metaverse

پیشنهاد کاربران

[اصطلاح تخصصی ارزهای دیجیتال]
متاورس
متاورس یک جهان دیجیتالی است که شامل تمام جنبه های دنیای واقعی، مانند تعاملات و اقتصاد در زمان واقعی است.
Metaverse
:Meta
شکل بعدی یا بسیار سازمان یافته یا تخصصی تر
:Verse
۱. یک خط نوشته متریک
۲. یکی از بخش های کوتاهی که به طور سنتی یک فصل از کتاب مقدس به آن تقسیم می شود. ( مانند آیه در قرآن )
...
[مشاهده متن کامل]

منشاء متاورس :
نیل استفنسون ( Neal Stephenson ) � در رمان خود در سال 1992 این اصطلاح را ابداع کرد و دیدی از "جهان تولید شده توسط کامپیوتر" را ایجاد کرد.
متا اینجا به طور مؤثر ایده فراتر از واقعیت ( مانند متافیزیک ) و استفاده رایج تر از متا را به عنوان صفتی به معنای "خود ارجاعی" یا آگاهانه متمایز از دنیای متعارف و ملموس می رساند.
متاورس در معنای فعلی خود به طور کلی به مفهوم دنیای مجازی بسیار فراگیر اشاره دارد که در آن افراد برای معاشرت، بازی و کار جمع می شوند.
توجه به این اصطلاح در 29 اکتبر 2021 افزایش یافت، زمانی که فیس بوک نام خود را به "متا" تغییر داد ( علامتی که در صفحه ی اول WhatsApp ، برنامه ی متعلق به فیس بوک وجود دارد ) و ویدیویی را منتشر کرد که در آن، مدیرعامل آن، مارک زاکربرگ ( Mark Zuckerberg ) می گوید: "من معتقدم متاورس فصل بعدی اینترنت است.
.
زاکربرگ در ویدیوی خود می گوید که "متا از کلمه یونانی فراتر آمده است" و این اساساً درست است. از نظر ریشه شناسی، متا در یونانی به معنای �بعد� است، بنابراین متاورس همچنین به طور دقیق دلالت بر جهان یا مفهومی دارد که برای فراتر رفتن از آن و تصدیق قلمروی دیگر، به جهان �واقعی� نیاز دارد.
ماهیت جدید یا ناآشنا بودن متاورس به طور طبیعی استفاده از آن را کمی ناپایدار کرده است. در اینجا از آن به عنوان مترادف چندجهانی استفاده می شود، به معنای �واقعیتی نظری که شامل تعداد احتمالاً نامتناهی جهان های موازی است�.

متاورس در علم اخترشناسی به معنای چندجهانه است
به معنای آنکه در ورای منظومه و کهکشان و گروه محلی ( کهکشان راه شیری و چند کهکشان همسایه آن ) ما که جمعا آن را جهان می نامیم چندین میلیارد جهان دیگر وجود دارد
متاورس
فرضیه در مورد آینده اینترنت
متاورس ( فرا جهان ) ( به انگلیسی: Metaverse ) فرضیه ای از نسل بعدی اینترنت است که از محیط های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار تشکیل می شود. این دنیای مجازی از طریق هدست های واقعیت مجازی، عینک های واقعیت افزوده، گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و کنسول های بازی قابل دسترسی خواهد بود. متاورس، به شکلی محدود در حال حاضر در پلتفرم هایی مانند VRChat یا بازی های ویدیویی مانند زندگی دوم وجود دارد. همچنین می توان به فیلم بازیکن شماره یک آماده ( فیلم ) و همچنین انیمه سورت آرت آنلاین اشاره کرد.
...
[مشاهده متن کامل]

