها است.
*** بازاریابی جا ویژه یا بازارِ جا ویژه ( آوانگاری انگلیسی به فارسی: نیچ مارکت ) بخش حاشیه ایِ کوچکی از بازار است که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده است. این گونه از مدیریت بازاریابی، بازار هدف خود را بر پایه نیازِ بسیار ویژه، دامنه قیمتی، کیفیت کالا و ویژگی های جمعیت شناختی تعریف کرده است. شبکه های ورزشی مانند ای اس پی ان از نمونه های بازاریابی جا ویژه هستند.
مثال؛
بازاریابی خاص پسند
بازاریابی جا ویژه