بازاریابی جاویژه یا بازارِ جاویژه ( آوانگاری انگلیسی به فارسی: نیچ مارکت ) بخش حاشیه ایِ کوچکی از بازار است که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه متمرکز شده است. این گونه از مدیریت بازاریابی، بازار هدف خود را بر پایه نیازِ بسیار ویژه، دامنه قیمتی، کیفیت کالا و ویژگی های جمعیت شناختی تعریف کرده است. شبکه های ورزشی مانند ای اس پی ان از نمونه های بازاریابی جاویژه هستند.
... [مشاهده متن کامل]
مثال؛
For instance, the vegan food market is a niche market that targets consumers who follow a plant - based diet.
A business might identify its niche market by saying, “Our company specializes in luxury pet products. ”
In a marketing discussion, someone might mention, “Identifying and targeting a niche market can lead to higher customer loyalty and profitability. ”
... [مشاهده متن کامل]
مثال؛
بازار خاص پسند
بازارِ خواص پسند
فرصتی برای فروش یک محصول یا خدمات به گروه خاصی از افراد که نیازهای مشابه ، علایق و غیره دارند
بازار دنج
بازار جاویژه، بازار کوچک تخصصی ومتمرکز، بازار هدف متمرکز، در مقابل بازار بزرگ کالاهای متنوع.
بازار گوشه - بازار جاویژه - بازار نیچ
بازار بی رقابت
بازار هدف متمرکز
جاویژه بازار
( حاشیه ای از بازار که بر نیاز یا کالای ویژه ای متمرکز شده است )
( حاشیه ای از بازار که بر نیاز یا کالای ویژه ای متمرکز شده است )