درحال حاضر شرکت هایی مانند متا پلتفرمز، روبلاکس، اپیک گیمز و مایکروسافت، در حال سرمایه گذاری بر روی تحقیقات و توسعهٔ فناوری های مرتبط با متاورس هستند.
ریشهٔ نام
متاورس از دو واژهٔ "مِتا" ( Meta ) به معنی فراتر و "یونیورس" ( Universe ) به معنی جهان تشکیل شده. در کل، معنی واژهٔ متاورس، "فرا جهان" ( Metaverse ) است. نیل استیونسن ( Neal Stephenson ) اولین بار در کتاب خود به نام سقوط برف ( Snow Crash ) در سال ۱۹۹۲ از واژه متاورس استفاده و آن را یک دنیای مجازی سه بعدی متشکل از آواتار مردمان واقعی توصیف کرد. در این داستان، دو نفر راننده تحویل کالا برای نجات خود از یک ویران شهر سرمایه داری، در دنیای متاورس سفر می کنند.
مشکلات و خطرات احتمالی
از آنجایی که متاورس یک فناوری تازه است، تحقیقات طولانی مدتی دربارهٔ تأثیرات فیزیکی و روانشناختی آن بر انسان انجام نشده است. بازی هایی که با هدست های حقیقت مجازی و حقیقت افزوده انجام می شوند، امکان دارد به افسردگی، تنها شدن فرد یا خشونت و آزار به خود منجر شود. این فناوری، ریسک هایی برای سیستم های سیاسی، اقتصادی و جوامع در کشورهای مختلف دارد. به عنوان مثال امکان دارد متاورس تأثیری نامحسوس بر امنیت فرهنگی و سیاسی یک کشور داشته باشد. همچنین امکان دارد این فناوری مشکلات اجتماعی جدیدی را به وجود بیاورد. از آنجائیکه متاورس با کمک فناوری های غوطه ور شدن در فضای مجازی ( واقعیت افزوده و حقیقت مجازی ) توسعه می یابد، این امر امکان دارد روی نوجوانان تأثیر منفی بگذارد و اعتیادآور باشد. به هر حال، جذابیت های داخلی اکوسیستم ها راهی محبوب و آزمایش شده برای وادار کردن ادامه تعاملات در کنار ایزوله کردن رقابت هاست.
با توجه به انتشار اخیر �فایل های فیسبوک� توسط وال استریت ژورنال نیز مشخص شد که این پلتفرم رسانه اجتماعی از مشکلات متعددی رنج می برد و روش های تجاری مشکوکی از یک دعوی حقوقی بزرگ برای کاهش تعدیل محتوا گرفته تا رفتار ترجیحی با کاربران خاص، را به کار گرفته است. همه این ها در تضاد کامل با دیدگاه برابری طلبانه مارک زاکربرگ برای متاورس است. این اسناد همچنین نشان می دهند که فیسبوک به سرعت در حال از دست دادن محبوبیت خود میان جوانان نسل هزاره است؛ نسلی که احتمالاً بیشترین تعامل را با فناوری های متاورس خواهند داشت.
شرکت متا تا کنون به خاطر برنامه های خود مورد انتقاد گسترده قرار گرفته و اخیراً نیز توسط سیاستمدار آمریکایی، الکساندریا اوکاسیو - کورتز ( Alexandria Ocasio - Cortez ) ، در یک انتقاد توئیتری �سرطان دموکراسی� نامیده شده است. به نظر می رسد که این احساس، منعکس کننده اجماع عمومی در توییتر حوزه رمز ارزها باشد که واکنش مثبتی هم به این خبر نشان نداده است. این بازی تازه شروع شده است و به نفع شما هم پیش نمی رود. متا قصد استفاده از هویت دیجیتال شما را در سر دارد و با توجه به راه و روش این شرکت، بیش از پیش به داده های شما دسترسی خواهد شد.
جایگاه فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال در متاورس
به نظر می رسد دنیای متاورس قرار است در کنار دارایی های دیجیتال فراهم کننده دسترسی برون منطقه ای به خدمات و محصولات، و به لطف راه حل های هویت دیجیتال مبتنی بر بلاک چین که به آواتارهای دیجیتالی واقعاً پایدار کمک می کنند، ارزش هایی مانند دسترسی بدون نیاز به کسب اجازه، مقاومت در برابر سانسور، امنیت و عدم تمرکز که صنعت بلاک چین بر پایه آن بنا شده است را به ارث ببرد. در حال حاضر، پروژه های متاورس و پلتفرم های رسانه اجتماعی رمز ارزی زیادی در دست توسعه هستند و مزیت بزرگ فنی و اولیه ای نسبت به عرضه های دارای پشتوانه شرکتی دارند که باعث دموکراتیک و عمومی ماندن آن ها می شود.
با این وجود، متصدیان تکنولوژی در نهایت با هدف هدایت توسعه متاورس و شکل دهی به آن مطابق تصورات خود، به دنبال تأثیرگذاری و اعمال قدرت بر زیرساخت های بلاک چین خواهند رفت. در هر حال، با توجه به پیش بینی رشد ترکیبی سالانه ۱۳٫۱ درصدی صنعت Metaverse طی چند سال آینده و رشد ۳۲٫۴ درصدی برای حوزه فناوری بلاک چین حداقل تا سال ۲۰۲۵، انگیزه مالی قوی تری در متاورس وجود دارد.
توکن های غیر مثلی ( NFT ) نیز نقش بنیادینی در دنیای متاورس ایفا کرده و مالکیت کامل کاراکترها، آیتم های کسب شده در داخل بازی و حتی زمین های مجازی را به کاربران می دهند. یک NFT از یک ملک مجازی ۲۵۹ پارسلی ( واحد شمارش قطعه زمین ) در دیسنترالند اخیراً به قیمت بیش از ۹۰۰٬۰۰۰ دلار، بزرگترین فروش تاریخ تا کنون، فروش رفته است.
Collective three - dimensional virtual shared space
A metaverse is a network of 3D virtual worlds focused on social connection. In futurism and science fiction, the term is often described as a hypothetical iteration of the Internet as a single, universal virtual world that is facilitated by the use of virtual and augmented reality headsets
The term "metaverse" has its origins in the 1992 science fiction novel Snow Crash as a portmanteau of "meta" and "universe. " Various metaverses have been developed for popular use such as virtual world platforms like Second Life. Some metaverse iterations involve integration between virtual and physical spaces and virtual economies, often including a significant interest in advancing virtual reality technology.
The term has seen considerable use as a buzzword for public relations purposes to exaggerate development progress for various related technologies and projects. Information privacy and user addiction are concerns within metaverses, stemming from challenges facing the social media and video game industries as a whole.

فراتر از هستی ، فراتر از دنیای حقیقی ، دنیای مجازی ایی است که در واقعیت هم معنا می دهد ، بشر باتوجه به پیشرفت های خارق العاده در علم انفورماتیک دنیای مجازی را به دنیای واقعی پیوند زده است و در واقع می توان گفت دنیای مجازی حقیقی .
فراجهان ، دگرجهان
متاورس از دو کلمهٔ "مِتا - Meta" به معنی فراتر و "یونیورس - Universe" به معنی جهان تشکیل شده در کل معنی کلمهٔ متاورس "فراتر از جهان" است.
متاورس نظریه ای درباره ی یک تکنولوژی جدید در آینده است. متاورس یک ابر واقعیت مجازی است که کاربران آن قادر خواهند بود از سر تا سر دنیا به آن متصل شوند. متاورس ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است.
...
[مشاهده متن کامل]

بپرس