خرید نامحسوس به روشی از عمل خرید گفته می شود که در بیشتر مواقع توسط شرکت های تحقیقاتی بازار، گزارشگران بازار یا توسط خوده شرکت ها برای بررسی و تحلیل کیفت، رعایت مقررات فروش و مشتری یا جمع آوری اطلاعات خاص در مورد محصول و خدمات می باشد. هویت شخص خریدار در این عملیات نامحسوس می ماند و برای فروشنده ای که تحت ارزیابی می باشد محرز نیست. خریدار نامحسوس یک سری کارها را برای پیشبرد فرایند انجام می دهند مانند خرید مستقی، سؤال در مورد کالا یا خدمات، ثبت شکایت یا برخورد متفاوت با فروشنده و در آخر تهیه گزارش از وقایعی که اتفاق افتاده است.
... [مشاهده متن کامل]
تحقیق خرید نامحسوس